تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

افزایش ۲۰هزارتایی فضای پارک حاشیه‌ای تا پایان سال

  • کد خبر : 110727
  • 16 بهمن 1401 - 9:22
افزایش ۲۰هزارتایی فضای پارک حاشیه‌ای تا پایان سال
لایحه نرخ عوارض پارک حاشیه ای برای سال ۱۴۰۲ با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض پارک حاشیه ای در سال ۱۴۰۲ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری برای ساماندهی ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه ای هدف گذاری شد، اظهار کرد: قرارداد ۷۵ هزار فضای پارک حاشیه ای منعقد شده و ۲۰ هزار فضا نیز تا پایان سال به نتیجه می رسد و به ۹۵ هزار خواهد رسید.

وی با اشاره به علت عدم تحقق ایجاد ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه ای، یادآور شد: علت آن قراردادهای غلط گذشته بوده و به همین دلیل سرمایه گذاران ترس دارند. سعی می کنیم با قراردادهای جدید انگیزه ای برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم. تاکنون برای مناطق ۲،۳،۶،۷،۱۱،۱۷ قرارداد منعقد شده و برای مناطق یک و پنج نیز قرارداد منعقد خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه رده بندی معابر برای پارک حاشیه ای باید به تصویب می رسید که انجام شد، خاطرنشان کرد: رده بندی در سال آینده مبنای عمل خواهد بود؛ با توجه به اینکه قراردادهای گذشته ایراد داشت، هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: از ابتدای سال آینده با استفاده از دوربین های پلاک خوان که در سطح شهر فعالیت می کنند، پلاک ثبت می شود و اگر رانندگان، در سامانه «تهران من» فضا رزرو کرده بودند، از عوارض آنها کسر خواهد شد و اگر غیر از این باشد تا یک هفته مهلت داده می شود که عوارض را پرداخت کنند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

شفیعی با بیان اینکه نرخ عوارض برای پارک سواری و وانت به ازای هر نیم ساعت و تا سقف حداکثر ۲ ساعت؛  ۲ هزار و ۲۰۰ تومان پیشنهاد شده است، یادآور شد: پس از گذشت دو ساعت نیز به ازای هر نیم ساعت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اخذ خواهد شد. همچنین برای کامیونت و مینی بوس مبلغ ۴ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲ ساعت و ۵ هزار و ۴۰۰ تومان پس از گذشت ۲ ساعت است.

وی با بیان اینکه در قانون درآمد پایدار به صراحت اعلام شده که درآمد حاصل از پارک حاشیه ای صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود، گفت: قراردادها به لحاظ متون و سهم سرمایه گذار، اشکالات جدی داشته اما در قراردادهای جدید سعی شده، ایرادات برطرف شود و دلیل انعقاد قرارداد برای ۷۵ هزار فضا رفع همین ایرادات بوده است.

شفیعی افزود: ایراداتی در خط کشی روی آسفالت وجود داشت که برطرف و تا سال آینده ۹۵ هزار فضا برای اجرای پارک حاشیه ای آماده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه پرداخت عوارض پارک حاشیه ای کاملاً الکترونیک خواهد بود، یادآور شد: حتما باید از ابزار مکانیزه برای دریافت عوارض استفاده شود.

سید جعفر تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: باید درآمد حاصل از پارک حاشیه ای برای توسعه حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ متأسفانه نگاهی به پارک حاشیه ای حاکم بود که به دنبال آن به جای رفع ایرادات به دنبال حذف آن رفتند، اظهار کرد: در چهار سال قبل چند قرارداد منعقد شد و به دلیل شرایط بسیار پیچیده ای که برای طرح در نظر گرفته بودند، عملاً محقق نشد و ما با ساده سازی که در این زمینه انجام دادیم طرح را اجرایی می کنیم. در همین راستا هم نرخ ساعتی مشخص شده اما تمایل به ساخت پارکینگ های طبقاتی و توسعه حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ پارکینگ های طبقاتی بنا بر درجه پارکینگ ها هر ساعت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا  هزار و ۸۰۰ تومان متفاوت است، یادآور شد: نرخ پارک در پارکینگ های طبقاتی ارزان تر از پارک حاشیه ای است.

گفتنی است لایحه نرخ عوارض پارک حاشیه ای برای سال ۱۴۰۲ با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110727
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.