تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران

3

شانزدهمین یادواره شهدای فولاد خوزستان با تشییع شهید گمنام همراه شد

  • کد خبر : 109473
  • 15 دی 1401 - 15:26
شانزدهمین یادواره شهدای فولاد خوزستان با تشییع شهید گمنام همراه شد
شانزدهمین یادواره شهدای فولاد خوزستان با تشییع شهید گمنام همراه شد

به گزارش افق تهران، ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ شانزدهمین یادواره شهدا و گردهمایی بسیجیان فولاد خوزستان همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور خانواده شهدای فولاد خوزستان، حجت‌الاسلام شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت‌الله حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع)، سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار، امین ابراهیمی مدیرعامل، رضا طاهری رئیس هیات مدیره و جمعی از مسئولان فولاد خوزستان و بسیجیان حوزه شهید بقایی در سالن چند منظوره دویست‌دستگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقام شهدا اظهار داشت: عده‌ای شهدا را اسطوره و بعضی دیگر اسوه می‌دانند. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، متوجه می‌شویم، کسانی که در تاریخ در مقام اسطوره قرار گرفتند از دسترس خارج بوده و قابل تأسی نیستند. خیال‌پردازی و اغراق در حقشان شده است. در نقطه مقابل
اگر اُسوه باشند، واقعیت دارند. مردم برایشان مهم است و ارزش‌های متعالی از زندگی شخصی مهم‌تر است.

وی در ادامه گفت: کسی که در مقام اُسوه قرار می‌گیرد، بی‌مسؤلیتی را بد می‌داند و امانت، تلاش و کوشش را ارزش می‌داند. خیانت را در هر لباسی بد می‌داند، برای ارتقا امنیت و زیست مسالمت‌‌آمیز تلاش می‌کنند. انسانی می‌تواند الگو باشد که از جنس بشر باشد. انسانی متعالی است که با وحی زندگی کند. کسانی که برای امنیت جهاد می‌کنند، نزد مردم ارزش دارند.

حجت‌الاسلام شکری اشاره‌ای هم به نقش شهید سلیمانی در تامین و تثبیت امنیت کشور کرد و افزود: مقام معظم رهبری در مقام شهید سلیمانی می‌فرمایند: شهید بزرگوار حاج قاسم از جنس مردم بود. برداشت مهم از این جمله این است که، تک تک انسان‌ها می‌توانند، از انسان‌های بزرگ الگو بگیرند. انسان‌های بزرگ در دنیا و آخرت نزد خدا بزرگ و ارزشمند هستند. آری به گفته حاج قاسم تا شهید نشوی شهیدت نمی‌کنند. حیات امروز فولاد خوزستان مدیون رشادت‌های شهدایی است که در بمباران کارخانه مجاهدانه ایستادگی کردند.

رضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان دیگر سخنران مراسم، خانواده‌های شهدا را پشتوانه‌های مستحکم ایران اسلامی دانست و افزود: شهدا امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند. حضور حاج قاسم در سیل ۹۸ استان خاطره‌ای است که در تاریخ جاودان شد. سردار در بین مردم و برای مردم بود. شهدای مدافع حرم با فداکاری و نثار جان، امنیت و آرامش را به کشور بازگرداندند. افتخار می‌کنیم، برای حفظ امنیت کشور محتاج بیگانه نیستیم.

وی در ادامه گفت: برای خثنی کردن اثرات تحریم باید، صادرات از واردات پیشه بگیرد و مبارزه با فساد سرلوحه باشد. تلاش کنیم که خوزستان به پایگاه اقتصادی کشور تبدیل شود.

پیش از سخنان حجت‌الاسلام شکری، مدیرعامل فولاد خوزستان پس‌ از خوشامدگویی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که پس از فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا، شانزدهمین یادواره شهدای فولاد برگزار شد. هدف اصلی یادواره تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است. بدون شک آرامش، آسایش، امنیت و تولید مستمر به واسطه برکت خون شهدا است. تجلیل از شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار شهادت و انتقال به نسل آینده، مسئولیت امروز ماست.

وی در ادامه گفت: فولاد خوزستان افتخار دارد، ۵۸ شهید را تقدیم میهن کرده است. ۲۳ درصد از شاغلین مجموعه را خانواده های ایثارگران شکل داده‌اند. دومین قطب تولید فولاد کشور با ۱۶ هزار شاغل از سراسر استان، با صادرات دو میلیون تُن فولاد معادل یک میلیارد و سیصد میلیون دلار، بزرگترین صادرکننده‌ی‌ کشور را به نام خود ثبت کرده است. این موفقیت‌ها در سایه تحریم و حملات بی‌امان سایبری رقم خورده است.
امیدواریم با دعای خیر مادران شهدا، شرکت فولاد خوزستان مانند نگین درخشان در اقتصاد کشور بدرخشد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در پایان یادواره، شهید گمنامی که در منطقه جزیره مجنون، تفحص شده بود بر دستان کارکنان فولاد خوزستان و خانواده‌ی شهدا، تشییع شد.

گفتنی است، در این مراسم از مادران شهدا و بسیجیان نمونه حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109473
  • 9 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.