تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

5

تعیین عوارض طرح ترافیک سال آینده

  • کد خبر : 110725
  • 16 بهمن 1401 - 9:16
تعیین عوارض طرح ترافیک سال آینده
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پایه عوارض ترافیک برای امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است، بیان کرد: مبلغ پیشنهادی سال آینده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مجتبی شفیعی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه درآمد شهرداری تهران از عوارض طرح ترافیک در سال جاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان وصول شده و در تلاش هستیم مابقی نیز تا پایان سال حاصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پایه عوارض ترافیک برای امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است، یادآور شد: مبلغ پیشنهادی سال آینده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: برای سهمیه های خاص از جمله خبرنگاران، جانبازان و گروه های خاص عدد ۲۳۴ هزار تومان پیش بینی شده بود که با ۲۵ درصد به ۲۹۳ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

شفیعی با اشاره به عوارض کامیونت ها و وانت بارها خاطرنشان کرد: برای وانت بارهای پلاک شخصی با بار زیر ۳.۵ تن، ضریب ۵۰ درصد تخفیف بوده که برای اشخاص حقیقی ۱۰ درصد افزایش یافته و علت آن ترغیب برای فعالیت به عنوان اشخاص حقوقی است.

وی با بیان اینکه برای کامیونت های بنز و ۶ تن نیز تخفیف ۱۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ عوارض برای کامیونت های بالای ۶ تن از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد بین ۱۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان بر اساس سن خودرو بود که امسال ۸۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

شفیعی تأکید کرد: برای نرخ عوارض ترافیک به ازای هر ماه ۲ درصد و در ۱۲ ماه ۲۴ درصد جریمه اعمال خواهد شد.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه جریمه بازدارنده نبود، گفت: اگر نرخ عوارض نیز کم باشد تا بازدارندگی نداشته باشد، عملا این افزایش های ۱۰ و ۲۰  درصدی اثرگذار نخواهد بود. نرخ عوارض در ناوگان حمل و نقل برای نظم بخشی است. نباید نگاه فقیرانه به طرح داشته باشیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه صدها هزار خودرو در شهر داریم، اظهار کرد: باید اجازه دهیم شرکت ها نظارت کامل بر خودروها داشته باشند و اگر هر خودرویی هرگونه می خواهد در شهر تردد کند، نابسمانی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ما اعلام کردیم که ۱۰۰ درصد نرخ عوارض باید برای بهبود حمل و نقل عمومی صرف شود و بر همین مبنا افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض پیشنهاد شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منظور از طرح ترافیک این است که تردد کمتر وسایل نقلیه را شاهد باشیم، گفت: با این طرح که در شورای قبلی اتفاق افتاد نه تنها هدف گذاری محقق نشد، بلکه یک پیام می دهیم که «پول بده و وارد طرح ترافیک شو».

وی ادامه داد: تفاوتی ندارد که نرخ عوارض ۲۰ درصد یا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند؛ عدد سنگینی از جیب مردم در طرح ترافیک هدر می رود و باید به این مسئله توجه شده و برای طرح ترافیک تصمیم جدی گرفته شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه های اداری زیادی در محدوده ترافیک واقع شده اند و همین تقاضای سفر را افزایش می دهد و باعث می شود خودمان محدوده مشخص کنیم و برای آن عوارض دریافت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ تورم ۴۵ درصد اعلام شده است، گفت: ما می توانیم نرخ عوارض را ۴۵ درصد اعلام کنیم، اما فاصله زیادی تا این نرخ وجود دارد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عوارض طرح ترافیک ۹۲۰ میلیارد تومان محقق شده است، اظهار کرد: هنوز زیرساخت در اتوبوس، مونوریل، پارکینگ و مترو آماده نیست و باید به این زیرساخت ها توجه شود و اگر این زیرساخت ها تأمین شود، بنده با ۱۰۰ درصد افزایش نرخ عوارض نیز موافقت خواهم کرد.

گفتنی است لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ به میزان افزایش ۲۰ درصد با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110725
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.