تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

1

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نمونه بارز ترک فعل در دوره قبلی مدیریت شهری

  • کد خبر : 113112
  • 14 اسفند 1401 - 11:21
شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نمونه بارز ترک فعل در دوره قبلی مدیریت شهری
رئیس کمیته گردشگری شورا بیان کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نمونه بارز ترک فعل و ضرر و زیان به شهر است،

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با اعلام اینکه این شرکت نمونه بارز ترک فعل و ضرر و زیان آن به شهر است، گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای ساخت تخصصی اماکن فرهنگی و ورزشی تخصصی ایجاد و ۵۰۰ زمین چمن در زمان آقای قالیباف توسط این شرکت احداث شد که اثرگذاری شرکت را نشان می دهد و قابل انکار نیست.

وی افزود: شرکتی که صدها میلیارد تومان فعالیت می کرده بدهی‌هایی داشته که طبیعی است اما اشکالی که وجود دارد این است که رسیدگی به بدهی‌ها رها شد و حتی یک آجر در این شرکت جابجا نشد؛ آخرین پروژه ای که در این شرکت افتتاح شد به سال ۹۶ و باغ کتاب برمی گردد.

علوی گفت: حساب درآمدی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با حساب هزینه یکی است و در سال ۹۵ هزینه ای که از اجرای پروژه لشگرک حاصل شده به باغ موزه دفاع مقدس انتقال یافته اما در اسناد لحاظ نشده است که در ادامه مبلغ هفت میلیاردی کمک شد تا پروژه جلو برود و خریداران وقتی دیدند که هزینه می شود، بخش دیگری از بدهی خود را پرداختند تا مغازه های خود را تحویل بگیرند و از آن زمان تا کنون، یک حرکت انجام نشده و مردم حق دارند به مشارکت با شهرداری اعتماد نکنند.

وی با بیان اینکه قرار بود پروژه لشگرک جزء سرمایه های شهر باشند و مردم از آن ناراضی هستند، تصریح کرد: اتفاقی به این شکل در باغ کتاب و مسجد ۷۲ تن نیز روی داد؛ چه کسی می خواهد در خصوص این ترک فعل‌ها پاسخگو باشد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از وظایف شهردار تهران این است که به این بدهی ها توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: از این نکات در شرکت توسعه بسیار است و نباید اجازه دهیم شرکت های ما وارد چنین فضایی شوند.

وی ادامه داد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نهادی درست است که رها شده بود و در یک سال اخیر اتفاق چندانی در آن نیفتاد که بتوانیم از آن دفاع کنیم و امیدواریم با مدیریت جدید، شرایط بهتری در این شرکت ایجاد شود.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیئت مدیره شرکت پس از تذکر چند ماه پیش بنده تکمیل شده است، گفت: وضعیت شرکت نیازمند تصمیمی بالاتر از جایگاه مدیرعامل دارد و باید شهردار  و مرکز حقوقی شهرداری، وضعیت را بررسی و پروژه ها را تعیین تکلیف کنند.

وحیدرضا انارکی محمدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: اقدامات بسیار بی نظیری در سه دهه گذشته در شرکت انجام شده و بیش از دو میلیون متر مربع سرانه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مناطق ۲۲ گانه ساخته است.

وی با اعلام اینکه شرکت ۱۳ هزار صندلی سینما و تئاتر، ۵۴ مسجد، ۴۶ مجموعه ورزشی، ۵۰۰ زمین چمن، ۲۷ موزه احداث و بازسازی کرده است، تصریح کرد: باغ کتاب ۶۵ هزار متر مربع مساحت دارد که هدف از ساخت آن استفاده از ابزارهای نوین برای تربیت کودکان و بزرگترین کتاب فروشی در جهان است.

انارکی محمدی با بیان اینکه اگر طرح ها متناسب با طرح تفصیلی اجرا می شد اثرگذاری بیشتری ایجاد می کرد، یادآور شد: با این وجود اقدامات خوبی صورت گرفته و پردیس تئاتر به عنوان بزرگترین پردیس توسط شرکت احداث شده اما جز اجرای پروژه هایی از این قبیل، مشکلات و چالش هایی را نیز داریم.

وی با اعلام اینکه اعتبار شرکت در سالهای اخیر ۲ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ما چالش های زیادی در شرکت داریم که امیدواریم با تدبیر شورا و شهردار تهران این مشکلات برطرف شود.

انارکی محمدی تأکید کرد: پروژه البرز لشگرک ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر امروز رأی دادگاه را بگیریم تا پایان تابستان آینده مجموعه تجاری را با ۵۰۰ واحد به بهره برداری خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه مسائل و موضوعات با جزئیات در حال بررسی است، یادآور شد: قسمت کمی از پروژه مسجد ۷۲ تن باقی مانده که تکمیل خواهد شد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید نسبت به اقدامات توقفی و ترک فعل در سالهای ۹۶ تا ۹۹ واکنش نشان داده شود و رسیدگی صورت بگیرد، گفت: پروژه های زمین مانده شهر سرمایه های مردم تهران است و اگر اقدام عاجل نکنیم ممکن است تکمیل طرح ها کمکی به رفع مشکلات شهر نکند که امیدواریم شاهد شتاب در رفع مشکلات شهر باشیم.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با ۱۹ رأی موافق تأیید شد.

گزارش حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ نیز با حداکثر آراء موافق تایید شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113112
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.