تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

احداث یک خط “تراموا” در دستور کار شهرداری تهران

  • کد خبر : 105599
  • 06 آذر 1401 - 13:54
احداث یک خط “تراموا” در دستور کار شهرداری تهران
شهردار تهران بیان کرد: برنامه‌ریزی جدی برای استفاده از "تراموا" در حال انجام است که یک خط آن هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز در حاشیه یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “یکی از برنامه‌های ما توسعه حمل‌ونقل شهری است”، اظهار کرد: چهار تحول در برنامه چهارم توسعه شهرداری پیش‌بینی شده است که اجرای هشت کلان پروژه را در بخش تحول کالبدی شهر داریم. بزرگترین مشکل ما ترافیک است و مردم از آن رنج می‌برند. آلودگی هوا و بدمسکنی دیگر مشکل ماست و برای حل آن ابرپروژه نوسازی شهر بر مدار حمل‌ونقل عمومی را در نظر داریم تا بتوانیم آسایش، ایمنی و رفاه را به ارمغان بیاوریم.

زاکانی با ابراز اینکه در تحول نرم مشارکت مردم بر محور نخبگان مدنظر بود، گفت: خروجی تحول فناورانه کنار شهروند الگو، شهر هوشمند است و بر این اساس پیشرفت و آبادانی را بر محور شهروندان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل مسئله‌ای بسیار جدی است و به جز تمرکز بر توسعه ریلی، تمرکز را بر توسعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی قرار داده‌ایم. امیدواریم روند افزایش ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس را که تحویل گرفتیم و با جهش یک هزار عددی به حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه افزایش یافت، تسریع و توسعه دهیم. شهر ما حداقل ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و باید بتوانیم تا پایان امسال به ۵ هزار دستگاه دست پیدا کنیم که شب گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد.

شهردار تهران با اعلام اینکه “در حوزه مترو نیز فعالیت‌ها را توسعه می‌بخشیم تا افق ۲۰ساله را به ۵ساله تبدیل کنیم”، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از الگوهای متفاوت حمل‌ونقلی نیز استفاده کنیم؛ برنامه‌ریزی جدی برای استفاده از تراموا در شهر به عنوان ظرفیت پاک و الگوی پیشرفته ارائه خدمات انجام می‌دهیم و با این اقدام می‌توانیم دوسوم خدمات مترو را با تراموا ارائه دهیم و می‌توانیم با همان میزان سرمایه ۳٫۵ برابر ظرفیت ایجاد کنیم، اقدامات در حال انجام است که یک خط آن اجرا شود.

زاکانی با ابراز اینکه برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن، ۱۳ درصد پیش‌پرداخت برای طرف خارجی انجام شده است”، اضافه کرد: تمام مراحل و مقدمات انجام شده و به انتهای کار رسیده است. دولت انقلابی به ما کمک می‌کند و افتخار داریم که این کمک را دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون ماده پنج طرح‌های موضعی و موضوعی افزایش یافته است، گفت: در تلاش هستیم به جای تصمیم‌گیری برای یک پلاک، نسبت به موضوعات مختلف برای مثال منطقه اسلام‌آباد تصمیم‌گیری کنیم و یا ناظر بر ده ونک یا ده کن تصمیمات کلی بگیریم که یک تصمیم هزاران اقدام را در بر می‌گیرد. وقتی تصمیم بر تغییر ماهیت فداییان اسلام و یا خیابان قزوین می‌گیریم عموم شهر از یک ظرفیت بالا برخوردار می‌شوند.

شهردار تهران تأکید کرد: ما می‌خواهیم شهرک‌های الگو بسازیم تا سرانه‌های هفت‌گانه را تأمین کند. تعداد این شهرک‌ها به اندازه انگشتان یک دست نیست و تلاش می‌کنیم این شهرک‌ها ایجاد شود. در منطقه ۴، ۵، ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ لکه‌گذاری انجام شده است. تمام مناطق شهر بر مدار توسعه شهر بر مدار حمل‌ونقل عمومی مورد نظر قرار گرفته‌اند.

زاکانی گفت: بالغ بر ۸۰ درصد پول شهرداری از طریق عوارض است اما تلاش کردیم مردم بتوانند از تخفیفات برخوردار شوند و بر لبان مردم لبخند بنشانیم.

وی راجع به موضوع ساختمان‌های ناایمن خاطرنشان کرد: صحبت روز گذشته من دقیق بود و بیان اینکه کدام ساختمان ناایمن است بر ذهن و روح و روان جامعه خدشه وارد می‌کند و آسایش مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد و مردم در پی اعلام اسامی ساختمان‌ها، از لحاظ روانی نمی‌توانند زندگی کنند نه از لحاظ فیزیکی، هیچ‌گاه تاکنون اقدامی جدی در زمینه ایمن‌سازی صورت نگرفته است اما امروز ۹ دستگاه دست به دست هم داده‌اند و تیم‌های مشترکی در ۲۲ منطقه تشکیل شده‌اند که ساختمان‌های بلندمرتبه تا ۶ طبقه را بررسی می‌کنند و فراتر از ضوابط آتش‌نشانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105599
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.