تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

تداوم بررسی طرح صیانت در مجلس

  • کد خبر : 109668
  • 04 بهمن 1401 - 10:32
تداوم بررسی طرح صیانت در مجلس
عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد در مجلس به دنبال طرحی هستند تا بتوانند مجددا طرح صیانت را به جریان بیندازند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ عنابستانی مدعی است اگر طرح صیانت پیش از این تصویب شده بود، فضای مجازی به درستی مدیریت شده و نیاز به فیلتر آن توسط دستگاه‌های امنیتی در ماجراهای اخیر نبود.

«علی‌اصغر عنابستانی»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد در مجلس دنبال طرحی هستند که دوباره بتوانند طرح ضابطه‌مندکردن فضای مجازی را به جریان بیندازند.

به اعتقاد او اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلاً حکم دهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت خواهند کرد.

عنابستانی همچنین مدعی است اگر به‌موقع طرح صیانت تصویب و مدیریت درستی بر فضای مجازی حاکم می‌شد، در این مواقع دستگاه امنیتی مجبور نمی‌شد به ماجرایی فرهنگی و اجتماعی ورود امنیتی داشته باشد و کلاً فضای مجازی را فیلتر کند: «در حوزه فضای مجازی در کشور ضابطه نداشتیم تا آن را مدیریت کنیم. از آنجایی که این فضا ضابطه‌مند نیست، در شریط بحرانی فضای مجازی می‌ترکد و همه چیز را به هم می‌ریزد. به همین دلیل هم یک دستگاه امنیتی که دستگاهی اجتماعی، خدماتی و فرهنگی نیست، در این فضا ورود می‌کند و برخورد امنیتی با شرایط دارد.»

این عضو کمیسیون طرح صیانت با تأکید بر اینکه با فیلتر شبکه‌های اجتماعی مخالف است، گفت: «معتقدم نه فیلترکردن اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام راهکار این روزهای ما است و نه راه‌حل دنیا، اما اینکه فضای مجازی که بخش عظیمی از زندگی حقیقی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بدون ضابطه مدیریت شود، حرف درستی نیست».

وی همچنین تأکید کرد فیلترینگ فعلی را مجلس انجام نداده و نهاد دیگری دست به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی زده و خودش هم باید آن را لغو کند.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته و سپرده شدن طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی، برخی از نمایندگان مجلس تلاش‌هایی در راستای به جریان انداختن این طرح در مجلس داشته‌اند. به طور مثال اواسط تیر ماه، «زهره الهیان» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از قول قالیباف وعده داد تا طرح صیانت طی دو هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ موضوعی که البته به نظر می‌رسد اجرایی نشد.

همچنین برخی دیگر از نمایندگان همچون نوری و نادری معتقدند بخش‌هایی از طرح صیانت توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و کنترل آن از مجلس خارج شده و در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109668
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.