تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

3

پیش بینی بورس فردا ۱۲ بهمن

  • کد خبر : 110255
  • 11 بهمن 1401 - 8:47
پیش بینی بورس فردا ۱۲ بهمن
شاخص کل بورس طی روز جاری با افزایش ۱.۱ درصدی همراه شد و خود را به محدوده ۱.۵۵۶ میلیون واحدی رساند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ بورس تهران روز گذشته پس از گذر از نزدیک به هشت روز کاری فشار فروش، با افزایش تقاضا همراه شد و توانست بخش عمده‌ای از کاهش روزانه خود را جبران کند تا بار دیگر امید به ادامه مسیر صعودی زنده شود. این برگشت باعث شد که قدرت تقاضا در بورس امروز با افزایش همراه شود و رنگ بهتری بر تابلوی معاملات نقش ببندد. شاخص کل بورس طی روز جاری با افزایش ۱.۱ درصدی همراه شد و خود را به محدوده ۱.۵۵۶ میلیون واحدی رساند. در سمت مقابل نیز شاخص هم‌وزن توانست عملکرد نسبتا بهتری داشته باشد و ۱.۳۳ درصد به ارتفاع خود افزود تا امید خود به بازپس‌گیری کانال نیم میلیون واحدی را دوباره زنده کند.

روز گذشته در حالی که در یک ساعت ابتدایی شاهد قوت گرفتن نیروی فروشندگان و افزایش شدید عرضه‌ها در تمامی صنایع بودیم، تا اینکه انتشار خبری مبنی بر برگزاری جلسه وزیر اقتصاد با اعضای شورای عالی بورس و شورای رقابت، ورق را برای بورسی‌ها برگرداند و شاهد افزایش مداوم قدرت خریداران بودیم. حال در ادامه با بررسی عوامل متعدد و تاثیرگذار بر روند معاملات روزانه، به پیش‌ بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

همانطور که در ابتدا عنوان شد، قرار بود که روز گذشته راس ساعت ۱۷ بعد از ظهر، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، جلسه‌ای را با حضور اعضای شورای عالی بورس، رئیس سازمان بورس و اعضای شورای رقابت در جهت بررسی شرایط و چالش‌های صنعت خودرو و همچنین بازار سهام، برگزار کنند. پس از انتشار این خبر بود که بورس تهران توانست پس از چند روز منفی شدید، دوباره ردپای خریداران را در معاملات مشاهده کند و از همین رو، همه منتظر بودند تا نتیجه این جلسه منتشر و این موضوع تعیین تکلیف شود.

درحالی که این جلسه از اهمیت بسیاری برای بازار خودرو و همچنین فعالان بورس تهران برخوردار بود، حوالی ساعت ۱۸، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، عنوان کرد که گویا اعضای شورای رقابت در جلسه حاضر نشده‌اند و به دلیل عدم حد نصاب این جلسه لغو شده است. این موضوع نشان داد که گویا اختلافات مابین سازمان‌های دخیل در صنعت خودرو کشور جدی است و همچنان چالش عرضه خودرو در بورس کالا باقی خواهد ماند. با این حال اما مجید عشقی در صحبت‌های خود عنوان کرد که عرضه خودرو در بورس کالا به زودی از سر گرفته می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به هرحال تجمیع این مطالب باعث شد که گروه خودرویی امروز لباسی سبزرنگ به خود بگیرند اما همچنان فاز احتیاط را نیز حفظ کنند زیرا هرلحظه ممکن است که خبر و اظهار نظری دیگر، موجب ایجاد نگرانی جدیدی در این زمینه شود. با این حال در دقایق پایانی نمادهای اصلی گروه خودرو به صف خرید رسیدند که می‌تواند نشانه خوبی برای فردا باشد.

بانکی‌ها را می‌توان یکی از صنایع برتر بازار امروز نامید. با توجه به خبر شب گذشته مبنی بر اعلام رسمی افزایش نرخ تسهیلات و سود بانکی به اعداد ۲۳ درصد و ۲۲.۵ درصد (برای سپرده بیش از سه ساله)، این گروه که از میانه بازار روز گذشته روند صعودی خود را شروع کرده بودند، روز بسیار خوبی را پش سر گذاشتند.

این خبر برای بانکی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود زیرا از دو سمت می‌تواند به بهبود وضعیت عملیاتی و مالی آن‌ها بیانجامد. از سمتی مدت‌هاست که سیستم بانکی کشور با چالش جدی نقدینگی مواجه بوده و همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی رشد نقدینگی و افزایش تورم بوده است. با افزایش نرخ سود بانکی اکنون می‌توان انتظار داشت که بانک‌ها بتوانند سرمایه بیشتری را جذب کنند و بخشی از این کمبود نقدینگی جبران شود. از سمت دیگر با توجه به افزایش نرخ سود وام و تسهیلات به عدد ۲۳ درصد، بانک‌ها می‌توانند دریافت‌های بهتری را نسبت به قبل از وام‌کیرندگان داشته باشند که این موضوع نیز اتفاق مثبتی برای آن‌ها با شمار می‌رود. بنابراین انتظار است که این صنعت برای مدتی پس از ماه‌ها حرکت خنثی، روزهای خوبی را سپری کنند.

همانطور که در گزارش پیش‌بینی بورس امروز نیز اشاره شده بود، شاخص کل بورس پس از طی یک دوره نزولی و شکست حمایت‌های خود در محدوده ۱.۶ و ۱.۵۸ میلیون واحدی، حمایت مناسبی را در مرز ۱.۵۳ میلیون واحدی داشت که امروز با برخورد به آن واکنش مثبت نشان داد و با تغییر جهت به سمت بالا همراه شد. همانطور که در تصویر زیر نیز پیداست، شاخص کل بورس در محدوده ذکر شده از حمایت‌های مناسبی همچون حمایت استاتیک و داینامیک (خطوط سبز و آبی)، سقف ابر کومو و نسبت ۶۲ درصد فیبوناچی برخوردار است که همزمانی این دو به تشکیل یک حمایت قدرتمند منجر شده است. بنابراین انتظار می‌رود که این موضوع برای مدتی مانع از ریزش بازار شده و مسیر را صعودی کند.

بنابراین با توجه به نکات ذکر شده در بالا و اینکه محرک‌های بسیار خوبی از منظر نرخ دلار بازار آزاد، قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، ریزش اخیر قیمت سهام و… وجود دارد، پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز بتواند رنگی سبز و قدرتی بالاتر از امروز را نیز تجربه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110255
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.