تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

یکشنبه آغاز بررسی بودجه در صحن علنی مجلس

  • کد خبر : 109267
  • 28 دی 1401 - 12:40
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن مجموعه شرایط با واقعیات تنظیم شده است کسی ادعا ندارد که کاملا مطلوب است اما با توجه به شرایط کلیات معقولی دارد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ سید شمس‌الدین حسینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق ضمن تشکر از اعضای کمیسیون و نمایندگان دولت برای تلاش‌های چند روزه در جهت این اقدام، گفت: این ۴ روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در سه شیفت کار رسیدگی به بودجه سال آینده را دنبال کردیم.

وی افزود: به استحضار می‌رسانم مطابق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رسیدگی به لایحه بودجه، دو شوری است؛ یعنی باید ابتدا کلیات لایحه را بررسی و تصویب کنیم و بعد از آن وارد شور دوم شویم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: از آنجا که باید این کار در مدت ۵ روز انجام می‌شد از روز شنبه بررسی‌ها را آغاز کردیم و برای پیشگیری از آنکه روز آخر با کمبود زمان مواجه نشویم کار را در سه نوبت دنبال کردیم.

حسینی یادآور شد: در جریان بررسی‌های صورت گرفته، آئین‌نامه داخلی کاملاً رعایت شده است و منابع و مصارف موارد مختلف از جمله بودجه عمومی، بودجه شرکت‌های دولتی، اعتبارات استانی و هدفمند کردن یارانه‌ها با دقت مورد توجه قرر گرفت.

وی بیان کرد: در نهایت نمایندگان مجلس با شناخت کافی و با توجه به گزارش‌هایی که سازمان برنامه و بودجه، وزرای مختلف از جمله وزیر نفت، وزیر بهداشت و وزیر کار و تعاون ارائه کردند و همچنین با در نظر گرفتن گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون بودجه به کلیات بودجه رأی دادند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته فرصت خوبی فراهم شد تا نمایندگان با اطمینان خاطر درباره جزئیات بودجه رأی دهند؛ البته منظور از جزئیات، جداول کلان است.

حسینی اظهار کرد: این لایحه حدود ۷۰ درصد در کمیسیون رأی آورد. طبیعتاً این بودجه با در نظر گرفتن مجموعه شرایط و واقعیت‌ها تنظیم شده است. هیچ کس ادعا نداشته و ندارد که بودجه سال آینده کاملاً مطلوب است اما با در نظر گرفتن شرایط موجود، آنچه ارائه شده کلیات معقولی دارد.

حسینی تاکید کرد: در شور دوم به جزئیات لایحه می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم این موضوعات را تا جای ممکن اصلاح کنیم و بودجه را بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن علنی خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109267
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.