تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

رشد ۱۸ درصدی بورس در ۵ روز

  • کد خبر : 112515
  • 07 اسفند 1401 - 10:15
رشد ۱۸ درصدی بورس در ۵ روز
ورس امروز نیز به رشد ادامه داد و توانست خود را به ابرکانال ۱.۸ میلیون واحدی برساند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ سبزپوشی قیمت سهام و جهش جدی نماگرهای بورسی در دادوستدهای روز یکشنبه نیز ادامه یافت. شاخص کل بورس امروز ۳.۷۷ درصد دیگر افزایش ارتفاع داد و توانست یک کانال دیگر را نیز پشت سر بگذارد. به این ترتیب امروز دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای وارد ابرکانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد شد که آخرین بار مرداد ۹۹ در جریان اصلاح قیمت‌ها تجربه شده بود. به این ترتیب این اولین بار بود که از آغاز ریزش ۹۹ تاکنون، شاخص کل بورس در موج صعودی خود به این محدوده رسیده است.

شاخص کل بورس در ۵ روز کاری گذشته حدود ۱۸ درصد افزایش ارتفاع داده تا در مدت کوتاهی بتواند بخش بزرگی از افت‌های گذشته را جبران کند. در این مدت سه ابرکانال به سرعت پشت سر گذاشته شده و در مجموع نیز شاهد ورود پول بیش از ۳همتی از سوی حقیقی‌ها به جریان دادوستد سهام بودیم. از نکات مهم دادوستدهای امروز اما افزایش عرضه‌ها در نیمه دوم معاملات بود. موضوعی که زمینه نگرانی برخی سهامداران را از ادامه این روند صعودی فراهم کرد. اما همین افزایش عرضه‌ها به سبب یک رکورد ۱۸ ماهه شد.

ارزش دادوستدها که دو هفته پیش با کاهشی محسوسی که داشت مجددا به محدوده ۳ هزار میلیارد تومانی بازگشته بود، طی روزهای اخیر و همزمان با رشد قیمت سهام، افزایش یافته بود تا اینکه امروز با افزایش عرضه‌ها و دست به دست شدن سهام شاهد رشد ارزش معاملات به محدوده ۱۶.۵ همتی بودیم که آخرین بار شهریورماه سال گذشته تجربه شده بود. ثبت این رکورد حتی در صورتی که آغاز معاملات فردا را متاثر کند، از آنجایی که به رد و بدل شدن بیشتر سهام منجر می‌شود، زمینه بازگشت رونق به بازار را فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه غلبه نگاه کوتاه‌مدتی به بازار و افزایش عرضه‌ها پس از یک رشد ۱۸ درصدی در نماگر اصلی تالار شیشه‌ای امری طبیعی قلمداد می‌شود و به نظر نگران کننده نخواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112515
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.