تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ به نفع مردم

  • کد خبر : 114042
  • 26 اسفند 1401 - 8:12
افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ به نفع مردم
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی بیان کرد: افزایش نرخ بهای بلیت اتوبوس را به نفع مردم است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی نرخ بلیت اتوبوس گفت: نرخ تعیین شده با افزایشی با میانگین معادل ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و با توجه به مصوبه وزارت کشور و نرخ تورم این رقم تعیین شده که برای دوستان شهرداری قابل قبول نبوده و انتظار افزایش بیش تر از این را از شورا داشتند بنابر گفته این عزیزان یک اتوبوس در ماه سی میلیون و هزینه در دست راننده می گزارد و در حال حاضر نیز قیمت یک اتوبوس ۷ میلیارد تومان بوده و این نرخ مشخص شده، تنها به نفع مردم خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در نوبت عصر یکصد و سی و ششمین جلسه شورای ششم در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوسرانی و مینی‌بوس رانی شهر تهران،گفت : نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ تعیین و به شهرداری تهران اجازه داده شده تا از ابتدای اردیبهشت ماه سال۱۴۰۲ نسبت به اعمال نرخ‌های جدید و دریافت آن‌ها اقدام شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای سهر تهران افزود: نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران و انواع در سال جدید برای خطوط تندرو ۱۰۰۰۰ ریال تامسافت ۵ کیلومتر و به ازای هر پنج کیلومتر ۶۰۰۰ ریال به این مبلغ اضافه خواهد شد، همچنین برای اتوبوس های خطوط عادی نیز مبلغ ورودیه ۱۸۰۰۰ ریال تا مسافت دو و نیم کیلومتر و به ازای هر دو نیم کیومتر ۴۰۰۰ ریال اضافه خواهد شد، همچنین برای نرخ کرایه خطوط مینی‌بوسرانی شهر تهران برابر یک و دو دهم نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی (بر مبنای طول خطوط) تعیین می شود و نرخ کرایه جابجایی مسافر از طریق سرویس‌های دربستی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و حومه در سال۱۴۰۲ برای اتوبوس معمولی قیمت پایه ۵۰۰۰۰۰۰ ریال و به ازای هر ساعت اضافه ۲۵۰۰۰۰۰ ریال، اتوبوس مبله۶۲۵۰۰۰۰ ریال و به ازای هر ساعت ۳۱۲۵۰۰۰ ریال، اتوبوس ویژه مبلغ ۶۲۵۰۰۰۰ ریال و به ازای هر ساعت اضافه ۳۹۰۶۲۵۰ ریال، اتوبوس تشریفات مبلغ ۷۸۱۲۵۰۰ ریال و به ازای هر ساعت ۱۷۰۰۰۰۰ ریال، مینی بوس ویژه مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال و به ازای هر ساعت ۱۷۰۰۰۰۰ ریال و برای اتوبوس های میدل باس نیز مبلغ ۴۵۰۰۰۰۰ ریال و به ازای هر ساعت مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال اضافه خواهد شد.
تشکری هاشمی در ادامه گفت: نرخ کرایه جابجایی مسافر از طریق سرویس‌های دربستی در محدوده حومه تهران با بیست و پنج درصد افزایش محاسبه اعمال خواهد شد، نرخ کرایه خودروهای مرکز خدمات حمل و نقل درون‌شهری سامانه جانبازان، معلولان و مدارس استثنایی در سال ۱۴۰۲ برای ون و مینی بوس به ازای هر یک سفر معادل حداکثر نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و برای اتوبوس رایگان خواهد بود ، قابل ذکر است شهرداری تهران مکلف است ضمن ایجاد زیرساخت فنی لازم ظرف مدت زمان سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، کرایه خطوط بخش عمومی و خصوصی در روزهای تعطیل را به میزان حداکثر پنجاه درصد بیشتر از نرخ‌های مصوب محاسبه گردیده است.وی افزود: بنابراین قانون، شهرداری تهران مکلف است ضمن ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم ظرف مدت زمان شش ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نرخ کرایه در نوبت شب را از ساعت ده شب لغایت شش بامداد با اعمال ضریب افزایشی حداکثر پنجاه درصد محاسبه و اعمال نماید.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به این موضوع که شهرداری تهران مجاز است نرخ کرایه هر خط اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس را در صورت نوسازی کامل ناوگان آن خط (استفاده از ناوگان با کارکرد کمتر از یک سال) با ضریب افزایشی پنجاه درصد اضافه کند، گفت : در صورت بازسازی اساسی کامل کلیه ناوگان موجود در آن خط با ضریب افزایشی بیست و پنج درصد محاسبه و اعمال نماید و به منظور تشویق مسافران به استفاده از کارت‌ بلیت‌های مبلغ‌دار، در صورت عدم استفاده از کارت بلیت الکترونیک توسط مسافران نسبت به اعمال ضریب افزایشی حداکثر تا صد درصد بهای کرایه اقدام نماید.
وی تصریح کرد: دریافت وجه نقد در اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران و حومه مانند اتوبوس های عمومی و خصوصی ممنوع بوده و در صورت عدم نصب و یا خرابی دستگاه کارت‌خوان اتوبوس، تا زمان نصب و یا تعمیر دستگاه نسبت به ارائه سرویس رایگان توسط آن اتوبوس اقدام نماید و برای ارائه هرگونه خدمات دربستی در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف از قبیل مناسبت‌های ملی، مذهبی، اعیاد، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی از طریق ناوگان بخش عمومی و خصوصی در صورت دستور کتبی شهردار تهران با اعمال ضریب صفر مجاز خواهد بود، مواردی که با دستور شهردار مشمول تخفیف یا بخشودگی کرایه می شوند از محل اعتبارات در اختیار شهردار تهران به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پرداخت می گردد.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: کلیه تخفیف‌هایی که به اشخاص حقیقی یا حقوقی لحاظ می‌گردد، صرفاً ناظر به اتوبوس‌های ملکی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بوده و در صورت اعمال تخفیف‌های مذکور در خصوص اتوبوس‌های بخش خصوصی، تفاوت قیمت ناشی از آن باید به بخش خصوصی پرداخت گردد، همچنین شهرداری تهران موظف است از طریق پیش‌بینی اعتبار لازم و در نظر گرفتن ردیف اعتباری مشخص در مصوبه بودجه سالانه، ترتیبی اتخاذ گردد تا کلیه هزینه‌های مترتب بر ارائه خدمات ارائه شده در قالب انواع کارت های منزلت لت و تخفیف دار، اقشار خاص و آسیب پذیر را به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پرداخت نماید و بیماران خاص از جمله هموفیلی با کسب تائیدیه از نهاد و یا مراجع بهداشتی مربوطه به صورت رایگان انجام شود.
تشکری هاشمی گفت: به شهرداری تهران اجازه داده می شود نسبت به واگذاری و بهره‌برداری از این خطوط به بخش خصوصی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، به انواع شیوه های خرید خدمات از جمله پیمایش مبنا اقدام نماید و شهرداری تهران مجاز است از طریق بهره‌مندی از خدمات بخش خصوصی، نسبت به راه‌اندازی سرویس پویا (مبدا مقصدی یا شاتل باس) در بستر سامانه اینترنتی اقدام کنند و در کنار آن حداکثر نرخ کرایه سرویس‌های مذکور دو برابر کرایه خطوط عادی با طول مشابه محاسبه خواهد شد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت : بنابر قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به مصوب سال ۱۳۹۸ و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به مصوب سال ۱۳۹۸ و نیز مواد شانزدهم و هفدهم آیین نامه اجرایی ورای هیات وزیران، شهرداری تهران مکلف است نسبت به ساماندهی و مدیریت شرکت ها و موسسات بخش خصوصی که تقاضای فعالیت در زمینه ارائه سرویس های جابجایی مسافر(اعم از هوشمند و غیرهوشمند) را دارند، درچارچوب ضوابط و مقررات جاری کشور اقدام و ساز و کار اجرایی صدور پروانه فعالیت و نظارت بر فعالیت آنها را به صورت شفاف فراهم نمایند.
تشکری هاشمی در انتها افزود: نرخ تعیین شده با افزایشی با میانگین معادل ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و با توجه به مصوبه وزارت کشور و نرخ تورم این رقم تعیین شده که برای دوستان شهرداری قابل قبول نبوده و انتظار افزایش بیش تر از این را از شورا داشتند بنابر گفته این عزیزان یک اتوبوس در ماه سی میلیون و هزینه در دست راننده می گزارد و در حال حاضر نیز قیمت یک اتوبوس ۷ میلیارد تومان بوده و این نرخ مشخص شده، تنها به نفع مردم خواهد بود.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114042
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.