تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

توسعه در صنعت مس و کمک به شکوفایی اقتصاد کشور همت نخبگان را می‌طلبد

  • کد خبر : 104818
  • 26 آبان 1401 - 17:23
توسعه در صنعت مس و کمک به شکوفایی اقتصاد کشور همت نخبگان را می‌طلبد
مدیرعامل شرکت ملی مس در جمع نخبگان بسیج دانشجویی استان کرمان صبح روز چهارشنبه با اشاره به اینکه فرصت‌های خوبی برای توسعه صنعت مس وجود دارد تا بتوان ارزآوری بیشتری ایجاد کرد، از نخبگان خواست به این صنعت ورود کرده و اقتصاد کشور را شکوفا سازند.

به گزارش افق تهران، دکتر علی رستمی با بیان اینکه در زمینه مس، ۷ درصد از کشور را اکتشاف کرده‌ایم تصریح کرد: با توجه به اکتشافات اخیر و تلاش همکاران در مجموعه مس، به ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی رسیدیم؛ به طور قطع می‌توانیم از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و برای اکتشافات جدید و ذخایر معدنی بیشتر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین ذخایر مس در استان‌های کرمان و آذربایجان وجود دارد، افزود: در استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان هم معادن مس کشف شده و عملیات استخراج صورت می گیرد.

رستمی با اشاره به اینکه باید توجه سرمایه‌گذاران را به حوزه اکتشاف معطوف نماییم، افزود: سال قبل در حوزه اکتشاف ۱۳۰ هزار متر حفاری انجام شده و امسال این میزان به ۲۰۰ هزار متر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به راه‌اندازی دو شرکت اکتشافی، گفت: یک شرکت دیگر هم در دست اقدام است و ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی می شود؛ در این حوزه ۴۵ دستگاه حفاری خریداری شده و ۶ مورد نصب شده است؛ در مجموع درحوزه اکتشاف کار عظیمی انجام شده است.

*انتظار ۶ ماهه یک معدن دار برای دریافت نمونه معدنی

وی در ادامه اعلام کرد: دو آزمایشگاه مرجع در صنعت مس یکی در کرمان و دیگری در آذربایجان در دست اقدام است و تا دهه مبارک فجر راه اندازی می شوند.

رستمی بیان کرد: قبلا برای دست یابی به یک نمونه معدنی ۶ ماه معدن داران در انتظار می ماندند تا نتیجه را از تهران دریافت کنند لذا راه اندازی آزمایشگاه مرجع در حوزه صنعت مس ارزشمند است.

*حمایت شرکت مس از بسیجیان و فارغ التحصیلان رشته معدن

رستمی ضمن بیان پیشنهاد همکاری به بسیجیان، دانشگاهیان و فارغ التحصیلان رشته معدن، تصریح کرد: به طور قطع شرکت ملی مس از ورود افراد متخصص و بسیجی به این عرصه استقبال و حمایت خواهدکرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس متذکر شد: برای رسیدن اکتشافات از ۷ درصد به ۱۵ درصد باید ظرفیت را چندین برابر کرد تا به این هدف برسیم؛ با این ظرفیت بالا در استان کرمان باید از حضور فارغ التحصیلان رشته های معدنی و سایر رشته های فنی و مالی و غیره در این صنعت بهره مند شد.

*امکانات تولیدی و استخراجی شرکت مس باید ۴ برابر شود

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تولید، اظهار کرد: بر همین اساس تولید یک میلیون تن ظرف مدت ۵ سال هدف گذاری شده است که به یاری خداوند متعال و همت مجموع شرکت مس به آن دست یابیم؛ بنابراین در این راستا، تمام امکانات تولیدی و استخراجی شرکت مس ۴ برابر گردد.

رستمی بیان کرد: در سوم خرداد ۱۳۶۱ که نخستین ماده معدنی مس تولید شد ظرفیت به ۱۵۰ هزار تن رسیده و امروز به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن؛ یعنی ۶۰ درصد ظرفیت اضافه شده است که در مقایسه با فولاد که در حال حاضر ۳۰ میلیون تن تولید دارد و آلومینیوم که به ۱٫۵ میلیون تن تولید رسیده است در صنعت مس نتوانسته ایم ظرفیت تولید را دو برابر تولید افزایش دهیم؛ لذا در برنامه های توسعه این امر را مد نظر قرار داده ایم.

وی با اشاره به ضرورت تهیه ماشین آلات معدنی جدید و استفاده از نیروهای متخصص، خاطرنشان کرد: در این حوزه شرکت های معدنی، طراحی، ساخت و استخراجی زیادی نیاز است که بتوانند نیازهای موجود را مرتفع سازند.

در این نشست نخبگان بسیج دانشجویی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص ضرورت های توسعه صنعت مس و چالش های موجود پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=104818
  • 11 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.