تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری

2

بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه برای امیدآفرینی و روشنگری

  • کد خبر : 113738
  • 22 اسفند 1401 - 13:44
بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه برای امیدآفرینی و روشنگری
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: مراکز اطلاع‌رسانی در کنار وظیفه سازمانی خود، وظیفه مهمتری نسبت به کلیت دولت برعهده دارند که با همگرایی، همدلی و هم افزایی در مسیر روشنگری، امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی گام بردارند و نباید از این مأموریت مهم غفلت شود.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ سیدمحمد حسینی در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مراکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و با حضور سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد، اهمیت مراکز اطلاع‌رسانی و برگزاری چنین جلساتی را برای تقویت همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: یک وجه حماسه بزرگ کربلا و روز عاشورا، ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی بود و وجه دیگر آن پیام این حماسه بزرگ بود که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) رسالت پیام رسانی را به‌خوبی ایفا و از تحریف این واقعه بزرگ جلوگیری کردند.

وی افزود: دولت مردمی تاکنون اقدامات گسترده و دستاوردهای بزرگی داشته است که اگر به درستی اطلاع‌رسانی شود، بدخواهان و معاندین دیگر نمی توانند با اخبار غیرواقعی و سیاه‌نمایی، نقاط قوت را نقاط ضعف جلوه دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز در نبرد رسانه‌ای تمام عیاری قرار داریم که در مقابله با آن، با روال عادی و سنتی نمی توان انتظار موفقیت داشت؛ قطعاً برای غلبه در این نبرد، نیازمند برنامه ریزی، طراحی دقیق و استفاده از روش های و ابزارهای مناسب و تاثیرگذار هستیم.

حسینی گفت: مراکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی در کنار وزیر و مدیران ارشد، نقش مهمی در پیشبرد امور برعهده دارند؛ لذا نباید اهمیت جایگاه آنان مورد بی‌توجهی قرار بگیرد و اگر در این زمینه کوتاهی انجام شود حتی اقدامات بزرگ نیز می تواند تحت‌الشعاع برخی تبلیغات و خبرسازی‌های کذب قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در هشت ساله دوره گذشته بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها مورد بی‌توجهی بوده و متوقف مانده بودند و امروز که دولت مردمی، انقلابی و عدالت محور در مسیر تکمیل این پروژه‌ها گام بر می دارد لازم است مراکز اطلاع‌رسانی اینگونه اقدامات را با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه به‌خوبی برای افکار عمومی تبیین و تشریح کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اهمیت تعامل و ارتباط نزدیک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس بواسطه پیگیری مشکلات حوزه های انتخابیه و اتتظاری که مردم و رسانه ها از آنان دارند بیش از دیگر گروه‌ها در مسائل مختلف موضع‌گیری و اظهار نظر می کنند و طبعا در مواردی ابهامات و تردیدهایی نسبت به فعالیت دستگاه‌های اجرایی بوجود می‌آید که لازم است اینگونه موارد توسط مراکز اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف به دقت رصد و توضیحات متقن و مستدل به افکار عمومی ارایه شود.

حسینی همچنین ارائه گزارش فعالیت‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به نمایندگان مجلس را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر نمایندگان اطلاعات و مستندات کافی از اقدامات دستگاه‌ها داشته باشند، می‌توانند ضمن اطلاع‌رسانی به مردم، با روحیه انقلابی و دلسوزانه‌ای که دارند در پیگیری امور و حمایت‌های لازم در روند اجرای آن به دولت کمک کنند؛ ضمن اینکه معاندان نیز نمی توانند با سیاه‌نمایی اینگونه اقدامات را زیر سؤال ببرند.

وی تصریح کرد: مراکز اطلاع‌رسانی می توانند گزارش اقدامات دستگاه متبوع خود را به‌صورت مستمر و البته در قالب مقایسه‌ای با دوره‌های گذشته در معرض نگاه و قضاوت افکارعمومی قرار دهند و بی‌تردید چنین برنامه‌هایی در تقویت روحیه امید به آینده بسیار مفید خواهد بود.

حسینی بر همین اساس متذکر شد: باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پاسخ به سوالات و ابهامات در زمینه فعالیت‌های دولت مردمی استفاده کرد و اجازه نداد بدخواهان و مخالفین نظام با سوءاستفاده از بی اطلاعی عده‌ای به سیاه‌نمایی بپردازند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: روسای مراکز اطلاع‌رسانی با برقراری ارتباط با گروه‌ها و شخصیت‌های مرجع و تأثیرگذار می‌توانند ضمن تبیین اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه خود در پیشبرد امور دولت نیز مؤثر باشند و از این ظرفیت برای حمایت نمایندگان از لوایح و مطالبات دولت استفاده کرد.

حسینی با تأکید بر اهمیت وحدت رویه و انسجام در اطلاع‌رسانی گفت: عده ای به‌دنبال اختلاف افکنی در بین مسئولین، دستگاه‌ها و قوای مختلف هستند؛ لذا ضرورت دارد با همگرایی و همدلی زمینه‌های سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان را از بین برد و بی تردید همراه و همگام با یکدیگر می توان کارهای بزرگی را به سرانجام رسانید.

وی افزود: مراکز اطلاع‌رسانی باید از ظرفیت رسانه‌های مکتوب و مجازی برای تبیین دستاوردهای دولت مردمی نهایت استفاده را بعمل آورده و تعامل مثبت و نزدیکی با اصحاب رسانه داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش نفوذ فضای مجازی در بین بخشی از جوانان و نوجوانان ضرورت دارد از شیوه‌های ابتکاری و جدیدی برای اطلاع رسانی استفاده کرد و البته از تبلیغات محیطی نیز نباید غافل شد.

حسینی افزود: برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگ‌نمایی نیست و همین که واقعیت‌های موجود به درستی اطلاع‌رسانی شود برای ایجاد روحیه امید، اعتماد و نشاط در جامعه مؤثر است.

سپهر خلجی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در این دیدار، شناخت موضوعات و مسائل مهمی که دولت با آن مواجه است را در کنار مواجه رسانه‌ای و تبلیغاتی مناسب با آن مسأله‌ حائز اهمیت دانست و گفت: برای اینکه به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص امیدآفرینی جامه عمل بپوشانیم، باید برای طرح‌ها و پروژه‌های مهمی که در مسیر خدمت به مردم به بهره‌برداری می‌رسد برنامه و طراحی رسانه‌ای مناسب و هنرمندانه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی فقط در طی سه هفته گذشته پروژه‌های مهمی از جمله بزرگترین طرح زیست‌محیطی با هدف احیای دریاچه ارومیه، فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح آب شیرین‌کُن بوشهر، افتتاح و آبگیری چندین سد بزرگ و بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (ع) را در کنار ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر افتتاح کرد. این پروژه‌ها عمدتاً با تعلل و وقفه چندین ساله مواجه بودند که با پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تکمیل و در خدمت مردم قرار گرفت و ما به عنوان مراکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ‌ا وظیفه داریم اینگونه خدمات دولت را در راستای امیدآفرینی و در قالب فعالیت‌های رسانه‌ای هنرمندانه و هوشمندانه به افکار عمومی معرفی کنیم.

خلجی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه‌ای که در هر وزارتخانه و دستگاهی افتتاح و بهره‌برداری می رسد همان دستگاه با توجه به اشرافی که به مزیت‌ها و ظرفیت‌های پروژه مربوطه دارد، پیوست رسانه آن را تهیه و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهد تا با هم افزایی و همگرایی بتوان جریان اطلاع‌رسانی منسجم و شایسته ای در این زمینه ایجاد شود.

قائم‌مقام رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه به هم افزایی رسانه‌های کشور تأکید کرد و گفت: پسندیده نیست برخی مجموعه‌ها با نادیده انگاشتن خدمات دولت و نظام القای یأس و ناامیدی به جامعه داشته باشند. در این زمینه صداوسیما هم می تواند نقش موثرتری در امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی هنرمندانه داشته باشد.

در این دیدار تعدادی از روسای مراکز اطلاع‌رسانی پیشنهادات و راهکارهای خود را برای تقویت اطلاع‌رسانی از اقدامات دولت و نحوه تعاملات دولت و مجلس بیان کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113738
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.