تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران

1

پیش بینی بورس فردا ۱۴ اسفند

  • کد خبر : 113037
  • 13 اسفند 1401 - 13:25
پیش بینی بورس فردا ۱۴ اسفند
پیش بینی می‌شود که در روز آینده شاهد معاملاتی منفی اما با قدرت عرضه‌های پایین‌تری باشیم.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ بورس امروز در ادامه عرضه‌هایی که طی روز چهارشنبه شروع شده بود، معاملات خود را با رنگ سرخ آغاز کرد و تا نیمه بازار نیز شاهد تغییر روند قابل توجهی در معاملات نبودیم. با این حال اما به نظر می‌رسید که فعالان بورس تهران در انتظار خبرهای برجامی، با احتیاط عمل می‌کردند و شاهد روندی نزولی و کم‌شتاب بودیم که با انتشار خبرهای حوزه انرژی اتمی، با تحولاتی روبرو شد. شاخص کل بورس در نهایت طی روز جاری معاملات خود را با یک کاهش ۱.۸۴ درصدی به پایان رساند و بار دیگر به زیر مرز ۱.۸ میلیون واحدی برگشت. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن که تحت تاثیر معاملات بهتر برخی گروه‌های کوچک بود، به یک کاهش ۰.۹۱ درصدی بسنده کرد و عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت. ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز عدد ۷۴۷۴ را به ثبت رساند و شاهد خروج ۹۸۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

هفته دوم اسفند ماه برای بورس تهران با روزهای پرنوسانی همراه بود و دو چهره متفاوت از بازار را در ابتدای هفته و انتهای هفته مشاهده کردیم که البته برآیند آن، ثبت یک بازدهی مثبت بود. کارشناسان روند رو به رشد دلار به بالای کانال ۶۰ هزار تومان و سپس توقف این روند صعودی و کاهش چند هزار تومانی آن را دلیل اصلی این نوسانات می‌دانند اما برخی نیز دلایل دیگری را برای این موضوع عنوان می‌کنند. امروز اما به نظر می‌رسد که ممکن است بازارهای سرمایه‌گذاری از جمله سهام، دوره جدیدی را آغاز کنند. در ادامه با بررسی شرایط و متغیرهای تاثیرگذار بر روند روزانه، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

پس از کش و قوس‌های فراوان در زمینه چالش‌های ایجاد شده درباره مسائل حوزه انرژی اتمی ایران، روز گذشته رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وارد تهران شد تا شاهد آغاز دور جدیدی در این رابطه باشیم. پس از گفتگوهای صورت گرفته، گروسی و اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار کردند که حامل خبرهای مهمی بود. اگرچه این گفتگو به صورت واضحی به برطرف شدن چالش‌های پادمانی و مسائل پیرامون آن اشاره نکرد اما برداشت‌ها از این دیدار، از احتمال بهبود روابط و آغازی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

این صحبت‌ها و خبرهای منتشر شده به صورت لحظه‌ای بر بازارهای مختلف اثرگذار بود و بورس تهران نیز با انتشار آن‌ها، روندی متفاوت از دو ساعت ابتدایی خود داشت. اگرچه واکنش بازارها قدرت بسیار بالایی نداشت اما به نظر می‌رسید که فعالان اقتصادی را با یک دوراهی مهم مواجه کرده است و نگاه برجامی بار دیگر در حال باز کردن جای پای خود در بازارهاست. همین موضوع باعث شد که گروه‌های ریالی و برجامی به خصوص خودرویی‌ها و بانکی‌ها بتوانند شرایط بهتری از دیگر گروه‌ها داشته باشند و صنایع دلاری نیز با فشار فروش بیشتری مواجه شوند. به هرحال این موضوع از اهمیت بالایی در شرایط کنونی اقتصاد کشور برخوردار است و انتشار هرگونه خبری از آن در ادامه روز، می‌تواند بر مسیر بورس فردا اثرگذار باشد.

یکی از موارد مورد بحث بورس تهران در روزهای اخیر، به موضوع عرضه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا بازمی‌گردد. طی ماه‌های اخیر که نرخ دلار در بازار آزاد با جهش قابل توجهی همراه بود، بورس کالا نیز معاملات پررونقی را دنبال کرد و بسیاری از محصولات با فاصله قیمتی زیادی نسبت به معاملات قبلی خود مواجه شدند. در این میان اما معاملات کاتد مس فملی در هفته گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت به طوری که نرخ دلار این محصول در بورس کالا به قله بی‌سابقه بیش از ۵۰۷۷۰ تومان رسید و موجی از خوش‌بینی‌ها به بهبود صورت‌های مالی شرکت‌های گروه فلزات اساسی را ایجاد کرد.

این موضوع اما همانطور که انتظار می‌رفت، با واکنش وزارت صمت همراه بود و سخنگوی این وزارتخانه در آخرین صحبت‌های خود در این رابطه عنوان کرد: تمام محصولات زنجیره فولاد که در بورس کالا عرضه می‌شوند و از یکدیگر ماده اولیه می‌گیرند، مکلف هستند که قیمت پایه محصولات خود را براساس ارز نیمایی محاسبه و اعلام کنند. در همین رابطه گفته شده است که شرکت‌ها باید ۱۰۰ درصد محصولات خود را از طریق بورس کالا و در داخل عرضه کنند و در صورت مازار عرضه، می‌توانند آن را صادر کنند. از این رو برخی پیش بینی می‌کنند که دولت در صدد افزایش میزان عرضه محصولات فلزی و همچنین فشار بر قیمت پایه آن‌هاست تا بتواند قیمت نهایی را کاهش داده و مانع از بالاتر رفتن نرخ‌ها شود. انتقاد به این موضوع تا به اینجای کار بسیار بوده و اکثر کارشناسان آن را محلی برای توزیع رانت می‌دانند که نتیجه آن تنها برای رانت‌خواران و دلالان مثبت خواهد بود.

نگاهی به روند تکنیکالی شاخص کل بورس، نشان می‌دهد که این نماگر در برخورد به سقف کانال صعودی کوتاه‌مدت خود واکنش نشان داده و برای دومین روز متوالی، کندل قرمز به ثبت رسانده است. از آنجا که چندی پیش شاخص کل بورس توانست از سقف کانال بلندمدتی خود عبور کند، روند این روزها را می‌توان یک پولبک به همین سقف در نظر گرفت که در صورت تحقق این موضوع، هدف اصلاح کوتاه مدت بازار حوالی ۱.۷ تا ۱.۷۱ میلیون واحدی خواهد بود.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین با توجه به نکات ذکر شده باید گفت که خبرهای منتشر شده در ادامه روز و واکنشی که نرخ دلار به آن‌ها خواهد داشت، می‌تواند بر مسیر بورس فردا اثر گذار باشد اما در شرایط کنونی، پیش بینی می‌شود که در روز آینده شاهد معاملاتی منفی اما با قدرت عرضه‌های پایین‌تری باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113037
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.