تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

افتتاح مترو پرند در انتظار بودجه

  • کد خبر : 103071
  • 28 مهر 1401 - 13:56
افتتاح مترو پرند در انتظار بودجه
مدیرعامل متروی تهران بیان کرد: بهره برداری از خط متروی پرند نیازمند تامین منابع مالی از سوی دولت و شرکت عمران شهر پرند است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی، مدیرعامل متروی تهران اظهار داشت: برای بهره برداری از خط متروی پرند باید منابع مالی از سوی دولت و شرکت عمران شهر پرند تزریق شود چراکه بر اساس قانون، شهرداری تهران نمی‌تواند حتی یک ریال برای خطوط متروی خارج از محدوده تهران هزینه کند.

وی افزود: اعتباری حدود هزار میلیارد تومان برای این خط مترو در نظر گرفته شده است که ۷۵۰ میلیارد تومان از این بودجه، به صورت غیر نقد پیش بینی شده است که در این بخش مقرر شده شرکت عمران شهر پرند تعدادی زمین به پیمانکار خط مترو که قرارگاه خاتم الانبیا است، معرفی کند، اما به علت اختلاف بر روی قیمت زمین‌ها، دو مرتبه کارشناسی قیمت انجام شد و در نهایت از بیش از ۲۰۰ زمین که باید تحویل پیمانکار مترو می‌شد تنها ۵۰ قطعه زمین حدود یک ماه قبل به مترو تهران معرفی و ابلاغ شد.

او همچنین بیان کرد: بر اساس تعهدات در صورت تزریق مالی طرح، ما باید در مدت زمان یکسال مترو پرند را با یک خط تحویل می‌دادیم، اما هفت ماه از این توافق گذشته و هنوز زمین واگذار نشده و عملا کارگاه عمرانی مترو پرند را با تعطیلی مواجه کرده است هرچند که ما اجازه تعطیلی کارگاه را تاکنون ندادیم، اما شیب عملیات اجرایی کند است.

درستی افزود: اکنون در مرحله آخر کار یعنی خرید و تکمیل تجهیزات هستیم که برای خرید تجهیزات نیز باید پیمانکار با شرکت‌هایی که در ارتباط است قرارداد ببندد که معمولا با توجه به نوع تجهیزات بین چهار تا شش ماه زمان برای ساخت و ورود به کارگاه زمان لازم دارد، تا شرایط مالی مشخص نشود، قرارگاه خاتم نمی‌تواند به پیمانکار تجهیزات درخواست خرید تجهیزات بدهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=103071
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.