تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی ستاد گردشگری شهرداری تهران

  • کد خبر : 113575
  • 21 اسفند 1401 - 12:35
اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی ستاد گردشگری شهرداری تهران
ویژه برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران برای نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با عنوان بهار ایران، اعلام شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ امیر قاسمی سرپرست این ستاد گردشگری شهرداری تهران در تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲، گفت: این ستاد باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۲ ویژه‌برنامه‌های گسترده و متنوعی را برای این ایام، تدارک دیده است که این فعالیت‌ها و برنامه‌ها با برپایی جشن بزرگ استقبال از نوروز، جمعه ۲۶ اسفند در میدان آزادی به عنوان یکی از نمادهای ملی و مبادی‌های ورودی شهر تهران، آغاز می‌شود.

وی افزود: این مراسم جشن با حضور و اجرای گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و اجرای برنامه توسط عروسک‌های غول پیکر نوروزی برپا می شود. این گروه‌ها پس از حضور در میدان آزادی به سمت مناطق و محلات تهران شروع به حرکت می‌کند تا در طول ایام نوروز به اجرای جشن و برنامه‌های خود برای شهروندان و میهمانان نوروزی بپردازند.

قاسمی تصریح کرد: ساعت فعالیت موزه‌ها و مجموعه‌های گردشگری شهرداری تهران نیز در این ایام تغییر می‌کند و بر این اساس، موزه‌ها، باغ موزه‌ها و خانه موزه‌های شهرداری تا ساعت ۲۲ و  مجموعه های گردشگری شهرداری تا سحر به شهروندان و مسافران نوروزی خدمات عرضه می نمایند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های ستادگردشگری شهرداری تهران، گفت : با همکاری سازمان بوستان‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، در مبادی ورودی شهر، بوستان‌هایی برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است که در این زمینه می‌توان به بوستان‌های گلابدره، دارآباد، ارم و تندرستی در منطقه یک، مسافر در منطقه ۴، سرخه حصار در منطقه ۱۳، مسافر در منطقه ۱۵، بعثت در منطقه ۱۶، ولایت و افرا در منطقه ۱۹، زائر، دانش و مدرس در منطقه ۲۰، خدیجه (س) در منطقه ۲۱ و چیتگر در منطقه ۲۲، اشاره کرد.

سرپرست ستادگردشگری معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت : همچنین در ایام نوروز برای سرویس‌دهی بهتر به مسافران و مهمانان نوروزی در نقاط پرتردد مناطق ۲۲‌گانه و در مبادی ورودی شهر تهران از جمله پایانه‌های اتوبوس، راه‌آهن، فرودگاه وعوارضی‌ها، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و استقبال نوروزی درنظر گرفته‌ شده است که در این ایستگاه‌ها بسته‌های نوروزی و اطلاعات گردشگری به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه می‌شود.

وی افزود: در این بسته‌های نوروزی نقشه شهر تهران قرار داده شده که بر روی آن  اماکن گردشگری و موزه‌ها و باغ موزه ها، بقاع متبرکه و رستوران‌های شهر تهران، مجموعه‌های تفریحی و در پشت نقشه اماکن گردشگری که متعلق به شهرداری تهران هست، معرفی شده است. بلیط‌های تخفیف نوروزی برای بازدید از اماکن گردشگری نیز در این بسته‌ها پیش‌بینی شده است.

قاسمی با اشاره به اجرای تورهای تهران‌گردی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، تصریح‌کرد: ۱۸ تور تهران‌گردی نیم‌روزه پیش‌بینی شده است که شامل تور «هنر در زمان» با مسیر موزه تماشاگه زمان و موزه سینما، تور «تاریخ در گذر زمان» با مسیر خانه موزه مقدم و خانه تیمورتاش (موزه جنگ)، تور «موزه گردی» با مسیر موزه بانک ملی، سردرباغ ملی و موزه ملک، تور «سردر باغ ملی»  با مسیر موزه ارتباطات، موزه علوم و فناوری، سردر باغ ملی(میدان مشق)، تور موزه‌های «گذر سی تیر» با مسیر موزه دوران اسلامی، موزه آبگینه، خیابان سی تیر و موزه مردم شناسی ارامنه ایران، تور «طبیعت گردی» با مسیر باغ گیاه شناسی و دریاچه شهدای خلیج فارس، تور «باغ گردی» با مسیر باغ پرندگان و باغ موزه مینیاتور، تور «دروازه دولت» با مسیر موزه عروسک، پمپ بنزین و نقاشی پشت شیشه، تور «دفینه» با مسیر موزه پول ایران، موزه هنرجهان، موزه گوهر و آرایه‌های تاریخی، تور «هفت چنار» با مسیر امامزاده معصوم(ع) و موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت‌چنار، تور «فردوسی تا ابوسعید» با مسیر خیابان فردوسی، چهارراه استانبول، خیابان جمهوری، میدان بهارستان، خیابان ۱۵ خرداد، تور «دروازه دولت تا حصار بوعلی» با مسیر چهارراه استانبول، میدان فردوسی، دروازه دولت، خیابان سعدی، مخبرالدوله، بهارستان، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی (ره)، تور «گذر نادری» با مسیر میدان امام خمینی (ره) سردرباغ ملی، میدان مشق، خیابان سی تیر، خیابان جمهوری شرق، میدان بهارستان، تور «گذر سیروس» با مسیر خیابان سی تیر، خیابان جمهوری شرق، میدان بهارستان، موزه هنرهای معاصر، خیابان مصطفی خمینی، خیابان امیرکبیر، تور «گذر سرپل تجریش» با مسیر سرپل تجریش، خیابان ولیعصر جنوب، باغ فردوس، موزه سینما، بوستان آب و آتش، کبوترخانه، پل طبیعت و تور «قطارهای سلطنتی» می‌شود.

وی افزود: تورهای تهران‌گردی شبانه نیز به صورت رایگان و با استفاده از اتوبوس‌های گردشگری از ایستگاه اراضی عباس آباد به سمت برج میلاد و سپس برج آزادی از ساعت ۱۹ تا ۲۴ انجام می‌شود. همچنین این تورها از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به سمت اماکن گردشگری منطقه ۲۰ از ساعت ۱۵ تا اذان مغرب برپا خواهد بود.

 سرپرست ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: اجرای تورهای پیاده‌روی با حضور راهنمایان گردشگری یکی دیگر از ویژه برنامه‌های نوروزی ستادگردشگری شهرداری تهران است که به بازدید از اماکنی اختصاص دارد که دارای موضوع مشترک و یا در مجاورت یکدیگر بوده و نیازی به سوار و پیاده شدن از خودرو ندارند.

وی افزود: در این زمینه ۲۳ مسیر گردشگری پیاده‌روی درنظر گرفته شده که می‌توان به مسیرهای گردشگری هنر تا موسیقی، گردشگری ادبی، گردشگری مقاومت، کن گردی، هنر تا فرش، خیابان ولیعصر، سفر به صرف چای و آهن، میدان حسن آباد، هنر ایرانی، میدان مشق، گذر علا الدوله، میدان امام خمینی، دوران قاجار و همچنین گذر ادیان، بهارستان، پامنار، گذر میرزا محمود وزیر، لاله‌زار، حوالی میدان شهدا، در محضر شیخ صدوق، ری و در محضر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد. در سامانه جامع گردشگری نیز این مسیر و گذرها به شهروندان معرفی شده است.

قاسمی ویژه برنامه‌های نوروزخوانی، تهران در قاب عکس نوروز و گشت و گذار با روزه اولی‌ها در بهار ایران را از دیگر برنامه‌های ستادگردشگری شهرداری تهران برشمرد و گفت: این تورهای گردشگری برای روزه اولی‌های ساکن شهر تهران است که با محوریت محلات در ۳۵۲ محله تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه گردشگری بی دود در بهار ایران، اظهارداشت: تورهای دوچرخه سواری نیز در دو منطقه یک و ۱۲ با شعار «شهر بی دود» درنظرگرفته شده است. در مناطق دیگر نیز این تورها را برگزار می‌شود اما این تورها را به صورت ویژه هر روز در این دو منطقه، اجرا خواهد شد.

سرپرست ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: ارائه خدمات مشاوره تلفنی یکی از خدمات جدید و متفاوت با سال های گذشته است که شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس و گرفتن کد مربوط از این خدمات مشاوره استفاده کنند. برای ارائه این خدمت از یک موسسه تهران‌شناسی استفاده شده است که به سوالات شهروندان، پاسخ و اطلاعات لازم را ارائه می‌کنند.

وی افزود: استودیو سیار یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در ایام نوروز است. این استودیو در یک دستگاه اتوبوس مبله، مستقر است که در اماکن گردشگری شهر تهران تردد می‌کنند و فعالیت‌های رسانه ای از جمله مصاحبه با شهروندان و مسافران را خواهد داشت. هرشب به مدت نیم ساعت از برنامه های ضبط شده این استودیو در تلویزیون پخش خواهد شد. کلیپ‌های یک دقیقه ای «تهران نما» نیز برای معرفی اماکن گردشگری تهران ساخته شده است که از شبکه‌های مختلف صداوسیما و همچنین در فضای مجازی، پخش می شود. این کلیپ‌ها با همکاری سازمان پایانه‌ها در اتوبوس‌های بین شهری و همچنین با همکاری شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ایستگاه‌های مترو نیز نمایش داده می‌شود.

قاسمی گفت: پیک عمو نوروز نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که ویژه کودکان طراحی شده است. این پیک‌ها که در آن موضوعات سرگرم کننده برای کودکان مثل بازی مار و پله و رنگ آمیزی اماکن گردشگری شهر تهران، قرار دارد، در ایستگاه های اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که دارای کودک هستند، ارائه می‌شود.

سرپرست ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اظهارداشت: در روز ۱۲ فروردین که روز جمهوری اسلامی است، ویژه برنامه های مختلف فرهنگی داریم و همچنین تعدادی از موزه‌های منتخب زیر نظر شهرداری تهران تا ساعت ۱۲ شب باز خواهند بود و به مناسبت این روز به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند. برای روز طبیعت نیز با همکاری مناطق، ستاد محیط زیست، ثمن‌ها و گروه‌های جهادی، اماکن طبیعی و گردشگری مثل رودره‌ها، پاکسازی خواهند شد.

وی با اشاره به اکران عکس جاذبه‌های‌ گردشگری شهر تهران در بیلبوردهای سطح شهر و ایستگاه‌های مترو، گفت:این طرح قبل از شروع سال نو در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اجرا شد و همچنین در گالری مترو شهید بهشتی با مشارکت فرهنگسرای مترو نمایشگاه تهران طنز برگزار شده است.

قاسمی با بیان این که در ستاد گردشگری شهرداری تهران، قصد داریم تا تهران را از یک معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم، گفت: سامانه جامع گردشگری شهر تهران نیز یکی دیگر از خدمات ستاد به شهروندان است که در این سامانه اطلاعات تمام اماکن گردشگری، قرار داده شده است. افراد با مراجعه به این سامانه به نشانی  visit.tehran.ir می‌توانند از همه اخبار و رویدادهای گردشگری شهر، باخبر شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113575
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.