تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

رویکرد مدیریت شهری تهران پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان

  • کد خبر : 110652
  • 16 بهمن 1401 - 9:41
رویکرد مدیریت شهری تهران پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان
شهردار تهران خاطرنشان کرد: رویکرد مجموعه مدیریت شهری پیشبرد پروژه‌های خود با مشارکت شهروندان است؛ سهیم کردن مردم در حکمرانی یکی از مظاهر مردم سالاری دینی و مورد تاکید انقلاب است،

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ حضور علیرضا زاکانی در موزه شهدای منطقه ۱۸ و زیارت مقبره شهید گمنام نخستین برنامه وی در این بازدید بود که  با حضور بر مزار شهید گمنام و ادای احترام به مقام شامخ آنها، قرار خدمت این هفته را آغاز کرد.

پس از آن شهردار تهران با بازدید میدانی از پروژه های مختلف منطقه ۱۸ از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت؛ همچنین دیدار با پرسنل منطقه نیز یکی دیگر از برنامه های امروز شهردار تهران در پویش قرار خدمت بود.

در بخش دیگری از برنامه قرار خدمت، شهردار تهران ظهر امروز در یکی از مساجد حاضر شد و به طور مستقیم و بدون واسطه پای صحبت و مطالبات شهروندان منطقه ۱۸ تهران نشست و پس از آن نیز به دیدار خانواده‌های شهدا رفت.

بازدید شهردار تهران از بیمارستان کودکان حکیم‌، شرکت بهمن موتور و بزرگراه شهید بروجردی 

زاکانی در نخستین بازدید میدانی خود از پروژه های منطقه ۱۸ به بیمارستان کودکان حکیم رفت؛ این بیمارستان تخصصی دارای مجهزترین تجهیزات و کلینیک‌های درمانی است و به زودی تمامی بخش‌های آن آماده پذیرش بیمار می شود.

کارخانه بهمن موتور دومین مقصد شهردار تهران در منطقه ۱۸ بود؛ زاکانی با حضور در این شرکت خودروسازی از آخرین محصولات مرتبط با حمل و نقل عمومی بهمن موتور بازدید کرد.

سپس شهردار تهران در آخرین بازدید میدانی خود به سراغ پروژه نیمه‌تمام بزرگراه شهید بروجردی رفت و از نزدیک در جریان مسایل مربوط به آن قرار گرفت. تکمیل این پروژه از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری تهران است و پیش بینی می شود در سال آینده به اتمام برسد.

علیرضا زاکانی ظهر امروز در ادامه چهاردهمین برنامه قرار خدمت در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) در منطقه ۱۸ حاضر و در جمع نمازگزاران گفت: عدالت یکی از اهدافی است که در انقلاب اسلامی ایران به آن تاکید شد؛ عدالت در منظر شهری یعنی ایجاد فرصت و امکانات برابر برای همه؛ بر همین مبنا اگر بررسی از شرایط منطقه ۱۸ داشته باشیم می بینیم که این منطقه فاصله‌ای جدی با دیگر نقاط تهران از حیث در دسترس بودن امکانات دارد و ما در تلاشیم تا این فاصله را جبران کنیم.

مشارکت شهروندان در پروژه‌ها؛ رویکرد مدیریت شهری

وی در ادامه افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری پیشبرد پروژه‌های خود با مشارکت شهروندان است؛ سهیم کردن مردم در حکمرانی یکی از مظاهر مردم سالاری دینی و مورد تاکید امامین انقلاب است، بر همین مبنا ماه گذشته در پروژه «من شهردارم» حدود ۴ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه با انتخاب مردم به پروژه های مختلف شهری اختصاص داده شد.

مکلف به پاسخگویی در برابر مردم هستیم

شهردار تهران با اشاره به وجود رویکرد مسئولیت پذیری مجموعه تحت امرش در ادامه گفت: از ابتدا تاکید داشتیم مسئولیت همه امور مربوط به تهران را می پذیریم و خود را مکلف به پاسخگویی در برابر مردم می دانیم.

زاکانی تاکید کرد: حتی در اموری که مستقیماً وظیفه‌ای متوجه شهرداری تهران نشده است نیز خود را مسئول می‌دانیم و به دستگاه های دیگر کمک می‌کنیم تا کار خود را به درستی انجام دهند؛ در همین رابطه می‌توان به تشکیل قرارگاه اجتماعی اشاره کرد؛ با وجود آنکه شهرداری تهران وظیفه‌ قانونی مستقیمی در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر ندارد، اما بعد از تشکیل قرارگاه اجتماعی میزبان چهار هزار معتاد متجاهر در مراکز حمایتی خود شد.

عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است

شهردار تهران اظهار کرد: در زمینه ساخت مسکن نیز مسئولیتی به طور مستقیم متوجه شهرداری نیست، اما ما با راه اندازی قرارگاه مسکن توانستیم تفاهم‌نامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مختلف را منعقد کنیم که تاکنون عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد آن آغاز شده است؛ این تفاهم نامه ها غیر از کارهایی است که در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده انجام‌ می شود؛ در این زمینه منطقه ۱۸ تهران با رشد ۴۰۰ درصدی نوسازی بافت فرسوده رکورددار است.

 

وی با اشاره به چالش های موجود در منطقه ۱۸ گفت: این منطقه با تمام ظرفیت هایش طی سالهای گذشته نادیده گرفته شده است؛ بنابر رویکرد عدالت محوری که داریم در آینده توجه بیشتری به منطقه ۱۸ خواهد شد و با تبدیل تهدیدات به فرصت ها به زودی چهره این بخش از تهران نیز تغییر خواهد کرد.

زاکانی در همین رابطه افزود: به عنوان مثال پروژه نیمه تمام شهید بروجردی که رها شدن آن سالها باعث نارضایتی شهروندان شده بود، به زودی در ماههای آینده تکمیل می‌شود یا با طراحی‌ که مجموعه مدیریت شهری در رابطه با شن‌چاله ها دارد، شرایط زیست شهروندان بهتر می شود.

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مجاورت بیمارستان کودکان حکیم 

زاکانی اشاره‌ای به دیدار میدانی خود از بیمارستان حکیم نیز داشت و گفت: یکی از اتفاقات مثبت در منطقه ۱۸ راه اندازی بیمارستان حکیم است؛ این بیمارستان از همه لحاظ نسبت به دیگر مراکز تخصصی کودکان در تهران پیشرفته تر است؛ همچنین مقرر شده در اطراف این مرکز درمانی در زمینی به وسعت ۲۵ هکتار شرکت های دانش بنیان برای انجام کارهای تحقیقاتی خود مستقر شوند.

انقلاب اسلامی، ملت ایران را از یک ظلم تاریخی نجات داد

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران را از یک ظلم تاریخی نجات داد و برای مردم نعمت استقلال، آزادی، معنویت، پیشرفت و…را فراهم آورد؛ بعد از گذشت ۴۴ سال هنوز ما با اهداف انقلاب فاصله داریم و باید از طریق خدمت به مردم این فاصله را جبران کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110652
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.