تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

بررسی لایحه نرخ عوارض حوزه خدمات شهری برای سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 110719
  • 16 بهمن 1401 - 8:52
بررسی لایحه نرخ عوارض حوزه خدمات شهری برای سال ۱۴۰۲
لایحه نرخ عوارض حوزه خدمات شهری برای سال ۱۴۰۲ در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی پیرهادی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه نرخ عوارض مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران با بیان اینکه نرخ عوارض سال گذشته برای مشاغل سیار مبلغ ۹ هزار تومان به ازای هر متر بود، اظهار کرد: امسال نیز همین رقم بدون افزایش پیش بینی شده است؛ به جهت اینکه افراد دست فروش در شرایط سختی به سر می برند، هیچگونه افزایشی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: نرخ عوارض برای مشاغل بی کانون نیز ۹ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش یافته است.

گفتنی است این لایحه با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

پیرهادی در ادامه این جلسه و تعیین نرخ بهای خدمات ورود ماشین آلات حمل و نقل به پایانه های میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام کرد: برای ورود کامیون ها به میدان مرکزی ۴۰ درصد افزایش نرخ عوارض پیش بینی شده است؛ برای ساعت اولیه پنج هزار و ۸۰۰ تومان و به ازای هر ساعت ۶ هزار و ۷۰۰ تومان پیش بینی شده که در مجموع عددی که اضافه می شود با توجه به شرایط میدان بزرگ عدد چندانی نیست.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پایه ای که در میدان مرکزی پاین بود، اظهار کرد: در این محل شاهد موقعیت خاص اقتصادی هستیم؛ خاورها آسیب جدی به زیرساخت و آسفالت میدان مرکزی می زنند و درخواست می کنیم مبلغ ۴۰ درصد به تصویب برسد.

این لایحه نیز با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی نرخ عواض خدمات مدیریت پسماند اعلام کرد: بهای تمام شده جمع آوری و حمل یک کیلوگرم پسماند ۲۳۱ تومان و بهای تمام شده پردازش و دفع یک کیلوگرم ۱۰۹ تومان پیش بینی شده است.

رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این خصوص با بیان اینکه آنچه که ما به کمیسیون پیشنهاد دادیم اختلاف ۲۰ درصدی در بخش پسماند عادی داشت، گفت: آنچه ما ارائه می دهیم قیمت تمام شده فعالیت هاست و اینکه چند درصد اضافه شده با آنچه ما محاسبه می کنیم همخوانی نداشته باشد.

وی افزود: مبلغ ۴۷۶ تومان برای هر کیلوگرم تعیین شده بود که بیشینه و کمینه ای برای آن پیش بینی شده و حتی احتمال افزایش تورم برای سال ۱۴۰۲ نیز در بهای خدمات در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است در ادامه بهای خدمات مدیریت پسماند با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

رضا شرفی در جریان بررسی نرخ پسماند ساختمانی به ازای هر متر مکعب در سال ۱۴۰۱ چهار هزار و ۵۵۰ تومان دریافت می شود، گفت: برای سال ۱۴۰۲ بهای خدمات مدیریت پسماند بر اساس متر مکعب و گودبرداری در زمان صدور پروانه محاسبه می شود که در بخش مجوزهای عمرانی با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ تومان موافقت شد.

وی افزود: الحاقیه ای نیز در خصوص گودهای رها شده داریم؛ برای پر کردن آنها صاحبان گود اعداد و ارقامی را پرداخت می کنند و پیش بینی کرده ایم که درصدی از آن به عنوان بهای تمام شده مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی در نظر گرفته شود و پیش بینی ما حدود هزار تومان برای هر متر مکعب است.

نرخ پسماند ساختمانی نیز با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

مهدی پیرهادی در جریان بررسی نرخ عوارض و چگونگی نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۱۲۰ ریال به ازای هر کیلوگرم پسماند پزشکی پیش بینی شده است، اظهار کرد: برای پسماند بی خطر شده به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۳۲۰ ریال، هزینه جمع آوری و انتقال پسماند کشاورزی شده هفت هزار و ۵۲۰ ریال و دفن پسماند بهداشتی علاوه بر مبالغ مندرج ۲۷ هزار و ۴۰ ریال به ازای هر کیلوگرم محاسبه و دریافت خواهد شد.

شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این خصوص گفت: در نیمه دوم سال آینده شاهد راه اندازی سیستم امحاء پسماند پزشکی خواهیم بود که تحولی در کشور محسوب خواهد شد؛ البته مبنای ما خدمت به مردم تهران است.

وی افزود: در حوزه بهای خدمات مدیریت پسماند پزشکی در سال جاری، عدد و رقم در دفع و پسماند سه هزار و ۳۶۰ تومان بود و پنج هزار و ۶۲ تومان پیشنهاد دادیم. پیشنهاد ما در پسماندهای بی خطر ۴ هزار و ۶۲۷ تومان، در حوزه امحاء حرارتی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، جمع آوری مکانیزه ۱۱ هزار و ۶۵۲ تومان و جمع آوری پسماند بی خطر شده ۱۱ هزار و ۲۲۴ تومان بی خطر شده و پسماند کشاورزی نیز ۱۶ هزار و ۶۴۰ تومان بود.

شرفی با بیان اینکه با چهار هزار و ۵۰۰ مرکز بیمارستانی قراداد منعقد شده است، یادآور شد: در خصوص مطب ها و بیمارستان های خصوصی تا امروز امکان متقاعد شدن نداشتیم و در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طرح مدیریت جامع پسماند پزشکی از مبدأ را پیگیری می کنیم، خاطرنشان کرد: می توانیم در مدیریت جامع با راه اندازی سیستم امحاء پسماند پزشکی موفق شویم.

نرخ بهای خدمات مدیریت پسماند پزشکی با ۲۰ رأی موافق تصویب شد.

در ادامه این جلسه نرخ بهای خدمات باغ پرندگان که در سال جاری ۴۰ هزار تومان بود، با ۱۸ رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اعلام کرد: پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بهای خدمات باغ پرندگان ۹۲ هزار تومان بود که ما نپذیرفتیم و رقم ۶۰ هزار تومان تأیید شد.

پیرهادی در جریان بررسی لایحه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تأکید کرد: مقرر شده افزایش نرخ عوارض در این بخش حداکثر پنج درصد باشد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد ما پنج درصد بود، گفت: برای حفظ و گسترش فضای سبز، ما ضرایب درختان اکولوژیک همچون چنار را ۲۰ درصد پیشنهاد دادیم.

در ادامه این جلسه لایحه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز برای تمام بخش ها با افزایش پنج درصد و با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110719
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.