تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی

0

اعلام برنامه تالارهای نمایشی تئاتر شهر تا پایان سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 112805
  • 11 اسفند 1401 - 8:04
اعلام برنامه تالارهای نمایشی تئاتر شهر تا پایان سال ۱۴۰۱
برنامه آثار نمایشی تالارهای چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر تا پایان سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ ۶ اجرای صحنه‌ای تا روز دوشنبه بیست و دوم اسفند سال ۱۴۰۱ در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

در تالار چهارسو نمایش «دَر و گَبر و یک قرص نان» به نویسندگی و کارگردانی داود فتحعلی بیگی و بازی حمیدرضا معدنکن، امیر آزاد روستا، فاطمه رضا خانی، محمد رمضانی، کیانوش حاتمی، ساغر نوروزی، محمد حاج محمدی، مصطفی خدابنده لو، علی صابر، آرش اعظمی، ثنا آزاد روستا، امیر علی بهاری ساعت ۱۹ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «انوشیروان، برای درمان بیماری خود وارد شهر مشهد می شود، پیر روشن ضمیر از وی طلب قرص نانی می کند، قصه از جایی شروع می شود که در شهر زنی را برای دزدیدن قرص نانی مجازات می کنند … .»

در تالار قشقایی مجموعه نیز ۲ اثر نمایشی طی نوبت های زمانی مختلف پذیرای علاقه مندان تئاتر هستند.

نمایش «مَرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین احمد خانی و بازی حسین احمدخانی، فاطمه زمانی، شیوا اربابی ساعت ۱۸:۱۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر در تالار قشقایی است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «مرد برگشته است اما انباشته از مهمات است.»

«آلاء» عنوان دیگر نمایش تالار قشقایی به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار و بازی مرجان آقانوری است که ساعت ۲۰:۱۵ با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان پذیرای تماشاگران تئاتر است.

در توضیح این نمایش که با استفاده از فیگورها و حرکات اریال یوگا در ایران روی صحنه رفته، آمده است: «چیزی تا سحر نمانده، لحظه وداع اندوهگین نیست. هنگامه ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده های ممتد کنار هم، به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق تبلور وجودی مان می شود.»

تالار سایه مجموعه نیز طی روزهای پیش رو میزبان مخاطبان تئاتر با ۲ اثر نمایشی است.

نمایش «قویتر» نوشته آگوست استریندبرگ و کارگردانی جواد تولمی یکی از آثار نمایشی تالار سایه است که هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰ به مدت زمان ۴۵ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان روی صحنه می رود.

آرزو صراف رضایی بازیگر، مریم قلهکی صداپیشه، آنا نمکچیان، ساجده باقری، مطهره قدسی زاده عروسک گردانان برخی از عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «قویتر در فضایی سوررئال و با حال و هوایی فانتزی – عروسکی با محوریت زن، به بررسی مواجه ذهنی و رویا پردازانه یک زن با رویدادهای فردی، خانوادگی و اجتماعی پیش او می پردازد. رویدادهایی که در چارچوب مثلثی عشقی روی می دهند. در این میان تشخیص فرد قوی و پیروزمند میدان نه تنها مشکل بلکه دور از ذهن می شود.»

«همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» نیز دیگر نمایش به صحنه رفته در تالار سایه به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی است که این روزها با حضور هنرمندان نابینا و کم بینای کشورمان میزبان مخاطبان تئاتر است.

در این نمایش که ساعت ۲۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان روی صحنه می رود مریم دیهیم بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی خواه، مسیحا موسوی، علی خدایاری، حمیدرضا فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی، حانیه رستگاری به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «قهرمان به همراه اسبش تاریخ را در می نوردد عاشق می شودو در این عاشقی اسبش را قربانی می کند. معشوقه اش را هم از دست می دهد و در انتها در اوج تنهایی مسیری می یابد . این راه روزنه ای است برای آینده ای روشن.»

«هایکوی پارو زن یکدست» هم دیگر تئاتر به صحنه رفته در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر است که این روزها به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری و عروسک گردانی علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، محمدرضا لطفی، زهرا مسیب نهاوندی، فاطمه سیفی، صدف صمدی ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان میزبان علاقه مندان تئاتر است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ماسافومی ناکازاکی پسرکی تنها در جریان جنگ جهانی دوم با یک موج بلند سونامی به جزیره ای ناشناخته برده می شود. در آن جزیره با پرنده ای که درنای آرزوهاست و یک خرچنگ آشنا می شود. او تا رسیدن پدرش، پاروزن یکدست، روزهایی پرماجرا را پشت سر می گذارد و به مفاهیم عمیقی از خودشناسی دست پیدا می کند. ماسافومی زیبایی صلح و آرامش را در جزیره ای پر از عشق، به دور از مصایب دنیای پر از جنگ آدم بزرگ ها در کنار درنای سپید آرزوها که او را قاقا می نامد، کشف می کند. جزیره ای که یافتنش برای یکایک آدم های جهان، آرزویی است محال.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112805
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.