تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

اتصال شهرداری به درگاه ملی صدور مجوزها

  • کد خبر : 104005
  • 14 آبان 1401 - 16:19
اتصال شهرداری به درگاه ملی صدور مجوزها
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران بیان کرد: مدیریت شهری ششم با جدیت به دنبال هوشمند سازی فرایند ها و متعاقب آن شفافیت است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در دیدار با سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در راستای تحقق درگاه واحد صدور مجوزها و پیوستن شهرداری به این درگاه گفت: یکی از اولویت‌ها و سرمشق‌هایی که در شورای ششم از بدو ورود دنبال کرده ایم این بوده که شهرداری را غیر حضوری کنیم بدین معنا که هر چه بیشتر از حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری بکاهیم تا هم خدمات مناسب‌تری به شهروندان ارائه شود و هم اینکه از هزینه‌های وارد بر شهرداری و شهروندان جلوگیری گردد و هم اینکه جلوی امضاهای طلایی و رانت‌ها گرفته شود.

او افزود: پیوستن به درگاه ملی صدور مجوزها تکلیف قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی است که سبب شفافیت هر چه بیشتر می‌شود و ما در کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران به جد به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری رویکرد کار خوب، هزینه کمتر و خدمات بیشتر حکمفرماست گفت: بخشی نگری یک آفتی است که می‌تواند در روند تحقق این اقدام مهم اخلال ایجاد کند و می‌بایست در این زمینه هر چه بیشتر از بخشی نگری پرهیز شود و تمامی دستگاه‌ها مدیریت شهری با کمک دولت به دنبال تحقق این امر مهم باشیم.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران  با اشاره به تجربه موفق سامانه ۳۰۷۰ در سازمان تأمین اجتماعی گفت: با راه اندازی این سامانه مشاهده کردیم که ۶۰ میلیون از مراجعات مردمی به سازمان تأمین اجتماعی کاسته شده است و این اقدام را می‌توان در شهرداری تهران نیز عینیت بخشید.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شورای ششم در حوزه هوشمند سازی و شفافیت گفت: تصویب تأسیس سازمان فناوری‌های نوین یکی از اقداماتی بود که در این دوره شورا محقق شده و این اقدام می‌تواند در روند هوشمند سازی اقدامات در مدیریت شهری و تحقق شفافیت مؤثر باشد.

او گفت: در حال حاضر در شهرداری بالغ بر ۲۲ مجوز وجود دارد که مدیریت شهری در تلاش است بسترهای الکترونیکی شدن صدور این مجوزها و در اختیار قرار گفتن برای شهروندان به صورت غیر حضوری را فراهم کند که تا کنون نزدیک ۸ مجوز به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و امیدواریم این ۲۲ مجوز به درگاه ملی صدور مجوزها متصل شوند.

وی با اعلام آمادگی مدیریت شهری در این زمینه گفت: ما هیچ مشکلی از این بابت نداریم و با جدیت به دنبال تحقق این امر هستیم. این در حالی است که ما در مناطق شهرداری نیز نزدیک به ۸۰ خدمت به شهروندان ارائه می‌کنیم و چه بسا این اقدام می‌تواند زمینه ساز الکترونیکی شدن این فرایند ها در آینده‌ای نزدیک نیز شود.

صادقی در ادامه سخنان خود گفت: انتظاری که ما از وزارت اقتصاد و امور دارایی داریم این است که در این زمینه با مدیریت شهری تقسیم کار کنند و البته از ظرفیت‌های موجود نظیر شورای عالی استان‌ها و مجمع کلان شهرها برای تسری هر چه بیشتر این موضوع استفاده کند.

شهرداری تهران می‌تواند الگوی ۱۲۰۰ شهر در اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها باشد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز در این دیدار گفت: اتصال صدور مجوزها به درگاه ملی و واحد یک تکلیف قانونی نه تنها برای تهران بلکه برای همه شهرها است و این امر می‌تواند گام مهمی در جهت شفافیت در صدور مجوزها باشد.

وی افزود: البته در قانون تعریفی که از مجوزها شده وسعت بسیاری دارد و ما باید در ابتدا دامنه تعریف مجوزها را مشخص کنیم، آنچه در قانون آمده این است که “هر مدرکی که سبب تولد یا رشد کسب و کارها شود” که این تعریف شامل استعلامات آب و برق تا مسائل دیگر می‌شود. لذا دامنه این موضوع باید مشخص شود.

سیاح در ادامه افزود: ما در کل کشور بالغ بر ۴۸ مجوز را احصا کرده ایم که بخش عمده‌ای از مجوزها صنفی هستند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که آنچه در عمل اتفاق می‌افتد با آنچه قرار است بار گزاری شود کاملاً منطبق باشد یعنی مدارکی اضافه بر آنچه که در سامانه بار گزاری می‌شود از شهروندان خواسته نشود.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: اگر شهرداری تهران در این زمینه تعجیل کند و به درگاه ملی صدور مجوزها متصل شود و ۲۲ مجوزی که گفته اند را به این درگاه وصل کنند الگویی برای تمامی شهرها (۱۲۰۰ شهر) خواهد شد و این کار بزرگی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=104005
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.