تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

2

کاهش درآمد مالیاتی دولت با مصوبه جدید مجلس

  • کد خبر : 112833
  • 11 اسفند 1401 - 12:35
رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان به ۱۰ میلیون تومان گفت: این موضوع باعث می‌شود ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را از دست بدهیم.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ داوود منظور در مجمع کارآفرینان ایران با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی زمانی می‌تواند رشد کند و تامین ملی برای دولت انجام دهد که کسب و کارها رونق بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: موتور رشد اقتصاد کارآفرینان جامعه هستند. نکته مهم در مورد رشد درآمد سرانه به درصد کارآفرین جامعه برمی‌گردد. رویکرد وزارت اقتصاد تسهیل کسب‌وکار و تشویق کارآفرین است. نگاه ما به مجموع فعالان اقتصادی نگاه بخشی نیست که درصدد باشیم بیشترین میزان مالیات را وصول کنیم.

وی ادامه داد: البته مالیات باید بر اساس موازین قانونی اخذ شود اما مالیات نباید به یک عامل بازدارنده در تولید و رشد اقتصادی تبدیل شود. ضمن اینکه هدف تامین نمالی دولت است باید توجه داشت که اقدامات ما خللی به تولید و کسب‌وکارها وارد نکند.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان هرگونه تسهیل گری که لازم باشد با دریافت مجوز قانونی انجام می‌دهد، اظهار کرد: در سال جاری نرخ مالیات واحدهای تولیدی پنج واحد درصد کاهش یافت و پیش‌بینی شده است این میزان در سال آینده به هفت واحد درصد برسد. نظام اقتصادی و مالیاتی باید بیش از هرچیز به تولید فکر کند. در این راستا پذیرفتیم که اگر شرکت‌های بورسی درآمدهای خود را به افزایش سرمایه ببرند معاف از مالیات شوند.

منظور در ادامه در مورد آستانه معافیت حقوق دستمزد گفت: در لایحه بودجه سال آینده سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان ماهانه هفت میلیون و سالانه ۸۴ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که مجلس آستانه معافیت را تا ۱۰ میلیون تومان در ماه و ۱۲۰ میلیون تومان در سال افزایش دادند. این تصمیم روی درآمدهای مالیاتی اثر کاهنده دارد.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود درآمد دولت از محل درآمد مالیات حقوق و دستمزد در سال جاری به ۵۵هزار میلیارد تومان برسد و پیش‌بینی کرده بودیم این میزان در سال آینده حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان باشد اما با تصمیم مجلس برآورد می‌شود این میزان در سال آینده حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد که کاهشی حدود ۳۵ هزار میلیارد تومانی خواهد داشت. اگر لازم است در سال آینده به افراد حقوق بگیر از نظر مالیاتی مساعدت شود سازمان آمادگی دارد اثر کاهنده را بپذیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112833
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.