خانه / سلامت / چه مواد غذایی را جایگزین آجیل کنیم؟

چه مواد غذایی را جایگزین آجیل کنیم؟

قیمت مصوبی برای آجیل و خشکبار در بازار نداریم

به گفته رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت، سعی کنید گندم، کشمش، شاهدانه، عدس و دیگر تنقلات سالم را جایگزین استفاده از آجیل های شور و چرب کنید.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران،  زهرا عبداللهی، رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: به دلیل افزایش دید و بازدید ها و عید دیدنی در ایام تعطیلات عید نوروز افراد با رعایت رژیم غذایی سالم از مصرف غذاهای شور و چرب خوددداری کنند.

وی افزود: افراد در ایام تعطیلات عید نوروز  باید به شدت مراقب موادخوراکی مصرفی خود باشند تا پس از تعطیلات عید گرفتار  بیماری‌هایی مثل افزایش وزن، چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی و عروقی نشوند.

عبداللهی تاکید کرد: آجیل شور به دلیل وجود نمک فراوان به شدت برای بدن خطرناک است  و موجب فشار خون بالا در افراد مستعد و حتی افراد سالم و نهایتا مشکلات قلبی و عروقی خواهد شد،به همه مردم توصیه می‌کنم در ایام تعطیلات نوروز  آجیل‌های کم نمک و مغزهای طبیعی  مثل برگ انجیر، کنجد و دیگر تنقلات سالم  را جایگزین استفاده از آجیل های شور کنند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه شیرینی جات به دلیل قند و چربی بالا منجر به افزایش وزن و گرفتگی رگ‌های قلبی می‌شود و از این رو باید مصرف شیرینی و شکلات را از برنامه غذایی خود کاهش داده و در عوض از میوه و سبزیجات تازه استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در شرایط اقتصادی فعلی قیمت برخی میوه ها افزایش یافته، اما ارزش تغذیه ای میوه ریز و درشت برابر است و افراد برای تأمین ویتامین و املاح مورد نیاز بدن خود نیاز نیست حتما از میوه درشت استفاده کنند.

عبداللهی در پایان بیان کرد: سعی کنید گندم، کشمش، شاهدانه، عدس و ماش بو داده و دیگر تنقلات سالم را جایگزین استفاده از آجیل های شور و چرب کنند، به دلیل این که این مواد دارای ارزش غذایی زیادی داشته و جایگزین مناسبی برای آجیل به شمار می روند.

انتهای پیام/

درباره ی OfoghTehran

همچنین ببینید

اولین طرح نگهداشت شهر در سال 98 اجرا شد

اولین طرح نگهداشت شهر در سال ۹۸ اجرا شد

اولین طرح فوریتی نگهداشت شهر، در محدوده ناحیه ۴ منطقه ۱۳ اجرایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *