تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

برنامه چهارم تبلور توانمندی‌های شهرداری برای اداره شهر

  • کد خبر : 113009
  • 13 اسفند 1401 - 12:30
برنامه چهارم تبلور توانمندی‌های شهرداری برای اداره شهر
معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران بیان کرد: برنامه چهارم تبلور توانمندی‌های درونی شهرداری برای اداره شهر است و تمامی مباحث استراتژیک حوزه مدیریت شهری در این برنامه گنجانده شده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مجید باقری در آیین تجلیل از دست اندرکاران تدوین برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به مردمی سازی اداره شهر با مشارکت نخبگان به عنوان یکی از ابرپروژه های شهردار تهران اظهار داشت: نخستین گام تحقق «ساماندهی مشارکت مردم و بویژه نخبگان در اداره شهر» استفاده بهتر از توان خبرگان و نخبگان مجموعه شهرداری است.

معاون شهردار تهران ضمن تقدیر از رویکرد همدلانه و مشارکت جویانه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تدابیر رییس و اعضای این کمیسیون بر غنای برنامه چهارم افزود و دستاوردهای بهتری را رقم زد.

وی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران را متکی بر دانش و خرد جمعی نخبگان شهرداری دانست و افزود: در شهرداری تهران بالغ بر ۱۰ هزار نفر از جامعه نخبگانی وجود دارد که برخی از به دلایل مختلف، فاقد انگیزه و دارای عدم خودمؤثر پنداری در سیستم سازمانی هستند.

باقری، با بیان اینکه تدوین هر نوع برنامه در مقیاس محله، منطقه یا شهر بدون مشارکت نخبگان درون مجموعه، امکان پذیر نیست، افزود: شهرداری تهران امسال برای تدوین برنامه ابتکار جدیدی داشت و برای تنظیم این برنامه بسیار مهم و سند بالادستی حائز اهمیت به گونه ای برنامه ریزی کرد که توسط کارشناسان و متخصصین مجموعه شهرداری انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: استفاده از توانمندی درون سازمانی علاوه بر ایجاد حس خودباوری، باعث شد مباحث استراتژیک حوزه مدیریت شهری به دقت مورد توجه قرار گیرد و ما به طور خاص موفق شدیم با مشارکت کارشناسان و نخبگان شهرداری و ضمن همفکری با اساتید دانشگاه برنامه ای را طراحی و تدوین کنیم که تبلور توانمندی‌ های درونی شهرداری برای اداره شهر و بهبود شرایط کشور و شهر تهران شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که بودجه ما مبتنی بر برنامه طراحی نشود و از شاخص های سنجش به خوبی مراقبت نکنیم اثربخشی برنامه چهارم زیر سوال خواهد رفت. بنابراین همه باید با همدلی و همراهی برای اجرای صحیح برنامه چهارم تلاش کنیم.

باقری، با اشاره به طرح من شهردارم گفت: این طرح که با بودجه ریزی مشارکتی آغاز شد استمرار خواهد داشت و باید بتوانیم مشارکت مردم را در همه حوزه ها و مقیاس ها افزایش دهیم.

وی، ضمن قدردانی ویژه از دکتر شهرابی و مهندس کوثری، خطاب به همکاران مدیریت شهری برای تدوین برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران گفت: قدرشناس شماییم که با تلاش های خود ما را دلگرم ساختید و انتظار داریم همواره در حین اجرای برنامه نیز نکات، نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه برنامه چهارم منعکس کنید.

معاون شهردار تهران، یکی از اسناد بالادستی در مدیریت شهری را برنامه های چهارساله عنوان کرد و افزود: برنامه پنجساله توسعه شهری سالهای گذشته همزمان با دوره مسئولیت شورا و مدیریت شهری نبود. اما با تدبیر وزارت کشور برای تعیین زمان چهارساله، این همسانی ایجاد شد.

باقری درخصوص چشم انداز برنامه چهارم گفت: یکی از مصادیق اجرای برنامه چهارم این است که بتوانیم تعادل بین منابع و مصارفمان برقرار کنیم تا دقیقا به مواردی که در احکام برنامه تدوین کرده ایم دست یابیم. بنابراین افقهایی که در برنامه طراحی شده به گونه ای است که با بودجه های پیش بینی شده و قابل تحققی از طریق مشارکت دولتی و عوارض ناشی از درآمدهای پایدار به دست خواهیم آورد. بنابراین یکی از نکات بسیار مهم برنامه چهارم این است که اطمینان داریم هدفگذاری ها دقیق صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113009
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.