تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

اختصاص بودجه نهادهای فرهنگی به آموزش و پرورش

  • کد خبر : 110866
  • 17 بهمن 1401 - 17:04
امروز از هیأت رئیسه مجلس خواسته شد تا بودجه برخی نهادها در سال جاری نه تنها افزایش نیابد بلکه به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یابد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ سه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۹ و ۸ دقیقه و با حضور ۲۳۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت رحلت جانسوز حضرت زینب (س)، گفت: نشست مجلس از راس ساعت ۸ صبح تا این لحظه در خصوص بررسی مسائل مرتبط با برنامه و بودجه و چگونگی نحوه تامین منابع بودجه برگزار شده و بررسی هایی را انجام داده ایم.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکلهای صنفی- تخصصی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامۀ آب و هوایی پاریس

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح مجازات قانون قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: ارتحال جانسوز حضرت زینب کبری (س) بانگ رسای عدالت طلبی و حقیقت جویی و الگوی جاودانه زنان مبارز را به ملت شریف ایران و تمام محبان اهل بیت (ع) تسلیت و تعزیت می گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی موافقت حکیمانه رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد محبت آمیز و پدرانه ایشان با فرزندان خود را به نمایش گذاشت.

وی افزود: ایشان از ابتدای این حوادث حساب افرادی که هیجان زده شده و فریب خورده اند را از سازمان دهندگان آشوب جدا کردند و با محبت اخیر خویش ضمن تاکید عملی بر این رویکرد، نقشی بی بدیل در ترمیم اجتماعی و احیای اتحاد و همدلی ملی ایفا کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نرخ مالیات بر انتقال دارایی های موضوع طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را مشخص کردند.
همچنین نمایندگان با ماده ۲۱ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ۱۵۸ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه با اصل و اصلاح صورت گرفته آن موافقت کردند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس خواهان اتخاذ تصمیم از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد فرصت صادرات سیب زمینی شد.
حسینی در نشست علنی مجلس در تذکری شفاهی بیان کرد: سیب زمینی کاران فرصت صادرات ندارند و محصولات آنها در خطر فاسد شدن است، مبلغ تعرفه گمرک فرصت صادرات را از کشاورزان گرفته و اگر صادرات سیب زمینی به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود، کشاورزان متضرر خواهند شد.
نمایندگان مردم در مجلس با اصلاح تبصره یک ماده ۱۵ طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی- تخصصی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.
جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: وزارت جهاد کشاورزی قول داده بود یک سری از محصولات از جمله گندم، چای و برنج که یک محصول استراتژیک است است را به صورت یارانه ای محاسبه کند، اما متاسفانه به وعده خود عمل نکرده است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده (۲) این طرح با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سید مرتضی حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) و تسلیت به زلزله‌زدگان خوی و درخواست توجه بیشتر به حادثه‌دیدگان از سوی مسئولان گفت: با دولت و مردم ترکیه و سوریه نیز به دلیل وقوع زلزله شدید در این منطقه ابراز همدردی می‌کنم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتدار پایدار یک کشور و نظام از اقتدار و توانایی شهروندان آن نشأت می‌گیرد خصوصاً در نظام مردم‌سالار ایران؛ یعنی اگر غیرت و شخصیت شهروندان ایران به علت هزینه‌های سرسام‌آور زندگی و گرانی‌های سرسام‌آور بشکند و مردم در اداره اولیات زندگی خود دچار ذلت و درماندگی شوند، قطعاً مبانی و پایه‌های اقتدار کشور متزلزل می‌شود.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با انتقاد از قیمت سرسام آور خودرو گفت: دولت به جای حذف دلال بازی از بازار خودرو، خود دلال خودرو در بورس شده است، عملکرد دولت در بورس خودرو منافع چه کسانی را تامین می کند؟
سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از نادیده گرفته شدن قانون هوای پاک در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: چرا قانون هوای پاک و مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دیده نشده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۱۸ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا (سه شنبه، ۱۸ بهمن ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110866
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.