تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

3

اعلام برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر

  • کد خبر : 110746
  • 18 بهمن 1401 - 11:31
اعلام برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر
برنامه جدید تالارهای نمایشی تئاتر شهر در حالی اعلام شد که شش اثر نمایشی جدید طی روزهای آینده در تالارهای قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر طی روزهای آینده میزبان تماشاگران با ۶ اثر نمایشی جدید خواهند بود.

«آلاء» عنوان نمایش جدید تالار قشقایی به نویسندگی و کارگردانی محمدکاظم تبار است که با بازی مرجان آقانوری و صدای فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «چیزی تا سحر نمانده، لحظه وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بین‌مان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد. و عشق تبلور وجودی‌مان می شود.»

در همین تالار نمایش جدید دیگری با نام «مَرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین احمدخانی و بازی حسین احمدخانی، فاطمه زمانی، شیوا اربابی روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مرد در آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان است. او برای خود قصه می سازد. از زندگی و آنچه دارد و شاید هم ندارد.»

نمایش «قوی‌تر» به نویسندگی و کارگردانی جواد تولمی عنوان اثر نمایشی جدید دیگر تئاتر شهر است که طی روزهای آینده در تالار سایه مجموعه با بازی آرزو صراف رضائی، صدا پیشگی مریم قلهکی و عروسک گردانی آنا نمکچیان، ساجده باقری، مطهره قدسی زاده روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «نمایش «قویتر» در فضایی سورئال و با حال و هوایی فانتزی-عروسکی با محوریت زن، به بررسی مواجهی ذهنی و رؤیاپردازانه یک زن با رویدادهای فردی، خانوادگی و اجتماعی پیش او می‌پردازد. رویدادهایی که در چارچوب مثلثی عشقی روی می‌دهند؛ و در این میان تشخیص فرد قوی و پیروزمند میدان نه تنها مشکل بلکه دور از ذهن تصویر می‌شود»

«همه چیز می گذرد تو نمی‌گذری» هم نمایش جدید دیگری به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی است که با بازی مریم دیهیم بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی خواه، مسیحا موسوی، علی خدایاری، حمیدرضا فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی، حانیه رستگاری در تالار سایه میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «قهرمان به همراه اسبش تاریخ را در می نوردد. عاشق می شود و در این عاشقی اسبش را قربانی می کند. او معشوقه اش را هم از دست می دهد و در انتها در اوج تنهایی مسیری می یابد. این راه روزنه ای است برای آینده ای روشن.»

در کارگاه نمایش، تئاتر «هایکوی پارو زن یک دست» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری و بازی ماندانا عبقری، علیرضا دهقانی، محمدرضا لطفی، زهرا مسیب نهاوندی، صدف صمدی و فاطمه سیف روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ماسافومی پسری است که در جریان جنگ جهانی با موج یک سونامی که در اثر انفجار بمب اتم ایجاد شده به جزیره ای خالی از سکنه برده می شود. پسر در جزیره با پرنده ای که او را قاقا می خواند مواجه می شود.»

در همین تالار نمایش جدید دیگری با عنوان «جایی در میان ابرها» به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی و بازی مرتضی مالکی زاده، آرزو خانی، محمود بیات، سمیه رجبی و گلناز عیدی میزبان مخاطبان تئاتر است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خانواده ای در شمال برای بهبود وضعیت زندگی و دسترسی به امکانات پزشکی تصمیم مهاجرت به تهران را می گیرند. ولی اتفاقاتی می افتد که تصمیم هریک از اعضای خانواده را به چالش می کشد.»

تاریخ آغاز اجرا، ساعت و قیمت بلیت این آثار نمایشی جدید طی روزهای آینده از سوی روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110746
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.