تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

تعیین عوارض طرح ترافیک سال آینده

  • کد خبر : 110725
  • 16 بهمن 1401 - 9:16
تعیین عوارض طرح ترافیک سال آینده
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پایه عوارض ترافیک برای امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است، بیان کرد: مبلغ پیشنهادی سال آینده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مجتبی شفیعی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه درآمد شهرداری تهران از عوارض طرح ترافیک در سال جاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان وصول شده و در تلاش هستیم مابقی نیز تا پایان سال حاصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پایه عوارض ترافیک برای امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است، یادآور شد: مبلغ پیشنهادی سال آینده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: برای سهمیه های خاص از جمله خبرنگاران، جانبازان و گروه های خاص عدد ۲۳۴ هزار تومان پیش بینی شده بود که با ۲۵ درصد به ۲۹۳ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

شفیعی با اشاره به عوارض کامیونت ها و وانت بارها خاطرنشان کرد: برای وانت بارهای پلاک شخصی با بار زیر ۳.۵ تن، ضریب ۵۰ درصد تخفیف بوده که برای اشخاص حقیقی ۱۰ درصد افزایش یافته و علت آن ترغیب برای فعالیت به عنوان اشخاص حقوقی است.

وی با بیان اینکه برای کامیونت های بنز و ۶ تن نیز تخفیف ۱۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ عوارض برای کامیونت های بالای ۶ تن از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد بین ۱۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان بر اساس سن خودرو بود که امسال ۸۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

شفیعی تأکید کرد: برای نرخ عوارض ترافیک به ازای هر ماه ۲ درصد و در ۱۲ ماه ۲۴ درصد جریمه اعمال خواهد شد.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه جریمه بازدارنده نبود، گفت: اگر نرخ عوارض نیز کم باشد تا بازدارندگی نداشته باشد، عملا این افزایش های ۱۰ و ۲۰  درصدی اثرگذار نخواهد بود. نرخ عوارض در ناوگان حمل و نقل برای نظم بخشی است. نباید نگاه فقیرانه به طرح داشته باشیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه صدها هزار خودرو در شهر داریم، اظهار کرد: باید اجازه دهیم شرکت ها نظارت کامل بر خودروها داشته باشند و اگر هر خودرویی هرگونه می خواهد در شهر تردد کند، نابسمانی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ما اعلام کردیم که ۱۰۰ درصد نرخ عوارض باید برای بهبود حمل و نقل عمومی صرف شود و بر همین مبنا افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض پیشنهاد شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منظور از طرح ترافیک این است که تردد کمتر وسایل نقلیه را شاهد باشیم، گفت: با این طرح که در شورای قبلی اتفاق افتاد نه تنها هدف گذاری محقق نشد، بلکه یک پیام می دهیم که «پول بده و وارد طرح ترافیک شو».

وی ادامه داد: تفاوتی ندارد که نرخ عوارض ۲۰ درصد یا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند؛ عدد سنگینی از جیب مردم در طرح ترافیک هدر می رود و باید به این مسئله توجه شده و برای طرح ترافیک تصمیم جدی گرفته شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه های اداری زیادی در محدوده ترافیک واقع شده اند و همین تقاضای سفر را افزایش می دهد و باعث می شود خودمان محدوده مشخص کنیم و برای آن عوارض دریافت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ تورم ۴۵ درصد اعلام شده است، گفت: ما می توانیم نرخ عوارض را ۴۵ درصد اعلام کنیم، اما فاصله زیادی تا این نرخ وجود دارد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عوارض طرح ترافیک ۹۲۰ میلیارد تومان محقق شده است، اظهار کرد: هنوز زیرساخت در اتوبوس، مونوریل، پارکینگ و مترو آماده نیست و باید به این زیرساخت ها توجه شود و اگر این زیرساخت ها تأمین شود، بنده با ۱۰۰ درصد افزایش نرخ عوارض نیز موافقت خواهم کرد.

گفتنی است لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ به میزان افزایش ۲۰ درصد با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110725
  • 81 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.