تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر پایتخت‌نشینان از هفته آتی

  • کد خبر : 112402
  • 06 اسفند 1401 - 9:37
کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر پایتخت‌نشینان از هفته آتی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد: امسال و سال آینده ۲۳ تقاطع در پایتخت رفع نقص خواهد شد و در نتیجه آن صد و یک کیلومتر مسیر شهروندان تهرانی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ عباس شعبانی در این مورد گفت: ۹۸ تقاطع از ۲۳ تقاطع تهران دارای نقص هستند و باید به سرعت مشکل آنها را برطرف کنیم، ۲۳ تقاطع را برای رفع نقص برای امسال و سال بعد در دستور کار قرار دادیم که با افتتاح امروز و هفته بعد، ۱۱ تقاطع به افتتاح خواهد رسید و ۶۰ کیلومتر راه کوتاه خواهد شد.

وی افزود: ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در شهر تهران داریم که نقایص موجود در آنها سبب می شود که مردم بیش از ۷۸۰ کیلومتر در روز مسیر بیشتری را طی کنند. به طور مثال در بزرگراه بسیج و شهید محلاتی از این موارد داریم که باعث افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوای تهران و اتلاف وقت مردم می شود.

شعبانی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت در مورد افتتاح های امروز شنبه در تهران، عنوان کرد: امروز بهره‌برداری از پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی و مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه‌های امام علی (ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار انجام می شود و ۲۲ کیلومتر از مسیر مردم کوتاه تر می شود.

وی با اشاره به مصرف سوخت در تهران، گفت: بنزین بسیار زیادی در ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه مردم مصرف می شود که حدود ۷ تا ۱۲ درصد مصرف بنزین تهران را تشکیل می دهد. کاهش این میزان مصرف سوخت، تاثیر خوبی در بهبود هوای تهران خواهد داشت.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران دارای نقص هستند که ۲۳ تقاطع در حال رفع نقص است.

شعبانی تصریح کرد: هفته آینده پروژه تقاطع کاج و گلها و اتصال آن به خیابان شهید همدانی انجام خواهد شد و در سال آینده ۲۳ تقاطع رفع نقص می‌شود که در نتیجه آن ۱۰۰ کیلومتر تا تابستان مسیر مردم کوتاه خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگراهی در دست احداث شهرداری تهران عنوان کرد: پروژه شهید بروجردی ۱۱ سال بود که تعطیل بود و رفع معارض املاک آن در سال بعد به سرانجام خواهد رسید. همچنین پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام و اتصال به بزرگراه شهید بروجردی و اتصال غرب تهران به جنوب غرب تهران تا دوسال دیگر انجام می شود.

وی اشاره کرد: تهران ۷۰۰کیلومتر مساحت دارد و ۱۱۰ کیلومتر آن معابر هستند که عمده سطح معابر آسفالت است. اگر سالانه ۱۰ درصد معابر را بخواهیم ترمیم و اصلاح کنیم، ۱۱میلیون مترمربع عملیات آسفالت و روکش باید انجام دهیم و باید سالی ۱.۷ میلیون تن آسفالت در تهران پخش کنیم.

وی افزود: در طول ۱۰ذسال گذشته میانگین آسفالت معابر ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار تن بوده و حدود یک میلیون تن عقب ماندگی داریم و جبران آن زمان می برد. ما تا پایان مهر ماه امسال حدود ۷۰۰ هزار تن آسفالت در تهران پخش کردیم.

شعبانی در مورد بارش های اخیر هم گفت: بعد از بارش اخیر تهران، در برنامه حدود ۳۰۰هزار تن آسفالت ریزی داریم که توسط آن ۱۲ بزرگراه شهر تهران را ترمیم اساسی کنیم که تا پایان تیر ماه سال بعد انجام می شود و علت طول کشیدن هم عملیات شبانه برای اجراست. همچنین محله ها و معابر نیز آسفالت می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که خدمت بیشتر و بهتر به مردم انجام دهیم. تهران شهری است با جمعیت زیاد که باید عقب ماندگی های قبلی جبران شده و همچنین پیشرفت رو به جلو هم انجام شود. همه تلاش همکاران من در شهرداری این است که خدمت خوب به مردم انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=112402
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.