تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

اولین کتاب در زمینه مشتری مداری در صنعت بیمه منتشر شد

  • کد خبر : 105995
  • 12 آذر 1401 - 15:45
اولین کتاب در زمینه مشتری مداری در صنعت بیمه منتشر شد
"مدیریت ارتباط با مشتری و کاربرد آن در صنعت بیمه" نوشته « محسن عسگری» مدیر امور مشتریان شرکت بیمه سامان به عنوان اولین کتاب تخصصی با موضوع مشتری مداری در صنعت بیمه کشور، همزمان با روز بیمه و با حمایت شرکت بیمه سامان منتشر شد.

به گزارش افق تهران، درهمین رابطه، دکتر محسن عسگری با تاکید بر اهمیت مشتری به عنوان پایه و اساس زنده ماندن و بقاء سازمان‌ها به خصوص شرکت‌های بیمه‌ای، گفت: مشتری نقش مهمی در افزایش سهم بازار و سودآوری دارد و این امر تنها با رضایت مشتریان میسر خواهد شد.

وی، اذعان داشت که سازمان ها با ایجاد مزیت رقابتی تلاش در برقراری ارتباط اثر بخش دارند تا با افزایش سرعت پاسخگویی و ارائه خدمت و محصول مطابق نیاز و خواسته مشتریان تجربه خوبی را برای آنها فراهم کنند.

مدیر امور مشتریان شرکت بیمه سامان اظهارداشت: امروزه نقش خدمات بیمه‌ای در زندگی تمامی افراد جامعه بسیار است و به همین دلیل، شناخت، دسته‌بندی و طبقه بندی مشتریان برای دریافت خدمات، به دغدغه مهم شرکت‌های بیمه تبدیل شده است.

عسگری، با اشاره به نقاط ضعف صنعت بیمه از نگاه اصول مشتری مداری، توضیح داد: به دلیل بروکراسی در صنعت بیمه محصولات و خدمات مطابق نیاز و خواسته مشتری قابل شخصی سازی و تغییر نیستند و از طرف دیگر بسیاری از شرکت‌های بیمه با گذشت زمان و به ازای سابقه و بزرگ شدن سازمانی بر قوانین خود بیشتر از نظر مشتریان پافشاری دارند.

به گفته وی، شرکت‌های بیمه نظارت دقیق و کاملی بر رفتار و عملکرد شبکه فروش یعنی نمایندگان ندارند اما باید به این موضوع توجه کرد که رعایت اصول مشتری مداری برای صنعت بیمه یک ضرورت، الزام و تخصص نبوده و یک عامل ارزشی است.

مدیر امور مشتریان شرکت بیمه سامان، بیان کرد: اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات مطابق شرایط فرهنگی و موقعیت هر منطقه برنامه ریزی نمی‌شود و برای شناسایی عارضه ها در مورد فرایند صدور و خسارت تحقیقات کاربردی در صنعت بیمه انجام نمی شود.

عسگری، یکی دیگر از نقاط ضعف صنعت بیمه از نگاه اصول مشتری مداری را عدم اطلاع رسانی مناسب در رابطه با متن بیمه نامه‌ها و تعهدات آن به بیمه گذاران دانست و گفت: شرکت های بیمه فرایند خسارت را یک عامل سرمایه‌گذاری در نگهداری و رضایت مشتری نمی‌دانند.

وی، ادامه داد: بعد از رسیدگی، پاسخگویی و تحلیل شکایات بیمه‌گذاران، اقدامات اصلاحی در فرایندهای اجرایی انجام نمی‌شود و سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان هم پایین است.

مدیر امور مشتریان شرکت بیمه سامان، بیان کرد: استفاده از فناوری و هوش مصنوعی می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند اما صنعت بیمه با قدمت بالا وابسته به دستور العمل‌ها و قوانین گذشته است ضمن آنکه فرآیندهای آن دستی است و بیشتر با مداخله انسانی انجام می شود. به همین دلیل سرعت برای استقبال از فناوری و تحولات تکنولوژیکی کم و با مقاومت همراه شده است.

عسگری ادامه داد: از طرفی در عصر تکنولوژی و تحول دیجیتال، مشتریان دریافت خدمات به صورت آنلاین هستند تا از این طریق تجربه‌‌ی خوشایندی برای خود ایجاد کنند. به عبارتی پیش بینی می شود شرکت های بیمه به دنبال بهره‌وری، ایجاد مزیت رقابتی، افزایش سرعت پاسخگویی و امنیت در فرآیندها، کاهش هزینه‌های مشتریان و بهبود تجربه مشتری پیاده سازی فناوری را جز اهداف خود قرار دهند.

وی، درخصوص کتاب “مدیریت ارتباط با مشتری و کاربرد آن در صنعت بیمه” گفت: در این کتاب سعی شده به برخی ازکاربردهای فناوری و هوش مصنوعی در صنعت بیمه که باعث مشتری مداری و رضایت مشتری است پرداخته شود.

مدیر امور مشتریان شرکت بیمه سامان، افزود: نرخ گذاری حق بیمه بر اساس رفتار مشتری، ربات های گفتگو، رسیدگی به خسارات، افزایش سرعت دریافت حق بیمه و ثبت در اندوخته بیمه گذاران و شناسایی مشتریان از جمله موارد مطرح شده در این کتاب است.

عسگری، موارد فوق را انگیزه ای دانست که باعث شد تا وی تجربیات و دریافت های خود را با عنوان مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) در صنعت بیمه به عنوان اولین کتاب در این خصوص و در این صنعت به رشته تحریر درآورد.

گفتنی است کتاب « مدیریت ارتباط با مشتری و کاربر آن در صنعت بیمه» از طریق وب سایت انجمن حرفه ای صنعت بیمه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105995
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.