تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

حمل و نقل، عمده مشکل صنایع فولادی

  • کد خبر : 105785
  • 09 آذر 1401 - 10:05
حمل و نقل، عمده مشکل صنایع فولادی
مدیرعامل اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، حمل و نقل را به عنوان عمده ترین مشکل صنایع فولادی مطرح کرد.

مصطفی موذن زاده، مدیرعامل اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی افق تهران گفت: عمده مشکل صنایع فولادی حمل و نقل است و در درجه دوم نیز، کمبود منابع انرژی و کمبود سنگ آهن است

وی در خصوص مشکل حمل و نقل اظهارداشت: با توجه به اینکه حمل و نقل مواد اولیه در جهان عمدتا به شکل خطوط ریلی صورت می گیرد و این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در کشور ما هنوز توجه اساسی به این مقوله مهم نشده است و راه آهن توانایی کشش محصولات و زنجیره های فولادی ندارد و در واقع برای تولید هر ۵۰ تن فولاد، به ۱۵۰ تن زیرساخت برای حمل و نقل این محصول نیاز داریم که این موضوع به عمده ترین چالش صنعت فولاد تبدیل شده است.

مدیرعامل اسبق ایمیدرو خاطر نشان کرد: محصولات فولادی در بازار داخل در بورس کالا با شفافیت خرید و فروش می‌شود که، قدم بسیار مثبتی است اما در مبحث صادرات با توجه به شرایطی که در ۳ کشور اکراین، روسیه و چین موجود است و با توجه به واقعی نبودن نرخ ارز ایران، شرایط خوبی بر صادرات محصولات فولادی در بازار خارجی حکم فرما نیست

او در خصوص کمبود سنگ آهن به عنوان خوراک اصلی صنعت فولاد یادآور شد: برای حل مشکل کمبود سنگ آهن، معدن کاران باید به سمت معدن کاری مدرن پیش روند ولی در ایران به دلیل هزینه بر بودن فرآیندهای اکتشافی و همچنین تحت تاثیر بودن اکتشافات از بخش خصوصی، توانایی به به‌روزرسانی سیستم اکتشاف فراهم نیست،

مدیرعامل اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در رابطه با هماهنگی بازار تولیدات داخل کشور با نیاز و شرایط موجود تصریح کرد: در شرایط موجود، با توجه به این موضوع که تولید کنندگان تمایل به کسب بیشترین ارزش افزوده برای تولیدات خود دارند، محصولاتی باید تولید شود که با محدودیت های موجود هم خوانی داشته باشد اما امروزه محصولاتی با ارزش افزوده میانی همچون شمش های فولادی تولید می‌شود، زیرا بازاریابی موثری برای تولید و صادرات سایر محصولات فولادی وجود ندارد.

موذن زاده در پایان افزود: مسئله تامین آب به عنوان یکی از اصلی ترین چالش ها و موانعی که صنعت فولاد کشور با آن دست به گریبان است.مطرح است و بر اساس مطالعات و بررسی صورت گرفته، چنانچه خط تولید فولادی در برنامه احداث قرار گیرد باید در نواحی خلیج فارس و دریای عمان باشد. و این یعنی جانمایی شرکت های فولادی باید در کنار سواحل باشد

انتهای پیام/

علی شریفی

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105785
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.