تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

نیاز به تشکیل پلیس شهری برای ایجاد امنیت در پارک‌های تهران

  • کد خبر : 102757
  • 24 مهر 1401 - 11:20
نیاز به تشکیل پلیس شهری برای ایجاد امنیت در پارک‌های تهران
نماینده شورای شهر تهران ایجاد امنیت در پارک‌های پایتخت را منوط به تشکیل پلیس شهری دانست و عنوان کرد با توجه به تعدد و تنوع ماموریت‌های نیروی انتظامی و کلانتری‌ها نیازمند ایجاد پلیس تخصصی برای ساماندهی امور مختلف شهر هستیم.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار افق تهران در رابطه با امنیت پارک‌های پایتخت گفت: متاسفانه بخشی از پارک‌های تهران از هدف اصلیشان که ایجاد آرامش و آسایش برای خانواده‌هاست فاصله گرفته‌اند و به محلی برای آسیب‌های اجتماعی، فروش مواد مخدر و سایر بزه‌های قابل مشاهده تبدیل شده است.

قراریان راه‌حل مشکل پارک‌های تهران را ایجاد پلیس شهری عنوان کرد و گفت: پیشنهادی که ما برای حل این معضل مطرح کرده‌ایم تشکیل پلیس شهری است. امروزه نیروی انتظامی ماموریت‌های بسیار متنوعی است و این موضع ایجاب می‌کند که ما به سراغ ایجاد پلیس‌های تخصصی برویم. یعنی لازم است ناجا همان‌گونه که پلیس فضای مجازی، راهنمایی و رانندگی و پیشگیری ایجاده کرده است پلیس شهری را هم به مجموعه خود اضافه کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص تفاوت پلیس شهری با کلانتری این‌گونه توضیح داد: وقتی سازمان جدیدی به عنوان پلیس شهری ایجاد می‌شود تمرکز در ماموریت دارد. در حال حاضر کلانتری در تمام موضوعات مثل سرقت، نزاع و موارد دیگری ماموریت دارد و از آن‌جا که ما در تهران با کمبود کلانتری مواجه هستیم، تنوع ماموریت‌ها باعث می‌شود نیاز به امنیت عمومی در پارک‌ها و سایر موارد پاسخ داده نشود این مشکل با ایجاد پلیس تخصصی حل می‌شود.

وی افزود: تنها موضوع پارک‌ها نیست که نیاز به دخالت پلیس دارد، در حال حاضر در حیطه راهنمایی و رانندگی پلیس شهری را به شکل ناقص داریم که بر ماموریت تخصصی خود تمرکز دارد. در بخش امنیت پارک‌ها، ساخت‌وساز غیرمجاز یا قوانین و مقرراتی که در حوزه مدیریت شهری وضع می‌شود نیاز به ضابط قضایی دارد که رفع این نیاز حضور پلیس را می‌طلبد.

منتخب مردم تهران در خصوص دیگر الزامات بهبود وضعیت پارک‌ها اظهار داشت: باید در خصوص معماری پارک‌ها بازنگری صورت گیرد که بیش از آنچه می‌بینیم مورد استفاده خانواده‌ها باشد. در حال حاضر با پارک‌هایی مواجه هستیم که نور مناسبی ندارند. مورد دیگری که به نظر باید مورد بازنگری قرار گیرد برداشتن نرده‌های پارک‌هاست که در دوره‌های قبل انجام شده است.

اقراریان در خصوص اقدامات شورای شهر در راستای رفع مشکل یادشده بیان کرد: در حال دنبال کردن بحث تشکیل پلیس شهری با مرکز مطالعات هستیم. این کار نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارد که فراتر از ظرفیت شوراست. در خصوص پارک‌ها لازم است موضوع در کمیسیون تخصصی که خدمات شهری است مطرح شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=102757
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.