تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

اختصاص ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده به خرید وسایل حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 113176
  • 15 اسفند 1401 - 11:27
اختصاص ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده به خرید وسایل حمل و نقل عمومی
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ‌۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حمل‌ونقل اختصاص بدهیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ جعفر تشکری‌ هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بهتر است تا این کنفرانس در حوزه دانشی در مسیر اینکه پدیده اجتماعی ترافیک را اصلاح کند، متمرکز بشود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید باورمان بشود که حل بحران ترافیک فقط با توجه به بزرگراه سازی حل نمی‌شود، افزود: بعد از بزرگراه و خیابان سازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر می‌شود. لذا نگاهمان را به جای حمل‌ونقل شخصی به عمومی تغییر دادیم. ما در اولین پروژه نگاهمان این بود که تونل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. نظرمان این بود که بزرگراه‌ها را گسترش بدهیم بحران حل می‌شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه پیش از این انجام داده‌ایم بی نتیجه می‌ماند، لذاحرکت ما به مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی کنیم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند،خاطرنشان کرد: به همین دلیل بحث اتوبوس‌های تندرو مورد توجه قرار گرفت و دریک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی ار تی ساخته شد.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روش‌های سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، گفت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت. دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمی‌شود، گفت: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حمل‌ونقل اختصاص بدهیم و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی لحاظ شده است.همچنین با کمک دولت یک میلیون و صد و چهل هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم.

وی با تاکید بر این نکته که اگر می‌خواهیم مردم کیفیت زندگی خوبی داشته باشند نیاز به بزرگراه سازی نداریم، گفت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113176
  • 60 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.