تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

11

جرایم راهنمایی به عنوان محلی برای کسب درآمد غلط

  • کد خبر : 109581
  • 03 بهمن 1401 - 8:44
جرایم راهنمایی به عنوان محلی برای کسب درآمد غلط
جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی برنامه عملیاتی ایمنی ترافیک این کلان‌شهر تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی در ابتدای صحبت‌های خود در این جلسه با تأکید بر اینکه هزینه قطع یک درخت از دیه جان یک انسان بیشتر است، گفت: حفظ باغات شهر از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است اما ای کاش به همان‌ اندازه که به درستی در مقابل قطع درختان قاطعیت به خرج می‌دهیم و برای حفظ این موجودات زنده اهتمام داریم و اهمیت می‌دهیم، برای حفظ جان انسان‌ها در ترافیک و تصادفات نیز اهمیت می‌دادیم و حساسیت به خرج می‌دادیم.

وی با اعلام اینکه برای کنترل وقوع حوادث رانندگی و کاهش آمار تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن، نیازمند تشکیل یک کارگروه مشترک به عنوان مرجعی تخصصی در این زمینه هستیم، افزود: در حال حاضر، حتی آمارهایی که از فوتی‌ها، مجروحان و مصدومان تصادفات توسط ارگان‌های مختلف مانند پلیس راهور، اورژانس، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان پزشکی قانونی ارائه می‌شود نیز با یکدیگر متفاوت و مغایر است.
تهران به شهری خشن در رانندگی تبدیل شده است
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه خطای انسانی، عامل بروز ۹۰ درصد از کل تصادفات است و علت وقوع ۱۰ درصد باقی‌مانده تصادفات نیز خودرو و راه است، تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های لازم را در حوزه آموزش رفتارهای رانندگی و فرهنگ‌سازی ترافیک به کار بگیریم، به نتایج به مراتب مطلوب‌تری در کاهش تصادفات می‌رسیم.
وی با بیان اینکه وجود یک تیم متخصص در حوزه اجتماعی در کنار مهندسان راه و ترافیک برای طراحی و اجرای برنامه‌های ترافیکی به منظور کنترل ترافیک و کاهش تصادفات و جایگزینی اقدامات کم‌اثر سخت‌افزاری و فیزیکی با برنامه‌های تأثیرگذار نرم‌افزاری و فرهنگی، جایگزین اقدامات کم‌اثر سخت‌افزاری لازم است، تصریح کرد: نگاه به جرایم راهنمایی و رانندگی به عنوان محلی برای کسب درآمد و دریافت سهم هر دستگاه از این درآمدها نگاهی غلط است.
تشکری هاشمی با اعلام اینکه امروز شهرهای ما به ویژه کلان‌شهر تهران به شهرهایی خشن در حوزه رانندگی تبدیل شده‌اند که شهروندان از رانندگی در آن لذت نمی‌برند، گفت: این موضوع، نشان‌دهنده ضعف در شناخت واقعی ریشه معضلات ترافیکی و عدم توجه به ارتباط مسائل اجتماعی و فرهنگی و نکات جامعه‌شناختی و روانشناسانه با شخصیت افراد و ارتباط آن با رفتار رانندگی آنهاست.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه از دستگاه‌های ذیربط به خصوص شهرداری تهران و پلیس راهور خواست تا با تشکیل تیم تخصصی برای شناخت و دست‌یابی به آمار و اطلاعات صحیح تصادفات و جان‌باختگان، تعداد جراحات و میزان خسارات ناشی از آن را در دستور کار خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: ما مسئول اداره شهر هستیم و در قبال حفظ جان و مال مردم مسئولیم و باید تمام توان و تلاش خود را برای نجات جان انسان‌ها به کار گیریم.
اهمیت هدف‌گذاری کمّی در کنار هدف‌گذاری کیفی در برنامه‌های ترافیکی
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز در این جلسه، اهمیت هدف‌گذاری کمّی در کنار هدف‌گذاری کیفی را در برنامه‌های ترافیکی مورد تأکید قرار داد و گفت: عوامل متعدد و متنوعی همچون کیفیت خودرو، ایمنی راه و وضعیت معابر در احتمال وقوع تصادف و شدت آن مؤثرند.
سید مجتبی شفیعی، توجه به استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند ماده ۵ قانون بیمه را در رفع نقاط حادثه‌خیز مورد تأکید قرار داد و افزود: فرهنگ جامعه بر میزان کاهش یا افزایش تصادفات تأثیرگذار است.
محمدرضا مهماندار، مشاور کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر تأثیر مستقیم توجه به انضباط شهری بر کاهش آمار تصادفات و تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی برجای می‌گذارد، خاطرنشان کرد: البته ارزیابی و نظارت بر ترافیک به وسیله کارگروه‌های تخصصی نیز در تحقق این مهم بی‌تأثیر نخواهد بود.
گفتنی است در این جلسه که سید حسین حسینی‌نژاد، مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران نیز در آن حضور داشت، نماینده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با ارائه تحلیلی از تصادفات ترافیکی تهران، گزارشی از برنامه عملیاتی ایمنی ترافیک این کلان‌شهر ارائه کرد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109581
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.