تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

تشکیل یگان حفاظت در بوستان‌های شهر تهران

  • کد خبر : 112749
  • 11 اسفند 1401 - 10:50
تشکیل یگان حفاظت در بوستان‌های شهر تهران
فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از تشکیل یگان حفاظت بوستان‌های شهر تهران با هدف ایجاد فضایی امن و آرام برای شهروندان در بوستان‌های تهران خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ سرهنگ هادی موسوی، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری امروز چهارشنبه با اشاره به قدمت چندین هزار ساله شهر تهران، گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران در سال ۱۳۹۰ آغاز بکار کرد. این یگان وظیفه مراقبت و حفاظت از تاسیسات، اماکن و اموال شهرداری تهران را بر عهده دارد و بخشی از بدنه این یگان را نیرو‌های انتظامی و بخش دیگر را نیرو‌های غیر نظامی تشکیل می‌دهند. یکی از مشکلاتی که از گذشته در یگان حفاظت وجود داشته، نداشتن کارت ضابطیت ویژه بوده که در خرداد ماه سال جاری این کارت ضابطیت به نیرو‌های انتظامی یگان تحویل داده شد و قرار بر این شد تا احکام از طریق همین نیرو‌ها اجرایی شود.

وی تاکید کرد: ماموریت ما در سطح شهر تهران پیشگیری و ایجاد امنیت است و حفاظت از ۱۳ بوستان تهران بر عهده یگان حفاظت قرار داده شده که بر همین اساس یگان حفاظت سازمان بوستان‌ها را تشکیل دادیم. پاکسازی و جمع‌آوری معتادان در بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفته، بیشترین عملکرد حفاظت در پارک دانشجو است و به صورت روزانه در این پارک عملیات دستگیری معتادان و موادفروشان انجام می‌شود. همچنین ماموریت‌های سال آینده تدوین شده و به دنبال پاکسازی این پارک هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از آراء ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که باید اجرایی شود، افزود: هم بحث درآمدی و هم سایر موارد در این حیطه مطرح است و هر اتفاقی که در اجرای آراء رخ دهد به نفع شهرداری تهران است و طرح اجرایی آراء قضایی در حال انجام است و در این حوزه اقداماتی انجام شده است.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط یگان حفاظت شهرداری تهران گفت: اجرای ۴۸ هزار آراء قضایی، ۱۱۵۰ مورد ساماندهی دستفروشان، جمع‌آوری ۱۶ هزار نفر از افراد بلامکان، رسیدگی به ۲۰ مورد نزاع، کشف ۳۲۲۸ گرم مواد مخدر، کشف ۱۶ دستگاه خودرو، کشف هفت دستگاه موتورسیکلت، کشف هفت سلاح گرم، کشف ۲۰ مورد تجهیزات دفاع شخصی، کشف ۲۸ قبضه سلاح سرد و ۷۰ هزار مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر برخی از سودجویان به زمین‌های مردم تعرض کردند که با همکاری نیروی قضایی توانستیم مقابل این افراد بایستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ضرب و شتم نیرو‌های یگان حفاظت در عملیات‌ها گفت: در راستای ضرر و زیان‌ها خیلی‌ها می‌خواهند که از خود دفاع کنند و حمله به ماموران چه در یگان حفاظت شهرداری و چه در سایر یگان‌های انتظامی رخ می‌دهد و عادی است. در بسیاری از جا‌ها اراذل و اوباش می‌آیند و برای جلوگیری از حکم قضایی با نیرو‌ها درگیر می‌شوند.

موسوی درباره بکارگیری افرادی خاص برای انجام عملیات تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز گفت: تابحال این موضوع را مشاهده نکردم و در مورد آن نیز چیزی نشنیدم. این موارد شایعه سازی است. در تمام مناطق یگان حفاظت وجود دارد و در حال حاضر ممکن است نیرو‌های یگان حفاظت در حال مقابله با سودجویان باشند.

وی در خصوص تشکیل یگان حفاظت بانوان نیز تاکید کرد: در راستای اجرای احکام قضایی بخشی از افراد بانوان هستند و این افراد مقابله‌هایی را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از بروز مشکل و چالش‌ها به دنبال بکارگیری نیرو‌های بانو هستیم و در ابتدای این برنامه نیز حدود ۲۰۰ نفر جذب خواهند شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، در این راستا در ساختار یگان عدم حضور یگان بانوان مورد بررسی قرار گرفت و شهردار تهران موافقت کرد که با تصویب شورای شهر یگان حفاظت بانوان نیز در شهرداری تشکیل شود. در حال حاضر آموزش به این نیرو‌ها آغاز شده تا آن‌ها را نیز به عنوان ضابط خاص وارد شهر کنیم. برای بکارگیری نیرو‌ها در یگان حفاظت باید نیرو‌ها رسمی باشند و با فراجا قرارداد‌های آموزشی بسته شده است.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه در تهران ۹ بوستان بانوان وجود دارد و باید حتما از یگان حفاظت بانوان نیز بهره گرفت تا از بروز مزاحمت در پارک‌ها برای بانوان جلوگیری کرد، افزود: یگان حفاظت مترو نیز در سال آینده تقویت خواهد شد و هم در بحث دستفروشان و ایجاد مزاحمت‌ها برنامه جامع و کاملی خواهیم داشت.

وی درباره پلیس مترو نیز افزود: پلیس مترو باید وجود داشته باشد و پلیس وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهد و وظیفه مراقبت از تاسیسات و اماکن مترو نیز با یگان حفاظت است. در حوزه مترو ۱۶ ماموریت بر عهده یگان حفاظت و ۲۲ ماموریت در حوزه پلیس مترو است. بی تردید وظیفه ما در بوستان‌ها برقراری امنیت برای شهروندان است بر همین اساس گشت زنی‌های خود را در سطح بوستان‌ها انجام می‌دهیم و در نوروز نیز این گشت زنی‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان آسیب‌های ابنیه شهرداری تهران در اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر پابه پای نیرو‌های انتظامی در آماده باش بودیم، ولی مورد خاصی در حوزه تخریب اماکن و تاسیسات شهرداری نداشتیم و فرد یا افرادی نیز دستگیر نشدند.

موسوی در خصوص برنامه یگان حفاظت برای ساماندهی دستفروشان، گفت: برای جمع‌آوری معتادان تنها به عنوان نیروی پیشتیبان عمل می‌کنیم، اما برقراری امنیت و پوشش یاورشهر‌ها به عنوان محل نگهداری افراد معتاد متجاهر بر عهده یگان محافظت قرار گرفته، این در حالیست که این وظیفه قانونی یگان حفاظت نیست و بر اساس اینکه شهردار تهران این مسئولیت را بر عهده گرفته یگان حفاظت نیز وارد عمل شده است.

موسوی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در منطقه ۱۹ نیز گفت: برخی از سودجویان اقدام به انجام ساخت و ساز‌های غیر مجاز کردند، ولی به دنبال این هستیم تا ساماندهی ویژه‌ای در این منطقه در حوزه ساخت و ساز‌های غیر مجاز عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: از هم اکنون برنامه‌های خوبی برای بساط گستران و دستفروشان در دستورکار قرار دادیم و برای ساماندهی بوستان‌ها نیز چنین برنامه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص بهره گیری از دوربین‌های پایش در ماموریت‌های یگان حفاظت شهرداری تهران نیز گفت: این موضوع را دنبال خواهیم کرد که تمام پارک‌ها به ویژه پارک‌های فرامنطقه‌ای همچون بوستان لویزان و سرخه حصار به دوربین‌های پایش مجهز شوند. بی تردید باید به سراغ فناوری‌های نوین برویم و در این راستا نیز رسانه‌ها می‌توانند با دنبال کردن موضوع کمک کنند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ویژه یگان حفاظت برای بوستان دانشجو چگونه خواهد بود، افزود: جلساتی با فرماندهان بوستان‌ها برگزار کردیم و برنامه‌هایی ابلاغ شده است. امیدواریم با تقویت یگان حفاظت به سراغ پوشش این آسیب‌ها برویم و محل امنی را در بوستان‌ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112749
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.