تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

6

تداوم بررسی طرح صیانت در مجلس

  • کد خبر : 109668
  • 04 بهمن 1401 - 10:32
تداوم بررسی طرح صیانت در مجلس
عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد در مجلس به دنبال طرحی هستند تا بتوانند مجددا طرح صیانت را به جریان بیندازند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ عنابستانی مدعی است اگر طرح صیانت پیش از این تصویب شده بود، فضای مجازی به درستی مدیریت شده و نیاز به فیلتر آن توسط دستگاه‌های امنیتی در ماجراهای اخیر نبود.

«علی‌اصغر عنابستانی»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد در مجلس دنبال طرحی هستند که دوباره بتوانند طرح ضابطه‌مندکردن فضای مجازی را به جریان بیندازند.

به اعتقاد او اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلاً حکم دهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت خواهند کرد.

عنابستانی همچنین مدعی است اگر به‌موقع طرح صیانت تصویب و مدیریت درستی بر فضای مجازی حاکم می‌شد، در این مواقع دستگاه امنیتی مجبور نمی‌شد به ماجرایی فرهنگی و اجتماعی ورود امنیتی داشته باشد و کلاً فضای مجازی را فیلتر کند: «در حوزه فضای مجازی در کشور ضابطه نداشتیم تا آن را مدیریت کنیم. از آنجایی که این فضا ضابطه‌مند نیست، در شریط بحرانی فضای مجازی می‌ترکد و همه چیز را به هم می‌ریزد. به همین دلیل هم یک دستگاه امنیتی که دستگاهی اجتماعی، خدماتی و فرهنگی نیست، در این فضا ورود می‌کند و برخورد امنیتی با شرایط دارد.»

این عضو کمیسیون طرح صیانت با تأکید بر اینکه با فیلتر شبکه‌های اجتماعی مخالف است، گفت: «معتقدم نه فیلترکردن اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام راهکار این روزهای ما است و نه راه‌حل دنیا، اما اینکه فضای مجازی که بخش عظیمی از زندگی حقیقی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بدون ضابطه مدیریت شود، حرف درستی نیست».

وی همچنین تأکید کرد فیلترینگ فعلی را مجلس انجام نداده و نهاد دیگری دست به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی زده و خودش هم باید آن را لغو کند.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته و سپرده شدن طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی، برخی از نمایندگان مجلس تلاش‌هایی در راستای به جریان انداختن این طرح در مجلس داشته‌اند. به طور مثال اواسط تیر ماه، «زهره الهیان» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از قول قالیباف وعده داد تا طرح صیانت طی دو هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ موضوعی که البته به نظر می‌رسد اجرایی نشد.

همچنین برخی دیگر از نمایندگان همچون نوری و نادری معتقدند بخش‌هایی از طرح صیانت توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و کنترل آن از مجلس خارج شده و در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109668
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.