تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

اقدام شهرداری در حوزه فناوری

  • کد خبر : 105250
  • 01 آذر 1401 - 12:45
اقدام شهرداری در حوزه فناوری
شهردار تهران بیان کرد: فلسفه وجودی این سازمان هدایت است، شهرداری در حوزه‌های تخصصی اجزا و عناصری را ایجاد می کند که از آن طریق هدایت را انجام می‌دهد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در صحن امروز شورای شهر درباره بررسی اساسنامه سازمان فناوری های نوین و نوآور شهر اظهار داشت: فلسفه وجودی این سازمان هدایت است، شهرداری در حوزه‌های تخصصی اجزا و عناصری را ایجاد می کند که از آن طریق هدایت را انجام می‌دهد.

شهردار تهران افزود: عملا ما یک سازمان تأسیس می‌کنیم که کار آن توصیه نیست بلکه اجرا و هدایت ظرفیت های شهرداری در حوزه فناورانه است.

زاکانی گفت: تأکید بر این بوده که مسیری را نرویم که ابهام ایجاد کند. این سازمان ابهامی ندارد و کلیه ظرفیت های فناورانه شهر تهران را در حوزه مدیریت شهری به صورت یکپارچه هدایت می کند.

زاکانی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ شهر تهران که می تواند برای شهر هویت خلق کند ظرفیت دانشی است، یادآور شد: بزرگ‌ترین مجموعه‌های دانشی در سطح شهر تهران وجود دارد که ایجاد زمینه برای همکاری با این مجموعه ها و دانشگاه ها موضوع اصلی برای مدیریت شهری است که از این انتفاع کل شهر بهره برداری خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیت شهرداری در مشارکت با دیگران تشدید می‌شود و از سرریز آن کل کشور منتفع خواهد شد به طوری که محدود کردن آن به داخل شهرداری، خساراتی را برای شهر به دنبال خواهد داشت. برای مثال کارخانه سیمان ری در حال تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری خلاق است. کل تولیدات این مرکز به گونه ای نیست که برای شهرداری تهران مصرف شود و می تواند با تولید خود کل شهر تهران را پوشش دهد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه کار فناوری مزیتی قطعی برای کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به واژه کارآفرینی است و در شرایطی که مجموعه ای در شهرداری هست که می تواند برای خلق کارآفرینی داشته باشد، دلیلی ندارد که این مساله را نادیده بگیریم.

شهردار تهران با بیان اینکه اضافه شدن کلمه فناوری در متن بند اساسنامه برای ما محدودیت ایجاد می کند، یادآور شد: برای مثال ما ملکی داریم که می خواهیم به حوزه فناوری اختصاص دهیم. اصل اختصاص این ملک کار فناورانه نیست و فراتر از آن است اما بستری می سازیم که مجموعه فناوری و نوآوری در شهر تهران پا بگیرد.

وی افزود: باید منبعی برای تولید دایمی و خلق ثروت و قدرت برای شهر تهران باشد لذا درخواست من این است که متن قبلی اساسنامه تأیید و تصویب شود.

زاکانی با بیان اینکه رعایت ضوابط و قوانین جزء اقدامات ابتدایی ماست، خاطرنشان کرد: ما اختیارات داریم و این اختیاری که برعهده شهرداری است می تواند به سمت خلق دانش و هویت برای شهر تهران پیش برود.سازمان فناوری‌های نوین رابطه بین استارت آپ ها و شهرداری را فراهم می کند اما تصدی گری نمی‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105250
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.