تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

رکوردهایی از جنس افزایش ظرفیت تولید در «فولاد سنگان»

  • کد خبر : 112552
  • 08 اسفند 1401 - 13:44
رکوردهایی از جنس افزایش ظرفیت تولید در «فولاد سنگان»
مدیرکارخانه گندله سازی شرکت فولاد سنگان خراسان به آخرین رکوردهای تولید این مجموعه در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته پرداخت.

به گزارش افق تهران، شرکت ها به دلایل مختلف، افرایش سود به دنبال افزایش ظرفیت هستند.

این ممکن است برای پاسخگویی به افزایش های واقعی تقاضا یا افزایش های برنامه ریزی شده در تقاضا باشد.

آنها همچنین ممکن است برای افزایش تقاضای کوتاه مدت و بلندمدت نیز به دنبال بالا بردن ظرفیت تولید باشند.

این افزایش ظرفیت تولید در ابتدا در قالب رکوردهای روزانه، هفتگی خود را به نمایش می گذارد.

پس از تثبیت این رکوردها به صورت ماهانه و تکرار آن در ماه های بعد، می توان امید بست که ظرفیت تولید در سال آینده افزایش یابد. ارزیابی عملکرد خط تولید، بروزسازی فناوری‌ها،‌ شناسایی تنگناهای خط تولید، کاهش ضایعات،‌ بهینه سازی استفاده از تجهیزات و در نهایت خرید تجهیزات اضافی از جمله اقداماتی است که می تواند به افزایش ظرفیت تولید و باز کردن ظرفیت پنهان در یک بنگاه تولیدی منجر شود.

در این راستا یاسر ناصری، مدیرکارخانه گندله سازی شرکت فولاد سنگان خراسان به آخرین رکوردهای تولید این مجموعه در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته پرداخته است .

۱- میانگین تولیدات ماهانه فولاد سنگان در سال گذشته چه میزان بوده است؟

در طول ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ با احساب ۱۲۰ روز توقف به دلیل قطعی برق و گاز، تولید گندله این مجموعه بیش از ۴ میلیون تن بوده است که بیشترین میزان تولید در طول یک سال این شرکت به حساب می آید. این درحالیست که در سال ۱۴۰۰ این شرکت ۷رکورد روزانه تولید گندله و همچنین ۳رکورد ماهیانه به ثبت رسانده است.

۲- آیا در سال جاری این شرکت رکوردی از بابت افزایش تولید داشته است؟

این شرکت در سال ۱۴۰۱شش رکورد روزانه و ۳ رکورد ماهیانه را در کارنامه خود داشته است. آخرین رکورد ماهیانه امسال این مجموعه در شهریور ۱۴۰۱برابر با۵۸۰ هزار تن بوده است. بیشترین رکورد روزانه نیز در اردیبهشت ۱۴۰۱

برابر با ۲۰ هزار و ۸۰تن بوده است. همچنین در ماه های فروردین، اردیبهشت و شهریور این شرکت سه رکورد ماهیانه داشته است. رکورد فروردین ۱۴۰۱ برابر با ۵۱۵ هزار تن، رکورد اردیبهشت برابر با ۵۳۰ هزار تن و رکورد شهریورهم برابر با ۵۸۰ هزار تن بوده است .

۳-افزایش ظرفیت تولید در این شرکت در سال جاری در پی چه اقدامی صورت پذیرفت؟

اصل افزایش میزان ظرفیت و رکوردهای ثبت شده در فولاد سنگان، بحث کاهش توفقات بوده است که این کاهش توفقات ماهیانه و روزانه بوده است که کاهش یافته و همچنین با تغییرات در کوره پخت،‌ افزایش ظرفیت حاصل گردیده است . همچنین در روزهایی که با مشکل انرژی مواجه نیستیم با مدیریت هدفمند در راستای افزایش بهره وری تولید، کارخانه ۲۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی خود تولید می کند و این مسئله نشان از توانایی این شرکت درامر تولید است.

۴-با توجه به رکودهای حاصله، آیا این رکوردها می تواند پایه ای برای میزان تولید برای سال اینده باشد؟

زمانی که رکوردی ثبت می‌شود درواقع پایه رکوردهای بعدی مجموعه پایه ریزی می‌شود و اعتماد به نفسی را در مجموعه جهت ثبت رکوردهای بالاتر ایجاد می نماید. در پی آن قاعدتا تولید هم ثبات یافته و همان طور که پایه رکوردهای ماهیانه امسال نشات گرفته از رکوردهای روزانه بوده است .

۵-اولویت و تمرکز شرکت برای افزایش تولید مربوط به کدام محصول است؟

کارخانه کنسانتره فولاد سنگان، خوراک و مواد اولیه گندله را فراهم می کند و محصول نهایی گندله نیز برای فولاد مبارکه ارسال می‌شود. افزایش تولید کنسانتره دو مزیت اصلی دارد که نخست منجر به کاهش خرید کنسسانتره خواهد شد که در نوع خود حاشیه سود بیشتری در پی خواهد داشت و دوم اینکه افزایش تولید کنسانتره منجر به ایجاد پتانسیل بالاتری جهت افزایش تولید گندله می شود.

۶- مشکلات و چالش های کمبود انرژی در فصول مختلف سال تا چه میزان تولیدات این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است؟

مهم ترین چالش ها مربوط به توفقات ناشی از برق و گاز بوده است. در سال گذشته حدودا ۷۱ روز توفقات ناشی از برق و گاز در این شرکت وجود داشت. سال جاری نیز تا به امروز ۱۰۰روز توفقات ناشی از برق و گاز بوده است.

اگر چنین استمراری در توفقات ناشی از برق و گاز نباشد قطعا این مجموعه می تواند بیش از ظرفیت اسمی خود هم تولید نماید. البته شایان ذکر است که تولید شرکت همیشه برمبنای برنامه ریزی انجام شده، در دوره مشخص است اما چالش های قطعی برق و گاز که در حال حاضر مدیریت آن خارج از توان شرکتهای تولیدی است این برنامه ها را با اخلال مواجه نموده و این چالش مختص به فولاد سنگان نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112552
  • 10 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.