تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات

  • کد خبر : 109549
  • 03 بهمن 1401 - 14:44
نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات
تعداد کل شکایات واصله به اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش افق تهران، اداره بازرسی و نظارت بانک با برنامه ریزی صحیح، آموزش و کنترل‌های دقیق موفق شد آمار شکایات واصله را در سال جاری کاهش دهد که این روند ادامه دارد.

همچنین بازرسی و رسیدگی‌های به موقع، موجب پیشگیری از مخاطرات و ریسک‌های احتمالی شده و در نتیجه فضای امن و مطمئنی برای سپرده گذاران ایجاد کرده است.

شکایات مردمی از کانال‌های ارتباطی بین بانک مرکزی و بانک، از طریق پرتال بانک گردشگری، مرکز تماس یا پاسخگوی بیدار، تلفنی، مراجعات حضوری و مکاتبات ارسالی از طریق پست در کمترین زمان ممکن و به روز پاسخگویی شده است؛ اما بیشترین شکایات ، ناشی از بی‌اطلاعی آنها از قوانین و مقررات بانکی است که پاسخ‌های لازم به آنها داده می‌شود.

اداره بازرسی به عنوان نخستین کانون و مرجع برای وصول شکایات مشتریان و کارکنان می تواند بسیاری از اشتباهات و مشکلات و حتی اختلافات را بررسی و حل و فصل کند و از گسترش آن به دیگر واحدهای بانک جلوگیری نماید.

با توجه به نقش مهم اداره بازرسی و نظارت، به منظور بازرسی‌های اثربخش و موثر، مواردی همچون ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص و حرفه‌ای در امر بازرسی، طراحی و تعبیه سیستم‌های مورد نیاز و دسترسی به سامانه‌های پیشرفته نظارتی و تغییر رویکرد نظارتی از روش‌های سنتی به سمت روش‌های علمی و نوین با رویکرد اصلاحی مورد توجه ویژه اداره بازرسی قرار گرفته است.

نظارت و بازرسی از مهم‌ترین موضوعات حوزه مدیریت نوین به شمار می‌رود به طوری که کارکرد بهینه نهادهای نظارتی در پیشرفت و توسعه هر سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمام سازمان‌ها برای تحقق اهداف و همچنین استفاده بهینه از منابع سازمانی نیازمند یک نظام کارآمد نظارتی هستند.

۳۰ دی ماه، سالگرد تاسیس بانک گردشگری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109549
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.