شرکت شهروند با استفاده از روانشناسی رنگها در بازسازی فروشگاه بیهقی و چند شعبه دیگر، فضایی پرنشاط و محیطی دلپذیرتر برای مشتریان ایجاد کرده است.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، رنگ از جمله خصوصیاتی است که در کنار شکل، ابعاد، جنسیت، حجم یا فضای آن را به ما میشناساند. در محیط شهری رنگ را همه جا می توان دید، در بدنه و نمای ساختمانها، پوشش بام، کف سازیها، مبلمان شهری، فضای سبز، خودروها و حتی آسمان شهر و نیز رنگ آمیزی لباس افراد که همگی نقش مهمی در تعیین چهره رنگی شهر دارند. رنگ علاوه بر اینکه بیان احساس ماست، بیان احساس شهر نیز هست، رنگ ها می توانند زندگی شهری را سرزنده و شاد یا غمگین و سرد نشان دهند، هم چنین به کارگیری رنگ های مناسب باعث برجسته کردن زیبایی های شهر یا در جایی باعث پنهان سازی عیوب طراحی می شود.
از این رو در جلسه شهردار محترم تهران با معاونین و شهرداران مناطق، به تهران خاکستری یا تهران رنگی اشاره و از مدیران خواسته شد برای آراستگی عمومی شهر، تنوع و سرزندگی فضاهای شهری و شادی و نشاط شهروندان به ابعاد فرا فیزیکی رنگ یعنی تاثیر روانی و درمانی رنگ توجه شود، تصور دنیایی بدون رنگ به تنهایی برای تأکید بر نقش رنگ در زندگی انسان کافی است، رنگها بهعنوان یکی از عناصر مؤثر در هویت بخشی به فضاها و خاطره انگیزی محیط های شهری مطرح هستند.
توجه به هارمونی رنگها در بازسازی فروشگاه بیهقی شهروند
با توجه به این که رنگ ها نقش زیادی در تقویت هویت شهری و ماندگاری محیط و ایحاد فضای سرزنده و شاداب دارند، مدیریت شهروند تلاش کرده در بازسازی شعب فروشگاههای خود توجه خاصی به ایجاد آرامش بصری و نشاط شهروندان داشته باشد و یکی از اهداف مهم در بازسازی فروشگاه های خود را ایجاد محیطی آرامش بخش برای برای شهروندان قرارداده است.
مجموعه شهروند با استفاده صحیح از رنگ ها در بازسازی فروشگاه ها بیهقی و چند شعبه دیگر خود باعث ایجاد فضای پرنشاط و محیطی دلپذیرتر برای شهروندان شده است، تا مشتریان بتوانند در فضایی آرامش بخش و به دور از اغتشاش بصری به تامین محصولات مورد نیاز خود بپردازند.
مسععود سریع القلم، مدیرعامل فروشگاه های شهروند در این خصوص بیان کرد: طرح بهسازی فروشگاه های شهروند در بخش های مختلف ازجمله نوسازی نمای این فروشگاهها، بهبود سیستم روشنایی و تغییر چیدمان کالا تاکنون در فروشگاه های بیهقی و چند فروشگاه دیگر اجرا شده است، و به زودی در سایر فروشگاه ها نیز آغاز خواهد شد.
فروشگاه های شهروند حتی در انتخاب پوشش کارکنان خود نیز از روانشناسی رنگ ها استفاده کرده است و با توجه به این که روزانه افراد زیادی به فروشگاه های شهرند مراجعه می کنند با تکیه بر روانشناسی رنگ ها خود را محدود به رنگ خاصی نکرده و از الگویی جدید با رنگ های شاد برای لباس فرم کارکنان خود استفاده کرده است.
انتهای پیام/