تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

احداث باغ‌شهرها برای ارتقا سطح بهداشت و درمان در تهران

  • کد خبر : 109958
  • 08 بهمن 1401 - 13:13
احداث باغ‌شهرها برای ارتقا سطح بهداشت و درمان در تهران
شهردار تهران با پرداختن به اهمیت پیشگیری در حوزه درمان برای ارتقای سطح بهداشت و درمان در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ صبح امروز -شنبه ۸بهمن ماه ۱۴۰۱- در بیست و دومین شنبه امید و افتخار، طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری آغاز شد. در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به اهمیت واکسیناسیون نیروهای خدماتی شهر گفت: میان تمامی شنبه های امید و افتخاری که از مرداد ماه امسال تاکنون برگزار شده، امروز برای من یکی از بهترین شنبه‌های امید و افتخار است زیرا با طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری مستقیماً به زحمتکش ترین قشر جامعه خدمت می‌کنیم.

زاکانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای سیستم بهداشت و درمان در شهر تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب پایتخت بالابودن ظرفیت نظام پزشکی و سلامت در شهر است، اما استفاده بهینه از این ظرفیت بالا نمی شود.

وی افزود: در کنار ظرفیت بالای نظام سلامت در تهران، این شهر از عدم گسترش مناسب شبکه بهداشت رنج می برد. ما در تهران کادر مجرب درمان و امکانات گسترده داریم، اما در حوزه بهداشت دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم و متناسب با نیاز شهر در این زمینه توسعه نداشته‌ایم.

هزینه کرد در زمینه پیشگیری از بیماری ها ۲۰ برابر سوددهی دارد

شهردار تهران با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت گفت: اگر ما یک واحد پول در زمینه پیشگیری هزینه کنیم در آینده از هزینه کرد ۲۰ واحد پول در بخش درمان جلوگیری کرده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: از ۲۰ ماه قبل تاکنون رویکرد مسئولیت پذیری و مدیریت مشارکتی را در پیش گرفته ایم، در همین راستا یکی از حوزه هایی که تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه ها توسعه دهیم بخش بهداشت و سلامت در محلات و فضاهای عمومی است.

امکان سنجی برای گسترش شبکه بهداشت در پایتخت

وی افزود: در نخستین گام صد پارک را شناسایی کردیم تا شبکه بهداشت ظرفیت موجود در این پارک ها را برای استقرار امکانات خود بسنجد. گام بعدی گسترش شبکه بهداشت در ۳۵۱ محله تهران است.

ایجاد دهکده های سلامت با تمرکز بر خدمات دهی به سالمندان

زاکانی در رابطه با برنامه‌های دیگر شهرداری پیرامون گسترش و توسعه امکانات بهداشتی گفت: ایجاد دهکده های سلامت یکی از موضوعات مورد توجه ماست. امروز کشور به سمت سالمندی پیش می رود سالمندان نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند. به همین جهت دهکده های سلامت با هدف خدمت رسانی به این قشر از جامعه احداث خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در مناطق ۴ و ۵ تهران بخش های خوش آب و هوایی برای احداث دهکده‌های سلامت در نظر گرفته‌ایم.

احداث باغ شهرها برای ارتقا سطح بهداشت و درمان در تهران

زاکانی در ادامه خاطر نشان کرد: ساخت باغ شهرها ایده دیگر شهرداری در زمینه ارتقا سطح بهداشت و درمان در شهر تهران است. باغ شهرها محل رجوع شهروندان تهرانی برای دریافت خدمات سلامت‌ می‌باشند.

آمادگی شهر سالم برای همکاری در حوزه توریسم سلامت

زاکانی اشاره‌ای به ورود گردشگران سلامت به تهران برای دریافت خدمات درمانی نیز داشت و گفت: تهران ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد. این ظرفیت بالا در کنار صرفه اقتصادی خدمات ارائه شده نسبت به سایر کشورها، باعث اقبال بیماران خارجی به تهران شده، مجموعه شهر سالم شهرداری در همین رابطه آماده خدمت رسانی به گردشگران سلامت است.

زاکانی با اشاره به اینکه سلامت خانواده یکصد و ۴هزار نفری شهرداری از مهم‌ترین دغدغه های ماست، تاکید کرد: یکی از اقشار زحمتکش مجموعه شهرداری تهران پاکبانان عزیز هستند که هیچگاه در سرما و گرما کار خود را ترک نمی کنند. ما وظیفه داریم در قبال این قشر زحمتکش خدمات مکفی متناسب با نیازهای شان را ارائه دهیم. از مدتی قبل شرکت شهر سالم فرایند پایش ۱۵ هزار نفر از کارگران و زحمتکشان شهرداری تهران را آغاز کرد و در آینده نزدیک نیز ۲ هزار نفر از نیروهای خدماتی پایش می‌شوند.

وی افزود: در تداوم این فرآیند امروز شاهد واکسیناسیون هپاتیت B برای آنها هستیم. همچنین فرآیند پایش ۲۵ هزار نفر از نیروهایی که مستقیم با مجموعه شهرداری تهران در ارتباط هستند، به پایان رسیده است و متناسب با این پایش‌ها قرار است در گام های بعدی خدمات مورد نیاز کارکنان شهرداری به آنها ارائه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109958
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.