تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

بازدید مدیرعامل گروه مپنا از کارخانجات ایران‌خودرو

  • کد خبر : 109673
  • 04 بهمن 1401 - 16:01
بازدید مدیرعامل گروه مپنا از کارخانجات ایران‌خودرو
مدیرعامل گروه مپنا، طی دیداری با مدیرعامل ایران خودرو در دومین روز از بهمن ۱۴۰۱، ضمن بازدید از کارخانجات این گروه صنعتی، توسعه همکاری‌های مشترک دو مجموعه را در جهت گسترش زیرساخت‌های استفاده از خودرو برقی در کشور گامی مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش افق تهران، مدیرعامل گروه مپنا با تأکید بر حرکت دنیا به سمت انرژی‌های قابل بازیابی، گفت: بشر زمان زیادی است که درک کرده موتورهای احتراق داخلی تا ابد نمی‌پاید و توسعه نگاه‌های محیط زیستی گریزناپذیر است.

عباس علی‌آبادی، اظهار داشت: خودروهای آینده حتما برقی هستند و اشتراکی بودن، بهبودپذیری و قابلیت ارتقا مداوم، متصل و شبکه‌پذیر و خودران بودن از جمله ویژگی‌های آنهاست و طبیعتا همه زیرساخت‌ها بر همین مبنا لازم است شکل گیرد.

وی در ادامه به زیرساخت‌های نرم‌‌افزاری و سیاست‌گذاری‌های این حوزه اشاره کرد و افزود: در دنیایی که خودرو برقی رواج دارد و قوانین و قواعد تغییر یافته است، فرهنگ‌سازی متناسب با خودروهای برقی، توسعه زیرساخت‌های شارژر خودرو برقی (که بسیار متفاوت از پمب بنزین‌ها خواهد بود)، فناوری و هوشمندسازی، استانداردهای بین‌المللی و مهندسی لازم است مد نظر قرار گیرد.

علی‌آبادی با تأکید بر اقدامات گروه مپنا برای توسعه خودرو برقی در کشور گفت: ما در مپنا به جز اقدامات نرم‌افزاری در زمینه ایجاد زیرساخت لازم، همچنین رشد دانش فنی و مهندسی لازم برای گسترش خودرو برقی اقدامات بزرگ و هزینه‌بری را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل مپنا با اشاره به برنامه‌های گسترش ایستگاه‌های شارژ در جاده‌ها و شهرهای مختلف کشور، ایجاد زیرساخت استفاده از خودرو برقی را نقطه آغازین همکاری با ایران‌خودرو دانست و تصریح کرد: مپنا قصد ورود به حوزه خودروسازی را نداشته، اما از همکاری در حوزه‌های برقی‌سازی با خودروسازان و توسعه دانش فنی این حوزه از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد. همچنین نشست امروز در راستای توسعه همکاری‌های دو مجموعه است و با تشکیل کمیته مشترک در جهت توسعه هرگونه همکاری برای تحقق اهداف ملی این دو مرکز گام برخواهیم داشت.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مثبت ارزیابی کردن همکاری‌های مشترک میان دو مجموعه گفت: بنابر الزامات متعددی که منتهی به یک خواست عمومی و همچنین دستور ریاست جمهوری شده است، برای توسعه ساخت خودرو برقی مجموعه‌های ایران خودرو و گروه مپنا دلایل و زمینه‌های مختلفی برای همکاری مشترک دارند. به ویژه در حوزه توزیع گسترده زیرساخت‌های شارژر خودروی برقی در سطح کشور می‌توان همکاری‌های بسیاری داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با تاکید بر تشکیل یک کمیته مشترک برای رسیدگی به جزئیات همکاری میان دو مجموعه، با اشاره به اهمیت فرایند استاندارد در تولید خودروهای برقی درباره آغاز همکاری عملی میان مپنا و ایران خودرو گفت: وجود یک کارگروه مشترک برای پیگیری امور اجرایی می‌تواند دو مرکز را به اهداف خود نزدیک‌تر کند. همچنین پیشنهاد می‌کنم برای شروع و به عنوان پایلوت، کار را از جزیره کیش آغاز کنیم. امیدواریم وجهه اقتصادی این پروژه‌ها هم در برنامه‌ریزی‌های آینده برجسته باشد و به ثمر برسد.

سپس علی‌آبادی از خط تولید کارخانجات ایران خودرو بازدید کرد و با آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای آن آشنا شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109673
  • 9 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.