تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

بخشودگی تمامی جرایم قبوض شهری از سال ۱۳۴۸ تاکنون

  • کد خبر : 112751
  • 10 اسفند 1401 - 9:05
بخشودگی تمامی جرایم قبوض شهری از سال ۱۳۴۸ تاکنون
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از در نظر گرفتن ۱۲ میلیارد تومان جایزه خوش حسابی برای شهروندانی که در زمان مقرر عوارض پسماند، نوسازی و کسب و پیشه خود را بپردازند، خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ لطف الله فروزنده  معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در یک سال و نیم گذشته توانستیم اقدامات و برنامه های شهرداری را به خوبی به مردم منعکس کنیم تا شهروندان تحول و اقدامات خوبی که در حال روی دادن است را حس کنند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری توانستیم ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم و همچنین پروژه های بزرگی مانند بزرگراه یادگار امام(ره)، شهید بروجردی و شهید شوشتری را بعد از ۱۰ سال با تزریق مالی دوباره  اجرایی نماییم.
وی با اشاره به اینکه در بخش بودجه غیر نقد ۱۰ هزار میلیارد تومان عملکرد مالی داشته ایم؛ بیان کرد: وقتی مردم درک صحیحی از نحوه هزینه‌کرد منابع بودجه داشته باشند، مشارکت موثرتری در مدیریت شهری به ویژه در بخش پرداخت هزینه قبوض و … خواهند داشت.
فروزنده یادآور شد: شاید هنوز برای شهروندان جا نیفتاده است که هزینه عوارض پسماند چه می شود و در چه راهی هزینه می شود.
وی با بیان اینکه این فرهنگ در مردم جا افتاده است که بدهی را پرداخت نمی کنیم تا زمان نقل و انتقال اموال و املاک فرا برسد؛ تاکید کرد: هدف گذاری ما دریافت نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان از محل عوارض نوسازی و پسماند است که در صورت تحقق آن می توان در همین دو بخش هزینه شود.
معاون شهردار تهران در ادامه گفت: باید مردم متوجه باشند اگر پرداخت این عوارض به سال آینده موکول شود، بخشودگی ای که شهرداری تهران در نظر گرفته، از بین می رود و جریمه می شوند.
وی با اشاره به طراحی جدید قبوض عوارض شهری افزود: در قبوض جدید خدمات ارائه شده در سال ۱۴۰۱ به شهروندان و همچنین خدمات قابل هزینه برای سال آینده (۱۴۰۲) در پشت این برگه ها درج شده است.
فروزنده با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان بابت جوایز خوش حسابی در نظر گرفته شده، ادامه داد: برای ۹ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان از محل عوارض نوسازی و پسماند برای سال آینده برنامه ریزی شده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری با اشاره به میزان بخشودگی جرایم قبوض شهری تاکید کرد: در مجموع اگر شهروندی قبوض پسماند و نوسازی خود را بموقع پرداخت کند، مقرر شده تا تمام جرایم از سال ۱۳۴۸ تا کنون بخشوده شود که این میزان بخشودگی ۴ هزار میلیارد تومان می شود.
لطف الله فروزنده با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تامین مالی ۹۰ درصد شهر تهران تنها از سوی چند هزار نفر تامین می شده است؛ افزود: این بدان معناست که حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهر تهران به شکل مستقیم در تامین منابع مالی پایتخت نقشی ندارند.
وی ادامه داد: حدود ۳ میلیون و ۳۳۵ قبض صادر شده است که وصول ۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از محل پرداخت قبوض پیش بینی شده است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112751
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.