تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

0

حل مشکلات شهر، نیازمند اندیشه

  • کد خبر : 110177
  • 10 بهمن 1401 - 10:17
حل مشکلات شهر، نیازمند اندیشه
شهردار تهران بیان کرد: مشکلات شهر بسیار پیچیده است و برای حل این مشکلات باید نگاهی کلی‌نگر و خلاقیت داشت؛ نیاز اصلی ما اندیشه است، اندیشه‌ای که بتواند راهکار ارائه دهد و با عبور از میانبرها ما را به نقطه مطلوب برساند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ صبح امروز- ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱- مراسم تقدیر از کارمندان دارای عملکرد برتر در شهرداری تهران و همچنین نویسندگان برگزیده نمایشگاه شهر، یاران با حضور علیرضا زاکانی برگزار شد.

شهردار تهران در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه و اصالت مردم در دوره جدید مدیریت شهری گفت: ما تلاش می کنیم شرایطی ایده آل برای شهروندان تهرانی ایجاد کنیم و به آنها خدمتی شایسته ارائه دهیم، اما فاصله معناداری تا نقطه مطلوب داریم، به این دلیل که درست فکر نکرده‌ایم و همت لازم را نداشته‌ایم.

وی افزود: در شهرداری میراث دار خوبی ها و بدی ها هستیم؛ باید اقدامات خوب پیشینیان را قدر بدانیم و آن را ادامه دهیم و از اقدامات بد عبرت بگیریم تا در این مدت زمان محدودی که فرصت خدمتگزاری مردم را داریم دچار آزمون و خطا نشویم.

زاکانی در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به رویکردهای مهم مدیریت شهری تهران کرد و گفت: راهبرد مدیریت مشارکتی را از ابتدا تاکنون در پیش گرفته‌ایم. همچنین تلاش کردیم در قبال مختصات وظایف خود مسئولیت بپذیریم و به دیگران هم کمک کنیم تا در مسیر انجام وظایف خود موفق باشند.

شهردار تهران در بخش دیگر از سخنان خود یکی از چالش های پیشروی شهرداری تهران را عدم شناخت دقیق از جایگاه این نهاد خدمت رسان دانست و گفت: نگاه دقیقی به جایگاه شهرداری در میان مسئولان وجود ندارد. بنده هم این نگاهِ امروزم به جایگاه شهرداری را زمانی که ۱۳ سال نماینده مجلس بودم، نداشتم.

وی تاکید کرد: شهرداری مهم است، چون با ابعاد زندگی مردم از قبل از تولد تا مرگ مواجه است و در ابعاد مختلف خدمت رسانی می کند، به همین جهت ‏اندک کسی می‌تواند ادعا کند برای حل مشکلات خود به شهرداری و مجموعه های وابسته به آن رجوع نکرده است.

زاکانی با تجلیل از راهکارهای ارائه شده توسط حاضران جلسه بیان کرد: طی ۲۱ ماه گذشته به جز هفته اول مسئولیتم مشکل مالی در شهرداری نداشتیم و اکنون برای تامین منابع مالی نیازمند نیستیم. نیاز اصلی ما اندیشه است، اندیشه‌ای که بتواند راهکار ارائه دهد و با عبور از میانبرها ما را به نقطه مطلوب برساند.

برای حل مشکلات شهر نیازمند نگاه کلی‌نگر و خلاقیت هستیم

شهردار تهران افزود: مشکلات شهر تک ساحتی نیست و بسیار پیچیده است. برای حل این مشکلات باید نگاهی کلی نگر و خلاقیت داشت. شما صاحبان فکر و اندیشه در این زمینه می توانید به ما بیشترین کمک را کنید.

وی با اشاره به وجود رویکرد تحولی در شهرداری افزود: روز اولی که به عنوان گزینه شهرداری مطرح شدم، به اعضای شورا گفتم من در شهرداری تهران به دنبال تحول هستم و اگر شما ضرورت تحول را قبول ندارید بهتر است برای انتخاب شهردار به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

زاکانی اظهار کرد: پس از انتخاب به عنوان شهردار در همان ماه‌های اول مسئولیت طی جلسات مختلف با کارشناسان به چارچوبی تحولی برای مدیریت تهران رسیدیم و ماحصل آن را در ۱۲ رویکرد و ۹۰ پروژه در اختیار اعضای شورا قرار دادیم.

شهردار تهران به دفاع از عملکرد مالی شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری تهران سال گذشته ۹۹ و نیم درصد از منابع بودجه خود را تامین کرده است و امسال نیز پیش بینی می شود که ۱۲۰ درصد از منابع بودجه محقق شود.

مولدسازی و بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی؛ ۲ راهکار برای مدیریت منابع مالی

وی با اشاره به راهکارهای شهرداری در رابطه با مدیریت منابع مالی افزود: یکی از راهکارهای مهم شهرداری مولدسازی اموال و امکانات در اختیارش است. بر همین مبنا امسال مولدسازی پایه ای شد تا ما بتوانیم ۳۰ هزار میلیارد تومان بیش از آن چیزی که طراحی کرده‌ بودیم در حوزه مسائل شهری عملیات تعریف کنیم. راهکار دیگر ما در مدیریت مالی استفاده از مشارکت های مردمی بود که این راهکار باعث می شود مردم علاوه بر اینکه سرمایه خود را در راه رشد و آبادانی شهر هزینه می کنند، درنهایت از سرمایه گذاری که انجام دادند نیز انتفاع اقتصادی ببرند.انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110177
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.