تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

پرداخت وام بلاعوض مسکن به این خانوارها

  • کد خبر : 110375
  • 12 بهمن 1401 - 8:07
پرداخت وام بلاعوض مسکن به این خانوارها
از مجلس درخواست شده تا به برخی خانواده‌های کم‌درآمد و محروم علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود ۵ درصد، مبالغی هم به صورت بلاعوض پرداخت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و مدت زمان ۲۰ ساله است. بنا به گفته رییس بنیاد مسکن در حال حاضر این تسهیلات با زنجیره سفته سه نفره عملیاتی شده است.

از طرف دیگر بنیاد مسکن در نشستی که اخیرا با اعضای کمیسیون عمران مجلس داشته درخواست کرده در قالب بودجه سال ۱۴۰۲ برای برخی از خانوارهای کم‌درآمد و محروم در کنار پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، مبالغی هم به صورت بلاعوض لحاظ شود تا خانه‌دار شدن افراد محروم شتاب بیشتری بگیرد.

این پیشنهاد توسط مجلس در حال بررسی است اما آنطور که اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن گفته، اعضای کمیسیون عمران مجلس از آن حمایت کرده‌اند.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۲  مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو  از طریق شرکت ملی نفت ایران به تامین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

بنیاد مسکن مسئولیت احداث ۱.۶ میلیون واحد از طرح ۴ میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آمار ارایه شده توسط مسئولان بنیاد هم اکنون ۳۱۸ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است. در حال حاضر  متوسط پیشرفت فیزیکی  واحدهای شهری ۲۳ درصد و واحدهای روستایی ۴۵ درصد عنوان شده است.

قرار است به مناسبت دهه فجر ۲۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن افتتاح شود که ۳۰۰۰ واحد آن در شهرها  و ۲۵ هزار واحد در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110375
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.