تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

توسعه گردشگری جزیره کیش در ایام نوروز

  • کد خبر : 113471
  • 20 اسفند 1401 - 8:48
توسعه گردشگری جزیره کیش در ایام نوروز
کیش در همه فصول سال، زیبایی‌های ویژه‌ای را به نمایش می‌گذارد اما سفر به کیش در فصل بهار پرطرفدارتر است. هم از آن جهت که تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای سفر است و از طرف دیگر در فصل بهار جزیره کیش بهترین و باثبات‌ترین آب‌وهوا را دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ به منظور برخورداری از قدرت رقابت در عرصه توسعه گردشگری حوزه خلیج فارس, توجه به برنامه ریزی علمی جهت توسعه مستمر گردشگری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. این توسعه باید همه جانبه و شامل تعادل بین محیط زیست، فرهنگ و اقتصاد باشد. بنابراین با درک اهداف طرح جامع, توسعه جزیره می‌بایست با توجه به ظرفیت تحمل پذیرش مسافر و گردشگر صورت پذیرد و صرف رسیدن به توسعه نباید آرامش محیط و منابع طبیعی جزیره را مورد حمله قرار داد.

ارتقاء سطح آگاهی گردشگران و تغییر الگوهای سفر به ایجاد مقاصد جدیدی در صنعت گردشگری منجر شده است، این افزایش مقاصد سبب گسترش رقابت در جذب گردشگران می شود. امروزه مهمترین عرصه رقابتی تلاش برای دستیابی به بازارهای جدید در سایه حفظ بازارهای قدیمی است. استفاده از طرح­های گردشگری برای جذب گردشگران تحت عناوین جشنواره‌ها مناسبت و یا فستیوال­های خرید سابقه دیرین در صنعت گردشگری دارد. و از این رو که صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع مهم و رو به رشد جهانی، توسعه پایدار در افق چشم انداز مطرح است، لذا برنامه ریزی دقیقی را می‌طلبد.

امسال نیز همچون سالیان گذشته پیش بینی می شود جزیره کیش در ایام نوروز پذیرای بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر باشد و با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی‌های دقیق و جامعی از سوی ستاد نوروزی کیش در زمینه بودجه، پشتیبانی و کارایی رویدادها و برنامه‌های در ایام نوروز پیش بینی شده است.

* مدیریت هزینه‌ها در دستور کار ستاد نوروزی کیش

مهدی فتحعلی، دبیر کمیته پشتیبانی، آمار و اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، الزمات “قبل از اجرای برنامه، در حال انجام و بعد از برنامه ها” را از وظایف مهم پشتیبانی این کمیته برشمرد و گفت: برنامه­هایی که توسط حوزه‌های مرتبط در هر قالب اجرایی در دستور کار قرار می گیرد نیازمند ابزار اجرایی در کمیته پشتیبانی آمار و اطلاعات ستاد نوروزی است که با بهره گیری از تجارب فعالیت ستاد نوروزی در سنوات گذشته اقداماتی از جمله “آماده سازی محل اقامت، پذیرایی، حمل و نقل” برای برخی از مهمانان نوروزی به ویژه عوامل اجرایی برنامه های پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بومیان جزیره کیش در برگزاری رویدادها و صرفه جویی در هزینه‌ها نیز در راستای افزایش کارایی برنامه ها یکی از وظایف مهم کمیته پشتیبانی است و اثربخشی برنامه نیز از وظایف اصلی معاونت­ها، نهادها و حوزه‌های دیگر می‌باشد.

* برپایی نمایشگاه­‌های بهاری در جزیره کیش

رضا اردلان، عضو کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی نیز با اشاره به این که جزیره کیش برای پذیرایی هر چه بهتر و شایسته‌تر از مسافران و گردشگران نوروزی از آمادگی کامل برخوردار است؛ گفت: پیش بینی می شود در ایام نوروز ۱۴۰۲ بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر وارد کیش شوند و از برگزاری “نمایشگاه بهارانه” با مشارکت معاونت گردشگری سازمان در”باغ راه”خبر داد و آن را فرصت مناسبی برای آشنایی گردشگران با آداب و رسوم اقوام مختلف کشورمان عنوان کرد و گفت: در محوطه نمایشگاه ضمن عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی استان های مختلف کشورمان؛ اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است و از پیش بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی با استقرار ایستگاه­های “بهار در بهار” از سوی کمیته فرهنگی و معنوی ستاد نوروزی در ۸ نقطه از جمله فرودگاه، بندرگاه، پارک ماهیگیر، دامون، کشتی یونانی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم جزء خوانی قرآن کریم و کرسی تلاوت قرآن نیز از شبکه‌های قرآنی و سراسری سیمای ملی پخش می‌شود.

منصور ملانوری، دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، گفت: در صورت نا مساعد شدن شرایط جوی، تاخیر احتمالی در پروازها و حرکت شناورها برای جا به جایی خودروها و مسافران نوروزی، کمپ­های اسکان اضطراری پیش بینی شده است و برای رفاه حال گردشگرانی که با چادر شخصی قصد اقامت در کمپ­های نوروزی را دارند، تمام امکانات بهداشتی و خدماتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی؛ با توجه به اینکه کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل بهار است و می‌تواند نیازهای هر نوع سلیقه‌ای را برآورده کند؛ باید در برنامه ریزی‌ها جهت حفظ رضایتمندی گردشگرانی که این جزیره را به عنوان شهر دوم برای تفریح خود انتخاب کرده اند و همچنین تامین و حفظ آرامش محیط و منابع طبیعی ساکنان جزیره تمهیداتی در نظر گرفته شود که با تلاش متولیان امر، برای تحقق این هدف در نوروز ۱۴۰۲ تدابیر لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

نیوشا دقیقی ماسوله

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113471
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.