تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی

1

پیش‌بینی بودجه در سال ۱۴۰۲ برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت

  • کد خبر : 110264
  • 11 بهمن 1401 - 12:03
پیش‌بینی بودجه در سال ۱۴۰۲ برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود که انقلابی در بودجه خواهد بود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت ها و مؤسسات تابعه با بیان اینکه امسال با وجود اختصاص اعتبار به بخش حمل و نقل و ترافیک، اتفاق خاصی در این بخش نیفتاد، گفت: برای بودجه سال آینده به اتفاق نظر رسیدیم که با سناریوی ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد، ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای این بخش در نظر گرفته شود که انقلابی در بودجه ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به برنامه چهارم توسعه چندان نپرداختند و انتظار می رود به بودجه بپردازند، یادآور شد: ما می خواهیم به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برسیم و باید بیش از این مبلغ اختصاص دهیم. امیدواریم سال آینده حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه کنیم. وزارت کشور نیز قرار است هزار دستگاه تحویل دهد و امیدواریم بتوانیم به عدد خوبی برسیم و در مترو نیز کمبودها را جبران کنیم.

چمران با بیان اینکه با این کار می توان تحقق خوبی در شهر تهران به وجود آورد، اظهار کرد: ما کمبود وسایل نقلیه و آلودگی هوا مواجه هستیم؛ امیدواریم با این رقم بتوانیم حداقل در بخش اتوبوس تحول ایجاد کنیم و اعتقاد من این است که بتوان این وعده ها عملیاتی شود البته مسئله اصلی سلامتی و آسایش مردم است.

وی تأکید کرد: برای عدم تردد خودروهای تک سرنشین به ویژه در روزهای بارانی نیاز به تأمین اتوبوس های مناسب و مترو داریم. تأمین اتوبوس و مترو و اختصاص این میزان اعتبار برای بخش حمل و نقل عمده مباحثی بود که در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد.

چمران با بیان اینکه شهرداری باید صرفه جویی کند، گفت: ما خودروی نو نخریده ایم. باید شهر با ۶۵ هزار میلیارد تومان اداره شود تا بتوان ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش حمل و نقل را تأمین کرد و گشایش ایجاد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110264
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.