تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

1

انعقاد قرارداد تامین هزار اتوبوس با دو سازنده برای ۱۴۰۲

  • کد خبر : 113007
  • 13 اسفند 1401 - 12:22
انعقاد قرارداد تامین هزار اتوبوس با دو سازنده برای ۱۴۰۲
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بودجه ۵۰ هزار میلیاردی امسال شهرداری تهران در حال تحقق است، گفت: پیش بینی می‌شود رقمی بیش از این محقق شود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران در نشست خبری تبیین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه مسئله اساسی کشور ما در این روزها تنظیم بودجه سال آینده است، اظهار کرد: بودجه ریزی و برنامه ریزی برای سال آینده می تواند بسیاری از مسائل را روشن و ریل گذاری کند و مهمترین کاری که در سال انجام می شود، تنظیم و تصویب بودجه مبتنی بر برنامه است تا بتوان شهر را اداره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پیش از بودجه، برنامه چهار ساله توسعه شهرداری تهران تشریح شد، خاطرنشان کرد: چند مسئله و مشکل اساسی شهر احصا و بر اساس آن برنامه چهار ساله شهر تدوین شد؛ برشی از این چهار سال نیز در برش بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۸ هزار میلیارد تومان از سوی شهرداری برای بودجه سال آینده پیشنهاد شد، تأکید کرد: حرکتی انجام شد تا بتوان تحرکی را در سال آینده در شهر تهران ایجاد کرد و برنامه ها با امسال تمایز داشته باشد.

چمران با اعلام اینکه بودجه ۵۰ هزار میلیاردی امسال در حال تحقق است، یادآور شد: پیش بینی می شود رقمی بیش از این محقق شود که باید ببینیم در بخش عوارض و صدور پروانه های ساختمانی و یا وصول مطالبات دولتی و مردم، چه میزان بودجه محقق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون برنامه و بودجه ۲ پیشنهاد و سناریو را پس از ارائه بودجه تنظیم کرد؛ اولین پیشنهاد تدوین بودجه با رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان و دومین پیشنهاد تدوین بودجه ۶۵ هزار میلیارد تومانی بود.

وی اضافه کرد: کار اساسی ما این بود که از نظر بودجه و هزینه کرد به شهرداری فشار وارد کنیم تا با کمترین میزان اعتبارات، اقدامات لازم را انجام دهیم که البته در این میان، حقوق و دستمزد را نمی توان کاهش داد و باید پرداخت که رقم آن و میزان افزایش حقوق سال آینده در بودجه مشخص شده است.

چمران با بیان اینکه از بودجه نگهداشت شهر نیز نمی توان گذاشت و رقم آن بر اساس تورم افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: مابقی بودجه برای طرح های عمرانی و دیگر برنامه ها در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشخص شدن بودجه تمام معاونت های شهرداری، یادآور شد: به جز معاونت ها، برای گسترش و بروزرسانی فضای مجازی نیز برنامه ریزی صورت گرفت و تمام این موارد در بودجه ۶۵ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شد و در راستای برنامه ریزی اساسی، ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافی به صورت اختصاصی برای حمل و نقل عمومی و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا تخصیص یافت.

وی افزود: برای شهرداری که بودجه ۷۸ هزار میلیارد تومانی را پیشنهاد داده بود، کار سختی است که با ۶۵ هزار میلیارد تومان، تمام بخش ها را اداره کند.

چمران با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل پیش بینی شده بود، گفت: علاوه بر این ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز اضافه شد و رقم بودجه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسید و ۴۵ درصد از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داد.

وی تأکید کرد: بیشترین رقم از بودجه حمل و نقل به خرید اتوبوس اختصاص خواهد یافت؛ در بخش مترو نیز قرارداد خرید ۶۳۰ واگن منعقد و از سال ۹۶ تاکنون پیش پرداخت انجام نشده بود که اعلام شده توافقات لازم صورت گرفته و به محض اینکه پیش پرداخت انجام شود واگن ها تولید و مابقی اقدامات همچون مونتاژ در تهران انجام خواهد شد که حداقل ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

 در آغاز دوره اخیر مدیریت شهری ۵۳۰ واگن مترو غیرفعال بودند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۵۳۰ واگن نیز غیرفعال بود که تعدادی وارد خط شده است، یادآور شد: مابقی واگن های در حال اورهال نیز به تدریج وارد خطوط مترو خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری اقدامات حداکثری را در مورد مترو انجام دادند، تصریح کرد: تلاش ما این است که حداقل برای سال آینده سه هزار دستگاه اتوبوس وارد شود و تعداد اتوبوس ها به پنج هزار دستگاه برسد تا با آن، بتوانیم به تعداد اتوبوسی برسیم که در سال ۹۶ تحویل داده بودیم.

انعقاد قرارداد تامین هزار اتوبوس با دو سازنده  برای ۱۴۰۲

چمران افزود: ما هزینه ها را آماده کردیم و امیدواریم سازندگان بتوانند بسازند؛ با دو سازنده قرارداد منعقد کرده ایم که سال آینده هزار دستگاه را برای پایتخت تأمین کنند و هزار دستگاه نیز از دیگر سازندگان خریداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قرارداد تأمین هزار دستگاه اتوبوس را برای دستیابی به هوای پاک نیز منعقد خواهیم کرد، گفت: برای اتوبوس های وزارت کشور نیز ما پیش پرداخت را انجام دادیم اما تنها ۱۷۰ اتوبوس به مدیریت شهری تحویل داده شده است؛ گاهی در سطح شهر این اتوبوس های نو را می بینیم اما در جابجایی شهروندان ما تأثیر چندانی نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: پیش از این می گفتیم خود را به آب و آتش می زنیم اما امروز می گوییم که حتی برای یک اتوبوس هم سر و دست می شکنیم.

وی با بیان اینکه برای تبدیل موتورسیکلت های معمولی به موتورسیکلت های برقی نیز اقدام کرده ایم، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با یارانه ای که شهرداری، دولت و وزارت نفت پرداخت می کنند، موتورسیکلت های برقی و سوخت پاک را جایگزین کنیم که قرارداد آنها منعقد شده و امید می رود با انجام پرداخت ها، این وسایل تأمین شود.

چمران گفت: درخواستی که ما از رئیس پلیس راهور تهران داشتیم این بود که موتورسیکلت های کاربراتوری از سطح شهر جمع آوری شوند؛ چراکه آلودگی زیادی ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خبرهای خوب تنها در حد خبر باقی نماند، تأکید کرد: امیدواریم بودجه عملیاتی شود و بتوانیم به برنامه پیش بینی شده خود برسیم.

امکان تحقق بودجه ۱۴۰۱ بیشتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فکر می کنیم با حساب و کتابی که صورت گرفته این بودجه محقق شود، اظهار کرد: اینکه بودجه سال آینده محقق شود یا خیر، بر مبنای بودجه سال ۱۴۰۱ بود که تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان محقق شده و ممکن است حتی پنج هزار میلیارد تومان بیش از بودجه مصوب محقق شده باشد.

وی با طرح این پرسش که دولت چرا سهم خود را پرداخت نمی کند؟، یادآور شد: البته مواردی که امسال پرداخت شد، ارقام خوبی بود اما در مترو باید ۵۰ درصد سهم را دولت پرداخت کند که وزارت کشور اعلام کرده که با مشکل مالی مواجه شده است.

چمران با بیان اینکه ۸۰ درصد سهم خرید اتوبوس را دولت پرداخت می کند، گفت: ما خود را از دولت طلبکار می دانیم و موارد را دنبال می کنیم اما متأسفانه نمایندگان تهران در مجلس به اندازه اعضای شورای شهر آنچنان که باید از حقوق تهران دفاع نمی کنند و باعث می شود همواره طلبکار بمانیم.

وی تأکید کرد: بافت فرسوده خانه های مردم است و شهرداری این واحدها را نمی سازد و باید بسته های تشویقی تعریف کرد تا این بافت نوسازی شود. نقش شهرداری در این راستا تسهیل گری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فضای عمومی کشور باید به گونه ای باشد که مردم توان نوسازی منازل خود را داشته باشند، تصریح کرد: پیش بینی ها در بودجه و برنامه ریزی بسیار مهم و اثرگذار است، ۵۰ درصد تخفیف عوارض پیش بینی شده و ادامه دارد.

وی افزود: کاری که شهرداری در ایمن سازی انجام می دهد این است که بازدید کند و اخطار دهد و در غیر این صورت ملزم است که تخریب انجام دهد و حداقل اعلام کند که این اقدام را با کمک دادستانی آغاز کرده و تیم ایمن ساز نیز از نهادهای مختلف تشکیل شده و ساختمان ها را بررسی می کنند که گزارش آن از سوی شهرداری به دست ما رسیده است.

چمران با تأکید بر اینکه مولدسازی شهری ارتباطی با مولد سازی دولت ندارد، گفت: برای مثال شهرداری در زمینی که در اختیار دارد با بخشی دیگر به صورت مشارکتی به ساخت و ساز می پردازد و در اختیار مردم قرار می دهد.

تهران را با ۱۵ هزار میلیارد تحویل دوره پنجم مدیریت شهری دادیم با بدهی ۶۵ هزار میلیاردی  تحویل گرفتیم 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری تهران مشخص است، یادآور شد: ما وقتی از شورا رفتیم، رقم بدهی را ۱۵ هزار میلیارد تومان و رقم طلب از دولت را نیز همین رقم اعلام کردیم اما دوستان گفتند که رقم ۳۵ هزار میلیارد تومان است و رقم های احتمالی آینده را نیز حساب کرده بودند اما آماری در خصوص این رقم اعلام نکردند.

وی گفت: بدهی آنها در پایان دوره ۶۵ هزار میلیارد تومان بود که هم اکنون نیز وجود دارد و اگر پرداخت نشود، جرایم آن باقی خواهد ماند؛ لذا اعلام کردیم ساختمان هایی که مورد نیاز شهرداری نیست، با قیمت اعلام شده از سوی کارشناسان قوه قضاییه به فروش برسد تا بدهی ها صفر شود؛ چراکه به نفع شورا و شهرداری خواهد بود و در ازای این تسویه بدهی، به میزان ۲ برابر تسهیلات دریافت خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در مواردی همچون نمایشگاه شهر آفتاب و یا شهروند به صورت مشارکتی عمل خواهیم کرد و نظر ما این است که اداره آنها از سوی بخش خصوصی باشد تا سودآورتر اداره شود.

وی در پایان گفت: ما ۴۵ درصد تورم داشتیم اما میزان عوارض ساختمانی که یک یا دو درصد کل هزینه ساختمان است، به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113007
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.