تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

8

زیرساخت‌ها نیازمند بازنگری جدی هستند!!!

  • کد خبر : 1070
  • 24 مرداد 1397 - 8:43
زیرساخت‌ها نیازمند بازنگری جدی هستند!!!

مدیرعامل شرکت شهروند با توجه به شرایط کنونی کشور گفت: ما در تلاشیم بتوانیم کالای مورد نیاز مردم را تامین کنیم تا برند شهروند با کارایی و اعتماد مردم فارغ از تمام مسائل سیاسی و حواشی شهرداری همراه شود. نشست صمیمی اصحاب رسانه‌های مجازی شهر تهران ظهر سه شنبه در دفتر مدیرعامل شرکت شهروند برگزار […]

سریع القلم

مدیرعامل شرکت شهروند با توجه به شرایط کنونی کشور گفت: ما در تلاشیم بتوانیم کالای مورد نیاز مردم را تامین کنیم تا برند شهروند با کارایی و اعتماد مردم فارغ از تمام مسائل سیاسی و حواشی شهرداری همراه شود.

نشست صمیمی اصحاب رسانه‌های مجازی شهر تهران ظهر سه شنبه در دفتر مدیرعامل شرکت شهروند برگزار شد، به گزارش خبرنگار سرویس مدیریت شهری افق تهران ، مهندس سریع‌القلم مدیر عامل شرکت شهروند با اشاره به شرایط اقتصادی کشور نسبت به شش ماه گذشته، گفت: ما در تلاشیم بتوانیم کالای مورد نیاز مردم را تامین کنیم تا برند شهروند با کارایی و اعتماد مردم فارغ از تمام مسائل سیاسی و حواشی شهرداری همراه شود. هرچند برنامه‌ی شهروند تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده است.

وی با اشاره به ۲۵ ساله شدن برند شهروند، گفت: شهروند اولین فروشگاه زنجیره‌ای بعد از انقلاب است. سال هفتاد سه، در دوره‌ای که آقای کرسباچی شهردار تهران بودند، در کمتر از یک سال هم رفاه تشکیل شد و هم شهروند.

مدیرعامل فروشگاه شهروند با بیان اینکه زیرساخت‌ها نیازمند بازنگری جدی هستند، گفت: اگر بخواهیم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا نزدیک شویم، باید زیرساخت‌ها را خصوصا در بخش آی‌تی جدی بگیریم. هدف من این بود که کالا را از لحظه‌ی ورود به فروشگاه تا لحظه‌ی فرود به سبد خرید مشتری، رصد کنم. این زیرساخت آماده است و هم اکنون در دو فروشگاه با این سیستم جلو می‌رویم. هدف از این فرایند این بود که ما در خرید، انتخاب و فروش کالا بهتر عمل کنیم.

سریع‌القلم ادامه داد: از طرف انجمن نابینایان ایران این موضوع با ما مطرح شد که نابینایان چگونه می‌توانند امکان خرید داشته باشند. ما سامانه‌ای را طراحی کردیم که اکنون در مرحله‌ی آزمایشی است. این طرح را از اسفند ماه در شعبه‌ی بیهقی فعال کردیم. همچنین از طرف انجمن اتیسم ایران نیز پیشنهاداتی شد، که به دنبال مجوزیم تا بتوانیم با اعضای این انجمن همکاری داشته باشیم.

 

دیدگاه من به شهروند، دیدگاهی دیجیتال است

مدیرعامل فروشگاه شهروند در این نشست گفت: در فروشگاه شهروند برای کنترل قیمت و کیفیت، واحد مستقلی در نظر گرفته شده است. به لحاظ کیفیت، ده سال است که به نسبت سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای اولین است. تمامی کالاها به صورت روزانه و ساعتی کنترل می‌شوند.

سریع‌القلم درباره‌ی برنامه‌ی توسعه و بازسازی فروشگاه شهروند گفت: دیدگاه من به شهروند، دیدگاهی دیجیتال است. باید در بخش‌های مختلف به فکر هوشمند سازی مجموعه باشیم.

وی افزود: مردم باید بتوانند با اپلیکیشن شهروند خرید کنند. ما می‌خواهیم عملکردی شبیه اسنپ را به این اپلیکیشن اضافه کنیم. قصدمان این است که اقتصاد شب راه بیندازیم، فود کورت داشته باشیم و محیط امنی را برای شهروندان به وجود بیاوریم.

 

نگاه آقای افشانی، نگاهی اقتصادی است

سریع‌القلم با بیان اینکه ما به شفاف سازی در شهروند پایبند هستیم، گفت: ما ۲۵۰۰ نیرو داریم که همگی روزانه برای عرضه‌ی مایحتاج عمومی مردم تلاش می‌کنند. من به دنبال آرامش در بازار هستم. تاکید حاکمیت و شهرداری تهران هم بر این امر است. نگاه آقای افشانی، نگاهی اقتصادی است و تمام تلاش خود را برای بهبود اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: اما قدرت خرید در مردم کم شده است. این بستگی به سیاست‌های دولت دارد که چگونه می‌توانیم از این بحران خارج شویم.

مدیر عامل فروشگاه شهروند با اعلام اینکه تصمیمی برای تعدیل نیرو ندارد، گفت: اما استاندارد جهانی این است که در فروشگاه برای هر سی و دو متر مربع، یک نفر در نظر گرفته شود. این در حالی است که در شهروند برای هر ۵۵ متر مربع، یه نفر معین شده است.

سریع‌القلم از افتتاح شعب جدید شهروند خبر داد و گفت: ما در برنامه‌مان برای شهریور و مهر افتتاح دو فروشگاه را در نظر گرفته‌ایم، یک در دروس و دیگری در تهران‌پارس. در منطقه‌ی ۲۲ هم فروشگاهی را در نظر داریم که اکنون در مراحل نهایی آماده سازی سازه‌ی آن هستیم، که پس از افتتاح بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در ایران خواهد بود.

وی افزود: ما اگر بخواهیم توسعه را در نظر بگیریم، نیروی مازاد داریم. اما اگر تمامی این برنامه‌ها اجرایی شوند و فروشگاه‌ها به مرحله‌ی افتتاح برسند، این نیروها در مراکز دیگر هم شروع به کار خواهند کرد.

 

ما به سازمان املاک شهرداری، ماهیانه اجاره می‌دهیم

مدیرعامل شرکت شهروند درباره‌ی رابطه‌ی میان شهرداری و شهروند گفت: ما به سازمان املاک شهرداری ماهیانه اجاره می‌دهیم. بابت مرکز خرید بوستان واقع در پونک، ماه پیش ۴۵۰ میلیون اجاره به شهرداری پرداخت شد. فکر نکنید که شهرداری رانتی را در اختیار ما گذاشته است. برآورد سال گذشته این است که ما ۱۶ میلیارد به شهرداری تهران اجاره پرداخت کرده‌ایم. با این وجود شهروند قطع به یقین زیان‌ده نیست و سود دهی هم دارد. ما در تلاشیم که بتوانیم با هزینه‌ی کم، سود عملیاتی شرکت را بالا ببریم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه بودجه شورای شهر در سال ۹۷، ما باید شصت میلیارد بعد از مجمع به شهرداری به صورت نقد پرداخت کنیم.

 

ما در کشور با مشکل عدم تربیت نیرو مواجهیم

سریع‌القلم درباره‌ی بحث واگذاری شهروند به بانک شهر گفت: ایده‌ی این واگذاری برمی‌گردد به دوره‌ای که آقای نجفی شهردار تهران بودند. در شورای پنجم این موضوع در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد، که با اعلام رای اعضای شورا این طرح را منتفی اعلام کردند.

وی درباره‌ی تربیت نیروی کار بیان کرد: به نظر من ما در کشور با مشکل عدم تربیت مدیر مواجهیم. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم نیرو پرورش بدهیم. اینکه بتوانیم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تهران را در یک سری رشته‌های مشخص جذب کنیم، آموزش دهیم و به کارگیریم تا بتوانند به عنوان یک مدیر تربیت شده مشغول به کار شوند. هدف‌ ما این است که فرایندی عادلانه را همراه با آزمون یا دوره برای تربیت نیرو داشته باشیم تا بتوانیم سن مدیریت را پایین بیاوریم.

وی افزود: به نظر من مدیریتی که بتواند تعامل را با همه حفظ کند، مدیریت ارزشمندی است. ما باید بتوانیم در این راستا اعتماد مردم را جلب کنیم تا برند شهروند بازسازی جدیدی داشته باشد.

 

شعار اصلی شهروند، کالای با کیفیت ایرانی است

مدیر عامل شرکت شهروند از طرحی جدید خبرداد و گفت: ما با بخش خصوصی برای یک طرحی به تفاهم رسیده‌ایم.طرحی که یک طرف فروشگاه شهروند است، یک طرف شهروندان هستند و در طرفی دیگری نیز ناوگان‌های موتوری وجود دارند. ارزش این طرح ۱۴۰ میلیارد است. حجم سرمایه گذاری بالاست اما به دلیل اینکه شهروند شعبه‌های متنوعی را در مناطق مختلف شهر دارد، یک نفر حاضر است ۵۰ میلیارد روی این فروشگاه زنجیره‌ای سرمایه گذاری کند.

سریع‌القلم ضمن اعلام اینکه نود و شش شرکت جدید به تامین کننده‌های شهروند اضافه شده‌اند، گفت: شهروند به عنوان یکی از بازوان اقتصادی کشور، شعار اصلی‌اش کالای با کیفیت ایرانی است. ما زیر هفت درصد کالای خارجی داریم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1070
  • 69 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.