تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

افزایش شدید قیمت خودرو در بازار

  • کد خبر : 113106
  • 14 اسفند 1401 - 8:57
افزایش شدید قیمت خودرو در بازار
روند افزایش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ قیمت محصولات شرکت های خودروساز در مبدا به‌روزرسانی می شود.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: بر اساس فرمول شورای رقابت قیمت خودرو باید تغییر کند و واقعی شود و با توجه به برگزاری جلسات، امیدواریم این هفته قیمت ها اعلام شود.

آن طور که سپهر دادجوی توکلی می گوید جلسات شورای رقابت در مورد بازار خودرو در حال برگزاری است. بر اساس شنیده ها جلسه های خودرویی شورای رقابت سه شنبه نیز برگزار می شود و به احتمال زیاد در این جلسه ها قیمت های جدید خودرو در مبدا نهایی شده و به شرکت های خودروساز ابلاغ خواهد شد.

اما شورای رقابت قرار است با اهرم فرمول جدید چگونه قیمت های کارخانه ای خودرو را تعیین کند اعضای شورای رقابت برای این منظور قصد دارند تا قیمت های پایه رقابتی را پیدا کنند و در کنار این اتفاق با شناسایی سه خودروی مشابه خارجی کار تعیین قیمت خودروهای داخلی را مطابق با دستورالعمل اعلامی خود مشخص کنند.

دادجوی توکلی تاکید می کند  تاکنون قیمت‌های محاسباتی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اخذ شده است و بقیه گزاره‌ها نیز در حال جمع آوری است و فقط مرحله اعلام قیمت مانده است.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت درباره دلایل ورود این شورا به اعلام قیمت های جدید برای خودرو گفت خودروساز زیانده است و همین موضوع باعث کاهش عرضه شده است؛ با تغییر قیمت‌ها عرضه نیز باید افزایش یابد.

البته این مدیر شورای رقابت به بحث خودروهای وارداتی نیز اشاره می کند و می گوید درباره محصولات برندهای جهانی خودروساز که قرار است به کشور وارد شود در شورای رقابت صحبت شده و قرار است تا از این طریق عرضه بیشتری صورت گیرد.

پیش تر قرار بود شرکت های خودروساز در هفته گذشته طرح فروش گسترده ای را از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در دسترس متقاضیان قرار دهند که این اتفاق به هفته جاری موکول شد. به نظر می رسد دلیل این مساله را باید در برنامه شورای رقابت برای تعیین قیمت های جدید کارخانه ای خودرو جست و جو کرد.

دادجوی توکلی می گوید: البته دقیق نمی‌توان گفت قیمت های جدید به این دور از فروش خودرو می رسد یا نه اما امیدواریم این هفته قیمت‌ها اعلام شود.

به نظر می رسد شرکت های خودروساز از اعلام قیمت های جدید پیش از برگزاری طرح فروش خود در هفته جاری استقبال کنند زیرا می توانند پیش پرداخت بیشتری را به حساب خود واریز کنند البته فراموش نکنیم با توجه به اینکه طرح فروش خودروسازان در قالب پیش فروش برگزار می شود بنابراین متقاضیان بادی باقیمانده قیمت خودروهای ثبت نامی را در زمان تحویل به حساب خودروسازان واریز کنند

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113106
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.