تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات

  • کد خبر : 109549
  • 03 بهمن 1401 - 14:44
نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات
تعداد کل شکایات واصله به اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش افق تهران، اداره بازرسی و نظارت بانک با برنامه ریزی صحیح، آموزش و کنترل‌های دقیق موفق شد آمار شکایات واصله را در سال جاری کاهش دهد که این روند ادامه دارد.

همچنین بازرسی و رسیدگی‌های به موقع، موجب پیشگیری از مخاطرات و ریسک‌های احتمالی شده و در نتیجه فضای امن و مطمئنی برای سپرده گذاران ایجاد کرده است.

شکایات مردمی از کانال‌های ارتباطی بین بانک مرکزی و بانک، از طریق پرتال بانک گردشگری، مرکز تماس یا پاسخگوی بیدار، تلفنی، مراجعات حضوری و مکاتبات ارسالی از طریق پست در کمترین زمان ممکن و به روز پاسخگویی شده است؛ اما بیشترین شکایات ، ناشی از بی‌اطلاعی آنها از قوانین و مقررات بانکی است که پاسخ‌های لازم به آنها داده می‌شود.

اداره بازرسی به عنوان نخستین کانون و مرجع برای وصول شکایات مشتریان و کارکنان می تواند بسیاری از اشتباهات و مشکلات و حتی اختلافات را بررسی و حل و فصل کند و از گسترش آن به دیگر واحدهای بانک جلوگیری نماید.

با توجه به نقش مهم اداره بازرسی و نظارت، به منظور بازرسی‌های اثربخش و موثر، مواردی همچون ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص و حرفه‌ای در امر بازرسی، طراحی و تعبیه سیستم‌های مورد نیاز و دسترسی به سامانه‌های پیشرفته نظارتی و تغییر رویکرد نظارتی از روش‌های سنتی به سمت روش‌های علمی و نوین با رویکرد اصلاحی مورد توجه ویژه اداره بازرسی قرار گرفته است.

نظارت و بازرسی از مهم‌ترین موضوعات حوزه مدیریت نوین به شمار می‌رود به طوری که کارکرد بهینه نهادهای نظارتی در پیشرفت و توسعه هر سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمام سازمان‌ها برای تحقق اهداف و همچنین استفاده بهینه از منابع سازمانی نیازمند یک نظام کارآمد نظارتی هستند.

۳۰ دی ماه، سالگرد تاسیس بانک گردشگری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109549
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.