تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

استفاده از روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های شهروند

  • کد خبر : 10872
  • 19 فروردین 1398 - 1:13

شرکت شهروند با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها در بازسازی فروشگاه‌ بیهقی و چند شعبه دیگر، فضایی پرنشاط و محیطی دلپذیرتر برای مشتریان ایجاد کرده است. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، رنگ از جمله خصوصیاتی است که در کنار شکل، ابعاد، جنسیت، حجم یا فضای آن را به ما می‌شناساند. در محیط شهری رنگ […]

شرکت شهروند با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها در بازسازی فروشگاه‌ بیهقی و چند شعبه دیگر، فضایی پرنشاط و محیطی دلپذیرتر برای مشتریان ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، رنگ از جمله خصوصیاتی است که در کنار شکل، ابعاد، جنسیت، حجم یا فضای آن را به ما می‌شناساند. در محیط شهری رنگ را همه جا می توان دید، در بدنه و نمای ساختمان‌ها، پوشش بام‌، کف سازی‌ها، مبلمان شهری، فضای سبز، خودروها و حتی آسمان شهر و نیز رنگ آمیزی لباس افراد که همگی نقش مهمی در تعیین چهره رنگی شهر دارند. رنگ علاوه بر اینکه بیان احساس ماست، بیان احساس شهر نیز هست، رنگ ها می توانند زندگی شهری را سرزنده و شاد یا غمگین و سرد نشان دهند، هم چنین به کارگیری رنگ های مناسب باعث برجسته کردن زیبایی های شهر یا در جایی باعث پنهان سازی عیوب طراحی می شود.

از این رو در جلسه شهردار محترم تهران با معاونین و شهرداران مناطق، به تهران خاکستری یا تهران رنگی اشاره و از مدیران خواسته شد برای آراستگی عمومی شهر، تنوع و سرزندگی فضاهای شهری و شادی و نشاط شهروندان به ابعاد فرا فیزیکی رنگ یعنی تاثیر روانی و درمانی رنگ توجه شود، تصور دنیایی بدون رنگ به تنهایی برای تأکید بر نقش رنگ در زندگی انسان کافی است، رنگ‌ها به‌عنوان یکی از عناصر مؤثر در هویت بخشی به فضاها و خاطره ‌انگیزی محیط‌ های شهری مطرح هستند.

توجه به هارمونی رنگ‌ها در بازسازی فروشگاه بیهقی شهروند

با توجه به این که رنگ ها نقش زیادی در تقویت هویت شهری و ماندگاری محیط و ایحاد فضای سرزنده و شاداب دارند، مدیریت شهروند تلاش کرده در بازسازی شعب فروشگاه‌های خود توجه خاصی به ایجاد آرامش بصری و نشاط شهروندان داشته باشد و یکی از اهداف مهم در بازسازی فروشگاه های خود را ایجاد محیطی آرامش بخش برای برای شهروندان قرارداده است.

مجموعه شهروند با استفاده صحیح از رنگ ها در بازسازی فروشگاه ها بیهقی و چند شعبه دیگر خود باعث ایجاد فضای پرنشاط و محیطی دلپذیرتر برای شهروندان شده است، تا مشتریان بتوانند در فضایی آرامش بخش و به دور از اغتشاش بصری به تامین محصولات مورد نیاز خود بپردازند.

مسععود سریع القلم، مدیرعامل فروشگاه های شهروند در این خصوص بیان کرد: طرح بهسازی فروشگاه های شهروند در بخش های مختلف ازجمله نوسازی نمای این فروشگاه‌ها، بهبود سیستم روشنایی و تغییر چیدمان کالا تاکنون در فروشگاه های بیهقی و چند فروشگاه دیگر اجرا شده است، و به زودی در سایر فروشگاه ها نیز آغاز خواهد شد.

فروشگاه های شهروند حتی در انتخاب پوشش کارکنان خود نیز از روانشناسی رنگ ها استفاده کرده است و با توجه به این که روزانه افراد زیادی به فروشگاه های شهرند مراجعه می کنند با تکیه بر روانشناسی رنگ ها خود را محدود به رنگ خاصی نکرده و از الگویی جدید با رنگ های شاد برای لباس فرم کارکنان خود استفاده کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=10872
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.