تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

تحریم جشنواره نوعی دیکتاتوری است/ مسئولان و هنرمندان باید به یکدیگر حق انتخاب دهند

  • کد خبر : 111115
  • 20 بهمن 1401 - 10:28
تحریم جشنواره نوعی دیکتاتوری است/ مسئولان و هنرمندان باید به یکدیگر حق انتخاب دهند
یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است مسئولان و هنرمندان درباره مسائل مختلف هنری و رویدادهای فرهنگی باید به یکدیگر حق انتخاب دهند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ ملیکا متولی پور بازیگر سینماف تئاتر و مجری برنامه های تلویزیونی  اظهار داشت: در حال حاضر شاهد دوقطبی در سینما هستیم که نمای بزرگتر آن را در جامع می بینیم.

وی ادامه داد: من احساس می کنم بعضی از افرادی جشنواره را به بهانه های واهی مثل دیکتاتوری تحریم کردند ولی برای من جای سوال است که اگر با نظامی دیکتاتوری مواجه هستیم، پس چرا برخی خودشان هم با تحریم جشنواره منش دیکتاروری را برگزیده و دیگران را نیز می‌خواهند مجبور کنند دست به تحریم جشنواره و دیگر رویدادهای فرهنگی بزنند.

این بازیگر و مجری تلویزیون ادامه داد: آنها به بازیگران دیگر می گویند حق ندارید در جشنواره فجر و دیگر جشنواره ها شرکت کنید و اگر حضور پیدا کنید دیگر از ما نیستید که به نظرم من این خود نوعی از دیکتاتوری است.

به گفته متولی پور، اگر ما قرار است که آزادی بیان داشته باشیم که من به شدت به این آزادی برای جامعه و مردم اعتقاد دارم، به نظر من باید دوطرفه باشد، یعنی من فکر می کنم که ما اگرقرار است حرف هم دیگر را بشنویم باید دوطرف در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی گفت: احساس می کنم جامعه دوقطبی شده در حالی که ما در دنیایی زندگی می کنیم که دیگر دوقطبی معنایی ندارد. حتی در مسائل هویتی و تاریخی نیز همواره شاهد این دو قطبی در جامعه خودمان هستیم که به تعبیری با خیر و شر شناخته می شود. اما گویا دوقطبی برای جامعه ما نهادینه شده و به الگوهای ذهنی ما تبدیل شده است. ما انگار گفتمان را نمی شناسیم، و بیشتر باید بگویم در منطقه خاورمیانه این اتفاق و بیگانگی با گفتمان بیشتر مرسوم است و جا افتاده است.

این هنرمند سینما و تئاتر اضافه کرد: ولی دنیای امروز و دنیای مدرن اینگونه نیست. ما حتی می توانیم ببینیم که در جوامع غربی که بعضاً آنها را نقد می کنیم، شاهد گفت و گو و گفتمان طیف های گستره مردم هستیم و بحث سیاه و سفید و خوب و بد را نمی بینیم.

متولی پور بر وجه سینمایی دیدگاه خودش اشاره کرد و گفت: حتی از زاویه سینمایی نیز می بینیم که شاهد دگردیسی در ساخته ها هستیم. دیگر اثار سینمایی و هنری متکی به پایان خوب و بد نیستند بلکه به سمت پایان های باز و دربرگیری وجوه خوب و بد در کنار یکدیگر حرکت کرده اند.

وی اظهار داشت: این مختصات دنیای مدرن است اما گویا ما و برخی از افراد در دوران گذشته گیر کرده اند. اگر ما می خواهینم به عنوان انسان مدرن و متمدن شناخته و پذیرفته شویم بایه به همدیگر حق انتخاب دهیم که هرکسی دوست داشت در رویدادهای فرهنگی و دیگر حوزه‌ها حضور داشته باشد و اگر کسی هم نخواست به نظر او احترام گذاشته شود.

نباید نمک خورد و نمکدان شکست

هنرمند سینما و مجری جوان تلویزیون به رفتار اخیر هنرمندانی که پیشتر در رویداد فرهنگی شناخته شدند اشاره کرد و گفت: برای من جالب بود که کسانی که امسال جشنواره را تحریم کردند، سالهای گذشته با شور و شوق فراوان در این رویداد حضور داشتتند وحتی جزو نامزدها بودند.

متولی پور گفت: مشکلات همیشه است و ما منکر مشکلات نیستیم ولی دیگر ان مهر و محبت بین ما کمرنگ شده است، زیرا یادمان می رود ما نیز روزی در این جشنواره ها دیده شدیم و مشکلاتی که امروز است شاید زمینه ساز دیده شدن همین بازیگران بوده است.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که نباید به اصطلاح نمک خورد و نمکدار را شکست. هرکسی خواست می تواند این نمک را نخورد اما میتواند آن را کنار بگذارد و لازم نیست حتما دست به شکستن آن بزند. من فکر می کنم هم سینماگران و هم مسئولان باید با هم دوستانه رفتار کنند و اینکه من فکر می کنم اگر این جو دوستی و حال خوب بیشتر باشد جشنواره هر سال قوی تر خواهد بود.

متولی پور گفت: از مسئولان و هم از هنرمند عزیز خواهش می کنم به یکدیگر حق انتخاب بدهیم و اجازه بدهیم که یکم بیشتر زدگیمان برای خودمان باشد و این مسئله را برای هر داو طرف می گویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=111115
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.