تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

قیمت کامپوزیت چند است ؟

  • کد خبر : 113351
  • 18 اسفند 1401 - 15:17
قیمت کامپوزیت چند است ؟
کامپوزیت دندان یک درمان دندانپزشکی است که برای ترمیم و پوشاندن عیوب دندانی استفاده می شود. اگر قصد انجام این درمان را داشته باشید، با قیمت های مختلفی رو به رو خواهید شد. اگر می خواهید به جواب سوال قیمت کامپوزیت چند است؟ را بدانید، با ما همراه باشید.

افق تهران؛ کامپوزیت دندان یک درمان دندانپزشکی است که برای ترمیم و پوشاندن عیوب دندانی استفاده می شود. اگر قصد انجام این درمان را داشته باشید، با قیمت های مختلفی رو به رو خواهید شد. اگر می خواهید به جواب سوال قیمت کامپوزیت چند است؟ را بدانید، با ما همراه باشید.

قیمت کامپوزیت

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یک ماده ای خمیری شکل است که بر روی دندان فرم داده می شود و به کمک اشعه سفت می شود. این ماده بر روی دندان قرار می گیرد و عیوب دندانی را می پوشاند.

قیمت کامپوزیت در ایران چند است؟

به طور کلی هزینه کامپوزیت ونیر دندان در ایران امروزه بین ۴۰۰٫۰۰۰ الی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به ازای هر واحد می باشد. هزینه کامپوزیت دندان وابسته به عوامل مختلفی دستخوش تغییر می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان در یک مرکز معتبر با بیشترین برند ها و اقساط را دارید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.

قیمت کامپوزیت دندان

عوامل موثر هزینه کامپوزیت دندان

اگر متن بالا را به خوبی مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که قیمت کامپوزیت دندان از نوسان قیمتی بالایی برخوردار می باشد. حال علت این تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در چیست؟ به طور کلی عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان چیست؟

تعداد کامپوزیت دندان

مهم ترین عامل در تعیین قیمت کامپوزیت دندان، تعداد واحد آن است. هر فرد تعداد کامپوزیت متفاوتی را وابسته به حساسیت، بودجه و طرح لبخند آن است. همچنین اگر فرد دو فک را بخواهد کامپوزیت انجام دهد، به تعداد واحد بیشتری نیاز دارید.

به طور کلی برای فک بالا حدود ۶ تا ۸ واحد و برای فک پایین ۴ تا ۶ واحد کامپوزیت نیاز داشته باشد.

برند کامپوزیت

مواد اولیه کامپوزیت دندان توسط شرکت های مختلف تولید می شود و این شرکت در کشور های مختلفی قرار دارند. امروزه کامپوزیت های دندانی شایع در ایران عموماً آمریکایی، سوئیسی، انگلیسی، آلمانی، ژاپنی و چینی هستند.

برند کامپوزیت وابسته به نوع کارخانه کیفیت متفاوتی دارند و هر چه این کیفیت بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

میزان تجربه و مهارت پزشک

کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل است که توسط پزشک بر روی دندان فرم داده می شود. همچنین اینکار باید با حساسیت زیادی انجام شود تا هیچ منافذی بین کامپوزیت و دندان وجود نداشته باشد تا سبب پوسیدگی و بوی بد در دهان نشود.

حال درباره اهمیت انتخاب دندانپزشک مناسب برای کامپوزیت بیشتر مطلع شدید و باید در نظر داشته باشید که هر چه مهارت دندانپزشک بیشتر باشد، دستمزد آن بیشتر خواهد بود و مستقیما بر روی هزینه کامپوزیت موثر است.

هزینه درمان های جانبی

قبل از انجام درمان کامپوزیت دندان ممکن است برخی درمان ها مانند عصب کشی، جرم گیری و…. نیاز باشد که مستقیما بر روی هزینه کامپوزیت دندان موثر نیستند و اما انجام آنها ضروری است.

کدام برند و کشور کامپوزیت دندان را انتخاب کنیم ؟

به عنوان تذکر اول باید در نظر داشته باشید که در انتخاب کامپوزیت مناسب نباید صرفا کشور سازنده آن را در نظر بگیرید. در یک کشور معمولا برندهای متفاوتی مشغول فعالیت هستند که هر کدام کیفیت مخصوص به خود را داشته باشند. حتی برخی برند های کامپوزیت وجود دارند که مبدا سازنده بسیار خوبی دارند اما کیفیت آنها از مناسب نیست.

پس در نظر داشته باشید که ابتدا صرفا برند کامپوزیت دندان را مد نظر قرار دهید. از افرادی که کامپوزیت های مختلف انجام داده اند درباره میزان رضایت و برند کامپوزیتشان بپرسید. همچنین بهترین مشاوره و راهنمایی ها را درباره انتخاب کامپوزیت به شما یک متخصص می تواند ارائه دهد.

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است ؟

  • افرادی که قصد تغییر فرم و سایز دندانهای خود را دارند.
  • افرادی که می خواهند رنگ دندان های خود را تغییر دهند.
  • افرادی که قصد ترمیم دندان های خود را دارند.
  • افرادی که به دنبال یک رقیب برای لمینت دندان هستند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

به طور کلی کامپوزیت های دندان دائمی نیستند و طول عمری بین ۵ تا ۷ سال دارند. البته این طول عمر وابسته به میزان مهارت پزشک، برند کامپوزیت و مراقبت های فرد کمتر یا بیشتر می شود.

لمینت یا کامپوزیت دندان ؟

به طور کلی لمینت و کامپوزیت دو درمان رقیب در حوزه دندانپزشکی زیبایی هستند. این در درمان از نظر مراحل و ساختار با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

به طور کلی لمینت های دندان زیبایی، استحکام و طول عمر بیشتری دارند اما برای قرار دادن آنها نیاز به تراش دندانی وجود دارد. اما کامپوزیت های دندانی هزینه کمتری به نسبت لمینت دندان دارند و تنها در یک جلسه قابل انجام است. همچنین در کامپوزیت های دندانی امکان ترمیم دوباره نیز وجود دارد.

از معایب کامپوزیت دندان می توان به رنگ پذیری بیشتر به نسبت لمینت اشاره کرد. در کامپوزیت دندان باید در رژیم غذایی خود حساسیت بیشتری داشته باشید.

مزایای کامپوزیت دندان

  1. در یک جلسه انجام می شود
  2. درمانی برگشت پذیر است
  3. هزینه مناسب
  4. امکان ترمیم
  5. بازگشت سریع زیبایی

معایب کامپوزیت دندان

  1. طول عمر کمتر به نسبت لمینت
  2. مقاومت کمتر در برابر تغییر رنگ

منبع : هزینه کامپوزیت ، dental composite

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113351
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.